  • 1. Data: 2005-01-13 18:58:16
    Temat: Sad Grodzki - uchylenie pytan obwinionego do swiadka
    Od: slimak <s...@w...pl>

    Mam sprawe przed sadem grodzkim o jazde bez swiatel mijania
    Powolalem na swiadkow policjantow
    I Sad zadawal im wiele pytan, przedstawiciel oskarzyciela tez,
    kiedy ja zaczalem zadawac podobne pytania sad uchylil je jaki nie majace
    zwiazku ze sprawa ....

    Wiekszosc tych pytan dotyczyla sposobu jazda samochodem ,spodsoby
    zatrzymania, itd ...... i sad i oskarzyciel je zadali a ja nie moge

    Probuje dowiesc ze sposob zatrzymania uniemozliwia 100% wykazanie winy
    i te pytania sa bardzo wazne ....

    Czy moge jakos zalic sie na postepowania sadu?
    Czy ktos obiekltywny moglby orzec ze moje pytania sa z tej samej polki
    co poprzednie i udzielic mi prawa ich zadania?

  • 2. Data: 2005-01-13 19:08:31
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "slimak" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Probuje dowiesc ze sposob zatrzymania uniemozliwia 100% wykazanie winy
    > i te pytania sa bardzo wazne ....

    A co ma wspólnego sposób zatrzymania do kontroli z jazdą bez włączonych
    świateł??

    Pzdr
    Leszek

  • 3. Data: 2005-01-13 19:09:17
    Od: Johnson <J...@n...pl>

    slimak napisał(a):
> [...]
    > Czy ktos obiekltywny moglby orzec ze moje pytania sa z tej samej polki
    > co poprzednie i udzielic mi prawa ich zadania?

    Możesz zażądać zaprotokołowania pytań. Potem można powowaływać się na to że sąd I
    instancji uchylił
    te pytania przed sądem odwowałwczym.
    Ale jak znam życie twoje pytania rzeczywiście były bezsensowne i nieistotne.

    --
    :) Johnson

  • 4. Data: 2005-01-13 19:10:42
    Od: "Kaiser Souza" <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > Czy moge jakos zalic sie na postepowania sadu?
    > Czy ktos obiekltywny moglby orzec ze moje pytania sa z tej samej polki
    > co poprzednie i udzielic mi prawa ich zadania?

    Sad decyduje - jesli uzna ze pytanie jest nieistotne dla sprawy lub sugerujace
    tresc odpowiedzi, albo w inny sposob niestosowne moze uchylic pytanie...no i
    juz! :)

  • 5. Data: 2005-01-13 19:49:45
    Od: slimak <s...@w...pl>

    Kaiser Souza wrote:

    > Sad decyduje - jesli uzna ze pytanie jest nieistotne dla sprawy lub sugerujace
    > tresc odpowiedzi, albo w inny sposob niestosowne moze uchylic pytanie...no i
    > juz! :)

    Moze odpowiem rowniez autorom wczesniejszych odpowiedzi ....

    Moje pytania faktycznie moga wydawac sie nie zwiazane ze sprawa ....
    ale:

    1. Przedstawiciel oskarzyciela bardzo podobne mi i swiadkowki zadal i
    sad nie oponowal.
    W zasadzie wieksza czesc pytan dotycvzyla tego w jaki sposob doszlo do
    zatrzymania, gdzie jechalem, z jaka predkoscia, jakie samochody za mna
    jechaly, w jakiej odleglosci itp!

    2. W swojej obronie pragne wykazac ze sposob zatrzymania i to co stalo
    sie po zatrzymaniu:
    - uniemozliwia jednoznaczne wykazanie mojej winy (np. bede podwazal
    zeznania 2 policjanta ktory rowniez jest swiadkiem a ktorego przy
    zatrzymaniu nie bylo - nie widzial wiec czy mam swiatla czy nie a zeby
    to wykazac to musze zadawac pytania wydajace sie za niezwiazane ze sprawa)
    - nie bylo zgodne z zasadami zatrzymywania pojazdow i zachowania sie
    policjantow w okreslonych sytuacjach a to tez uniemozliwoli
    jednoiznaczne wykazanie mojej winy

    Kiedys mialem taka sytuacje ze zostalem zatrzymany bez swiatel a po tym
    jak powiedzialem policjanotowi ze swiatla mam ten sprawdzil co jest
    grane i okazalo sie ze mam spalone 2 zarowki. Niby rzecz niesamowita i
    niemozliwa a jednak. Nie dostalem wowczas mandatu i zostalem pouczony
    zebym podjechal do najblizszego mechanika i sprawdzil co jest ....
    i tak tez uczynilem. Warunki zatrzymania podobne - srodek dnia sloneczny
    dzien! W tej sytuacji policjant okazal sie ok bo:
    - zadbal o zalatwienie sytuacji w ktorej faktycznie jadac dalej moglbym
    stwazac zagrozenie
    - nie ukaral mnie gdyz jaka w tym moja wina - conajmiej watpliwa

    W przypadku o ktory sie sadze policjanci po prostu olali sprawe ....

  • 6. Data: 2005-01-13 20:49:32
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    > - nie bylo zgodne z zasadami zatrzymywania pojazdow i zachowania sie
    > policjantow w okreslonych sytuacjach a to tez uniemozliwoli jednoiznaczne
    > wykazanie mojej winy

    Zachowanie policjantów nijak się ma do faktu popełnienia przez Ciebie
    wykroczenia.
    Leżysz i kwiczysz;))

    Pzdr
    :Leszek

  • 7. Data: 2005-01-13 22:51:32
    Od: "Sonn" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "slimak" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

    Takie pytania też bym ci uchylił.

    --
    "Ignorantów pouczaj..... w poszukiwaniu dobra, piękna i prawdy"

    Pozdrawiam: Sonn

  • 8. Data: 2005-01-14 01:23:45
    Od: slimak <s...@w...pl>

    > Takie pytania tez. bym ci uchyli?.

    tylko dlaczego nie uchylilbys ich przedstawicielowi oskarzyciela ba
    sam bys podobne zadawal ?

    prosze o rzeczowa odpowiedz

  • 9. Data: 2005-01-14 01:27:16
    Od: slimak <s...@w...pl>

    Leszek wrote:

    > Uz.ytkownik "slimak" <s...@w...pl> napisa? w wiadomos'ci

    > Zachowanie policjantów nijak sie; ma do faktu pope?nienia przez Ciebie
    > wykroczenia.
    > Lez.ysz i kwiczysz;))

    wykroczenia nie popelnilem .... i w tym sek
    a zachowanie policjantow niestety uniemozliwilo zalatwienie sprawy na
    miejscu .... i zalatwiamy ja w sadzie ...

    patrzac na te i podobne odpowiedzi wysnuwam wniosek
    ze policjant moze mi wmowic wszystko a zeby bylo trudniej mu to
    udowodnic to musi sie jeszcze zachowywac w sposob niezgodny z przepisami
    i sam musi lamac prawo ....
    wtedy jest nie do ruszenia .....

    kiedys mnie pewnie przez pomylke zastrzela (oj bardzo mnie nie lubia) ...
    i pewnie tez nikt im tego nie udowodni :-(

  • 10. Data: 2005-01-14 07:45:50
    Od: "Faust" <f...@o...pl>

    Użytkownik "Sonn" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Takie pytania też bym ci uchylił.
    > "Ignorantów pouczaj..... w poszukiwaniu dobra, piękna i prawdy"

    i między innymi dlatego właśnie w chwili obecnej na wokandę trybunału w
    strassburgu wchodzą 3 niezależne pozwy przeciwko polsce o naruszenie praw
    zawartych w art.6 konwencji poprzez zbytnią swobodę sądu w dopuszczaniu
    pytań (czytaj: swoistą cenzurę) oraz sposób protokołowania rozpraw poprzez
    "dyktowanie" protokołu przez przewodniczącego - co uniemożliwia stwierdzenie
    faktycznego przebiegu procesu i daje możliwość dowolnej manipulacji
    materiałem dowodowym przez sąd

    osobiście uważam, że pomijając hipotetyczną złą wolę przewodniczącego, co
    może być motywem ale w większości przypadków nie jest, powstaje w takiej
    sytuacji konflikt logiczny : pytanie może nie mieć bezpośredniego związku ze
    sprawą, ale skąd można domniemywać, że odpowiedź na to pytanie takiego
    związku nie ma?
    Choć z pozoru jest to problem akademicki, to jednak ze względu na daleko
    idące skutki w postaci skazania lub nie należy zachować dużą ostrożność w
    ocenie.