    From: "kubuś" <i...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Rozwód - pobyt za granicą
    Date: Fri, 7 Oct 2005 12:26:00 +0200

    Witam bardzo serdecznie.

    Mam takie pytanie. Otóż moja kuzynka wraz ze swoim mężem przebywają od ponad
    roku za granica (Irlandia), tam, z różnych powodów podjęła decyzję o
    rozwodzie. I poprosiła mnie abym dowiedziała się jak ma to wyglądać.

    Ciekawa jest : jakie dokumenty musi złożyć do sądu, i czy musi to zrobić
    osobiście czy przez pełnomocnika?, bo tak to by musiała specjalnie
    przyjechać, czy potrzebuje adwokata? słyszała, że ponoć mogą dać jakiegoś z
    urzędu, gdyby nie byłą ją stać, czy pierwsza sprawa to zawsze jest
    pojednawcza?, czy potrzebni są świadkowie?, i co zrobić aby ochronić się
    przed płaceniem alimentów na byłego małżonka?, i czy aby wziąć najpierw
    rozwód musi być najpierw separacja, czy od razu można złożyć wniosek o
    rozwód.

    Pozdrawiam

    Iza