  • 1. Data: 2003-10-08 20:47:51
    Temat: Rozwód - podział majątku - nieruchomości.
    Od: "k.b" <k...@w...gazeta.pl>

    Mąż otrzymał darowiznę - małe mieszkanie w czasie trwania małżeństwa.
    Mieszkanie to zostało sprzedane, został uzupełniony wkład i w czasie trwania
    małżeństwa zostało nabyte nowe, większe mieszkanie. Obecnie jest prowadzona
    sprawa rozwodowa i podział majątku.
    Żona partycypowała w kosztach nabycia starego mieszkania. Małżonkowie dali
    pieniądze dziadkowi na wykupienie starego mieszkania, które to mieszkanie
    dziadek podarował córce, a ta synowi (czyli mężowi)
    Jak należy traktować obecne mieszkanie (starego, małego już nie ma):
    1. Jako wspólny dorobek obojga osiągnięty w czasie trwania związku i podział
    pół na pół (lub inny)
    2. Obecne mieszkanie (nie znam terminologii prawniczej - darujcie mi) jako
    pochodną darowizny - i wówczas to co jest pochodną darowizny nie podlega
    wspólnocie majątkowej, a do podziału pół na pół (lub innej proporcji) jest
    pozostała część mieszkania. Jak ustalić w jakiej proporcji nowe mieszkanie
    jest pochodną dóbr pozyskanych ze starego mieszkania.
    Jak to odnieść to do tego co napisałem wyżej. Pomimo tego iż obdarowanym
    został tylko on to jednak oboje partycypowali w kosztach związanych z
    pozyskaniem starego mieszkania. Na papierze obdarowanym jest tylko on.
    Pozdrawiam. Dzięki
    Ps. Nie proszę o pomoc dla siebie ale dla bardzo sympatycznej kobiety i jej
    dwójki dzieci.
    (w adresie jest pułapka)

  • 2. Data: 2003-10-09 22:58:26
    Temat: Re: Rozwód - podział majątku - nieruchomości.
    Od: "Xena" <tatiana_precz ze spamem@linkor.com.pl>

    Osobnik znany jako k.b mieszkający pod adresem <k...@w...gazeta.pl> w
    poście bm1t83$ook$...@n...news.tpi.pl napisał w ten deseń:
> [...]
    > dali pieniądze dziadkowi na wykupienie starego mieszkania, które to
    > mieszkanie dziadek podarował córce, a ta synowi (czyli mężowi)

    Mimo najszczerszych chęci, to przy powyższym zdaniu się zatrzymałam. Za
    diabła nie rozumiem, kto komu co podarował. Pomijam już fakt, że w akcie
    darowizny mozna zastrzec, czy darowizna dotyczy małżonków czy wyłącznie
    jednej ze stron - wtedy jest to majątek odrębny. ale jak już pisałam -
    nie rozumiem losów tego mieszkania, więc nie pomogę ;-(
    pozdr
    Xena

  • 3. Data: 2003-10-17 13:39:14
    Od: "nvjaj1py" <n...@n...e-wro.pl>

    Użytkownik k.b <k...@w...gazeta.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bm1t83$ook$...@n...news.tpi.pl...
    . Pomimo tego iż obdarowanym
    > został tylko on to jednak oboje partycypowali w kosztach związanych z
    > pozyskaniem starego mieszkania. Na papierze obdarowanym jest tylko on.

    jezeli darczynca lub spadkodawca zastrzegl z tyt.dziedziczenia lub
    darowizny ,ze przedmioty nie wejda do wspolnosci /art.49 k.r.o
    majatek jest pana
    -co do wlozonego wkladu moze nastapic rozliczenie czyli przy podziale
    zwrocic wydatki i naklady poczynione z majatku odrebnego na wspolny

    Sandra

  • 4. Data: 2003-10-18 11:12:49
    Od: "k.b" <k...@w...gazeta.pl>

> [...]
    > -co do wlozonego wkladu moze nastapic rozliczenie czyli przy podziale
    > zwrocic wydatki i naklady poczynione z majatku odrebnego na wspolny

    Dzięki za odpowiedź, ale niewiele z tego zrozumiałem.
    Darczyńca nie zastrzegł. Ale dotyczyło to pierwszego mieszkania. Drugie
    zostało nabyte w trakcie związku.
    Jak ustalić kto - ile, jeżeli wszystko się odbywało bez dokumentów - w
    oparciu o zaufanie którego już nie ma a zostało zastąpione przez zawiść i
    próbę zaszkodzenia 2 osobie.
    Nie sądziłem iż to napiszę ale chyba zostanę zwolennikiem intercyzy. ;-)

  • 5. Data: 2003-10-18 21:44:11
    Temat: Odp: Rozwód - podział majątku - nieruchomości.
    Od: "nvjaj1py" <n...@n...e-wro.pl>

    Użytkownik k.b <k...@w...gazeta.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bmr77g$rec$...@a...news.tpi.pl...
    > Jak ustalić kto - ile, jeżeli wszystko się odbywało bez dokumentów - w
    > oparciu o zaufanie którego już nie ma a zostało zastąpione przez zawiść i
    > próbę zaszkodzenia 2 osobie.

    :) i to nie bedzie latwe ale jesli sie poszpera ile kosztowalo w tamtych
    latach tego typu mieszkanko to i mozna wyliczyc w przyblizeniu ile . co i
    ktorej stronie ...z takim roszczeniem mozna wystapic ale co z tego wyjdzie w
    koncowym efekcie trudno powiedziec , dowody i jeszcze raz dowody ...

    > Nie sądziłem iż to napiszę ale chyba zostanę zwolennikiem intercyzy. ;-)

    chyba? :) to najlepszy i uczciwy uklad miedzy malzonkami jesli chca zostac
    dobrymi chociazby znajomymi po calej tej tak zwanej wielkiej milosci ;)

    Sandra