  • 1. Data: 2002-06-13 13:42:47
    Temat: Rozwod - podzial majatku
    Od: <m...@p...onet.pl>

    Witam.
    Wlasnie jestem w trakcie rozwodu i zastanawiam sie jak zabezpieczyc sie przed
    sytuacja, w ktorej zona bedzie chciala "podzialu" samochodu.
    Przed slubem mialem samochod, w trakcie malzenstwa sprzedalem stary i kupilem
    nowy samochod doplacajac dajmy na to 10 tys. PLN.
    Czy zona ma prawo to tego samochodu (zarejestrowany jest na mnie)?
    Jak uchronic sie przed roszczeniami zony?
    Marcin.

  • 2. Data: 2002-06-13 16:55:19
    Temat: Re: Rozwod - podzial majatku
    Od: Stanisław Pikul <k...@w...pl>

> [...]
    > Czy zona ma prawo to tego samochodu (zarejestrowany jest na mnie)?
    > Jak uchronic sie przed roszczeniami zony?

    Nie da rady, nabyty w trakcie małżeństwa. Żona ma do niego prawo.
    Zarejestrowanie o niczym nie świadczy.

    Kotewka
    k...@w...pl

  • 3. Data: 2002-06-13 19:04:42
    Od: "theokart" <t...@e...com>

    > Nie da rady, nabyty w trakcie małżeństwa. Żona ma do niego prawo.
    > Zarejestrowanie o niczym nie świadczy.
    > --

    Witam

    No chyba że nie "kupiłeś" tego samochodu
    przecież mogł Ci go ktoś darować a wtedy to inna sprawa
    Wojtek

  • 4. Data: 2002-06-13 19:28:09
    Temat: Odp: Rozwod - podzial majatku
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik theokart <t...@e...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:aeaqcm$cn3$...@n...lublin.pl...

    > No chyba że nie "kupiłeś" tego samochodu
    > przecież mogł Ci go ktoś darować a wtedy to inna sprawa
    > Wojtek

    Ale to wszystko jest do sprawdzenia a za oszustwo sądu hmm ?????????

    Sandra

  • 5. Data: 2002-06-13 20:21:43
    Od: "Legislator" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik Sandra <d...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:aearme$qh$...@a...dialog.net.pl...

    > Użytkownik theokart <t...@e...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    > napisał:aeaqcm$cn3$...@n...lublin.pl...

    > Ale to wszystko jest do sprawdzenia a za oszustwo sądu hmm ?????????
    >
    > Sandra

    W tej sprawie jest jeszcze cos. Gosc nabyl samochod nowy w czasie malzenstwa
    ze srodkow pochodzacych ze sprzedazy samochodu, ktory nabyl wczesniej.
    Doplacil
    jednak troche. Gdyby nie doplacil to na podstawie art. 33 par.1 pkt.3 KRiO
    to bylby
    tylko jego samochod. Czy to nie pozwala to jednak uznac, ze ewentualny
    udzial drugiego
    malzonka w prawie wlasnosci tego samochodu bedzie odpowiednio mniejszy (tzn.
    mniej niz 50%) ? Taka teza wg mnie moze byc uzasadniona...

    Konrad G.

  • 6. Data: 2002-06-13 20:29:37
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Legislator <g...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:aeauos$4ic$...@n...gazeta.pl...
    > malzonka w prawie wlasnosci tego samochodu bedzie odpowiednio mniejszy
    (tzn.
    > mniej niz 50%) ? Taka teza wg mnie moze byc uzasadniona...

    Oczywiście, że tak wszystko jest do wykazania,jak ma dowody na poparcie
    swoich racji jest to do załatwienia i dokładnego wyliczenia. Niekiedy w
    sprawach podziału majątku dzieli sie nawet łyżeczki z precyzyjną
    dokładnością.

    Sandra

  • 7. Data: 2002-06-13 20:33:56
    Od: "Legislator" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik Sandra <d...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:aeav9n$3oh$...@a...dialog.net.pl...

> [...]
    > swoich racji jest to do załatwienia i dokładnego wyliczenia. Niekiedy w
    > sprawach podziału majątku dzieli sie nawet łyżeczki z precyzyjną

    Dzieki...

    ps. Kolezanka widze czuwa ostro....

  • 8. Data: 2002-06-13 20:36:28
    Od: "Legislator" <g...@p...onet.pl>