    From: "monadapr" <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Rozwód-ważne pytanie
    Date: Mon, 25 Mar 2002 08:21:41 +0100
    Sender: d...@p...onet.pl@chello062179050151.chello.pl

    Witam Szanownych Grupowiczów :-)
    Korzystając z uprzejmości kolegi komputerowca, chciałabym zadać Wam pytanie.
    Chcemy rozwieść się z mężem po 7 latach małżeństwa, nie mamy dzieci, nasz "m
    ajątek" to tylko mieszkanie kupione przeze mnie przed ślubem. Oboje chcemy ż
    eby nasz rozwód był kulturalny (bez orzekania o winie) i nie ma między nami
    żadnych kwestii spornych, co do majątku itp.
    Problem jest taki:
    Mąż powiedział że w każdej chwili może otrzymać telefon i wyjedzie na inny k
    ontynent-nie będzie z nim absolutnie ŻADNEGO kontaktu. W związku z tym chcia
    łby być w porządku wobec mnie i załatwić wszelkie sprawy prawne przed, ponie
    waż później nie będzie miał już możliwości.
    Pytania:
    Czy sąd może dać nam rozwód bez obecności męża?
    Kto kogo ma "pozwać o rozwód" skoro jest to nasza WSPÓLNA decyzja?
    Chcemy to rozwiązać jak najszybciej, bez żadnych rozpraw pojednawczych itp,
    ile czasu może upłynąć od złożenia pozwu do wydania rozwodu?

    Szperałam w listach dyskusyjnych i www, ale zwracam się do Was ponieważ inte
    resują mnie odpowiedzi na te konkretnie pytania. Przepraszam że zawracam Wam
    głowę, ale bardzo liczę na Waszą pomoc. Proszę ew. odpowiedzi na grupę lub
    e-mail mojego kolegi: m...@w...pl
    Serdecznie Pozdrawiam: Dorota