  • 1. Data: 2002-02-28 11:14:51
    Temat: Ryczałt za samochód prywatny
    Od: "Mariusz Wojtukiewicz" <m...@p...onet.pl>

    Witam wszystkich.

    Interesuje mnie, czy skoro od 1 stycznia tego roku nie ma już tytułu
    prawnego do wypłaty ryczałtów za używanie samochodu prywatnego do celów
    służbowych (podobno przygotowywane są zmiany, które zaczną obowiązywać
    dopiero od marca) to czy pracodawca może kontynuować wypłaty tychże
    ryczałtów zgodnie z umowami zawartymi z pracownikami.

    Chodzi o to, iż:
    1. Czy pracodawca powinien je wypłacać, używając do wyliczenia kwoty
    ryczałtu wskaźnika dotąd obowiązującego. A dalej, czy zakład powinien kwotę
    tego ryczałtu pomniejszyć o podatek dochodowy?
    2. Czy też powinien zawiesić wypłaty do czasu unormowania tego faktu
    odpowiednimi przepisami?

    Co generalnie może w takiej sytuacji zrobić pracownik zmuszony do dalszego
    używania swego samochodu w sprawach służbowych?

    Przepraszam za dość chaotyczne przedstawienie problemu i z niecierpliwością
    czekam na pomoc.

    PS. Szczególne pozdrowienia dla Gwidona S.Naskrent :-)
    ------------
    "Koło to jest linia, bez kątów, zamknięta,
    by nie było wiadomo gdzie jest początek."
    - m...@p...onet.pl -

  • 2. Data: 2002-02-28 11:30:31
    Temat: Re: Ryczałt za samochód prywatny
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik Mariusz Wojtukiewicz <m...@p...onet.pl> w wiadomości do
    grup dyskusyjnych napisał:a5l3dr$hii$...@n...onet.pl...
> [...]
    > dopiero od marca) to czy pracodawca może kontynuować wypłaty tychże
    > ryczałtów zgodnie z umowami zawartymi z pracownikami.

    Tytulem prawnym IMHO jest wlasnie ta umowa.

> [...]
    kwotę
    > tego ryczałtu pomniejszyć o podatek dochodowy?

    Tego to chyba nawet najbardziej tegie glowy podatkowe nie wiedza.

> [...]
    > Co generalnie może w takiej sytuacji zrobić pracownik zmuszony do dalszego
    > używania swego samochodu w sprawach służbowych?

    Pogodzic sie z decyzja pracodawcy.
    To pracodawca ma obowiazek odpowiednio zakwalifikowac ewentualny przychod do
    opodatkowania i oZUSowania.
    Jezeli zaklad pracy boi sie ryzyka podatkowego i ZUSowego to niech wysle Cie
    na jeden dzien samochodem prywatnym na drugi koniec Polski.

    Karol