  • 1. Data: 2007-03-02 18:01:53
    Temat: "Podział" domu
    Od: "tomciar" <t...@i...pl>

    Witam, temat taki niewyraźny ale może ktoś bedzie mógł pomóc.
    Po ślubie przeprowadziłem się do teściów, wyremontowaliśmy piętro w domu i
    tak mieszkamy. Chcemy teraz "przepisać" to piętro na nas - jak się do tego
    zabrać? Właściwie chodzi mi o to żeby to mieszkanie było wydzielone i żeby
    było naszą własnością. Kogo się pytam to słyszę coraz to nowsze pomysły
    dlatego pytam fachowców - jak to ma wyglądać?
    --
    tomek

  • 2. Data: 2007-03-03 11:19:36
    Temat: Re: "Podział" domu
    Od: "Marcin Krzemiński" <radca@BEZ_TEGOradca.krakow.pl>

> [...]
    > było naszą własnością. Kogo się pytam to słyszę coraz to nowsze pomysły
    > dlatego pytam fachowców - jak to ma wyglądać?

    Najpierw do urzędu gminy po zaświadczenie o samodzielności lokalu (musi być
    wyodrębniony, posiadać osobne wejście i sanitariaty) a potem do notariusza,
    gdzie dotychczasowi właściciele ustanowią na Waszą rzecz odrębną własność
    lokalu. Dobrze by było od razu zrobić porządny obmiar powierzchni budynku,
    żeby prawidłowo ustalić udział w nieruchomości wspólnej, co później będzie
    miało wpływ na zakres ponoszenia kosztów jej utrzymania.

    Marcin.

    --
    www.radca.krakow.pl