  • 1. Data: 2002-06-13 13:27:52
    Temat: Czy moge ujawnic dane osobowe?
    Od: <d...@p...onet.pl>

    Witam!

    Mam nastepujacy problem:

    W zwiazku z moja praca mam dostep do danych osobowych (medycznych) sporej grupy
    ludzi. Prokuratura prowadzi sledztwo, w ktorym uzyskali pewne informacje o
    podejrzanym. Nie maja jego imienia, nazwiska ani adresu a jedynie dane
    medyczne, ktore moglyby ulatwic jego identyfikacje.

    Prokuratura zwrocila sie do mnie z prosba, abym przejrzal swoja baze danych i
    wylonil z niej osoby cechujace sie takimi cechami jak ich podejrzany, przy czym
    powołali sie na dosc ogolnikowy art. 15 par. 12 KPK ("Wszystkie instytucje
    państwowe, samorządowe i społeczne są obowiązane w zakresie swego działania do
    udzielania pomocy organom prowadzącym postępowanie karne").

    Moja watpliwosc jest taka: czy mam prawo ujawniac te dane prokuraturze i czy
    nie narazam sie w ten sposob na zarzut naruszenia Ustawy o Ochronie Danych
    Osobowych. Może się przeciez np. zdarzyć, że na podstawie informacji z mojej
    bazy prokuratura wytypuje jakiegos podejrzanego, ktory okaze sie pozniej
    niewinny i bedzie chcial dochodzic, kto go w to wrobil...

    Nie jestem prawnikiem wiec bede wdzieczny za kazda pomoc

    Pozdrawiam

    Marcin

  • 2. Data: 2002-06-13 14:13:45
    Temat: Re: Czy moge ujawnic dane osobowe?
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl>

    Przeciez sam sobie odpowiedziales.

    Do wspolpracy jest zobowiazana instytucja a nie pracownik osobiscie.
    Czyli prokuratura zwraca sie do instytucji, jej kierownika,
    a ten wydaje (o ile nie znajdzie podstaw do odmowy)
    polecenie sluzbowe na pismie swojemu pracownikowi.

    Pismo prokuratury przekaz kierownikowi instytucji i niech on podejmie
    decyzje.
    Jezeli sam jestes kierownik to zwroc sie do instytucji nadrzednej,
    kasy chorych ew. min.zdrowia, Giodo.

    Jacek

    d...@p...onet.pl wrote:

> [...]
    > niewinny i bedzie chcial dochodzic, kto go w to wrobil...
    >
    > Nie jestem prawnikiem wiec bede wdzieczny za kazda pomoc

    World's First Holographic Computer incorporating Self(EGO) Technology
    fit to solve NP problems (knapsack algorithm) at light speed in n**@
    time. Presentation at Ig Nobel Prize Ceremony (October, 2002 Harvard)

  • 3. Data: 2002-06-13 14:50:51
    Od: poreba <d...@p...com>

    Jacek <g...@p...onet.pl> niebacznie popelnil

    BTW A co z tajemnica lekarska? W jakich przypadkach lekarz POWINIEN
    ja zlamac udzielajac pomocy "organom"? Moze zachodzi tu zbieg
    podwojnej ochrony zawartej w omawianej bazie danych?
    pozdro
    poreba

  • 4. Data: 2002-06-13 15:26:52
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl>

    poreba wrote:

> [...]
    > ja zlamac udzielajac pomocy "organom"? Moze zachodzi tu zbieg
    > podwojnej ochrony zawartej w omawianej bazie danych?
    to raz jeszcze
    nie lekarz , a instytucja
    czy udzieli, czy nie udzieli informacji to przeciez zalezy od
    obowiazujacych przepisow
    istotne jest przeciez kto posiada uprawnienie do udzielania takich
    informacji.
    Jezeli bazy pacjentow to z jednej strony zapytanie do Giodo
    a z drugiej strony do naczelnej izby lekarskiej

    Ale nie lekarz. On nie zostal wymieniony jako instytucja w uzasadnieniu
    podstawy do wezwaniu.
    Jezeli chcesz to zapytam.
    Ale uwiarygodnij ze sprawa jest aktualna a nie hipotetyczna.

    Jacek

  • 5. Data: 2002-06-13 16:23:28
    Od: poreba <d...@p...com>

    > to raz jeszcze
    > nie lekarz , a instytucja
    > czy udzieli, czy nie udzieli informacji to przeciez zalezy od
    > obowiazujacych przepisow
    JAKICH!!!???
    Zaluzmy: lekarz samodzielnie wykonujacy praktyke=INSTYTUCJA

    > Ale nie lekarz. On nie zostal wymieniony jako instytucja w
    > uzasadnieniu podstawy do wezwaniu.
    > Jezeli chcesz to zapytam. Ale uwiarygodnij ze sprawa jest aktualna
    Chyba nie odpowiadasz temu komu powinienies. No ale jezeli znasz
    tresc wezwania to wyjasnia tresc Twojego postu. Ja jej nie znam.
    Znasz odpowiedz na MOJE pytania
    pozdro
    zaciekawiony
    poreba