  • 1. Data: 2003-05-05 22:56:36
    Temat: Rozwiązanie umowy podczas chorobowego..?
    Od: Bogdan<b...@p...onet.pl>

    Jestem na zasiłku chorobowym, a dostałem wypowiedzenie z pracy.
    Powodem jest upadłość firmy. Czy mogę byc zwolniony gdy czas
    chorobowego nie przekracza 6 miesięcy?
    Co mi wtedy przysługuje ?
    Proszę o pomoc...

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2003-05-06 20:57:47
    Temat: Re: Rozwiązanie umowy podczas chorobowego..?
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Mon, 5 May 2003 22:56:36 +0000 (UTC),
    Bogdan<b...@p...onet.pl> zakodował:

    >Powodem jest upadłość firmy. Czy mogę byc zwolniony gdy czas
    >chorobowego nie przekracza 6 miesięcy?

    Art. 41.Pracodawca nie może wypowiedzieć umowy o pracę w czasie urlopu
    pracownika, a także w czasie innej usprawiedliwionej nieobecno?ci
    pracownika w pracy, jeżeli nie upłyn?ł jeszcze okres uprawniaj?cy do
    rozwi?zania umowy o pracę bez wypowiedzenia.
    Art. 41^1. § 1. W razie ogłoszenia upadło?ci lub likwidacji
    pracodawcy, nie stosuje się przepisów art. 38, 39 i 41, ani przepisów
    szczególnych dotycz?cych ochrony pracowników przed wypowiedzeniem lub
    rozwi?zaniem umowy o pracę.

    >Co mi wtedy przysługuje ?
    Art. 361. § 1. Jeżeli wypowiedzenie pracownikowi umowy o pracę
    zawartej na czas nie okre?lony następuje z powodu ogłoszenia upadło?ci
    lub likwidacji pracodawcy albo zmniejszenia zatrudnienia z przyczyn
    dotycz?cych pracodawcy, okre?lonych w odrębnych przepisach, pracodawca
    może, w celu wcze?niejszego rozwi?zania umowy o pracę, skrócić okres
    trzymiesięcznego wypowiedzenia, najwyżej jednak do jednego miesi?ca; w
    takim przypadku pracownikowi przysługuje odszkodowanie w wysoko?ci
    wynagrodzenia za pozostał? czę?ć okresu wypowiedzenia.

    § 2. Okres, za który przysługuje odszkodowanie, wlicza się
    pracownikowi pozostaj?cemu w tym okresie bez pracy do okresu
    zatrudnienia.
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 3. Data: 2003-05-06 22:09:04
    Od: Bogdan<b...@p...onet.pl>

    Dzięki za odpowiedź...
    Mam jeszce jedno pytanie, za odpowiedź na które byłbym bardzo
    wdzięczny.
    Jeżeli skrócę okres wypowiedzenia- w moim przypdku 3-miesięczny
    (bo taką możliwośc dał "syndyk") i zostanie mi wypłacone
    odszkodowanie, to czy w następnych miesiącach będę
    otrzymywał "chorobowe" (okres wypowiedzenia powinien trwać do 31
    lipca i gdybym go skrócił do jednego miesiąca to czy otrzymałbym
    odszkodowanie za pozostałe 2 miesiące i chorobowe za czerwiec i
    lipiec?).
    Z góry dziękuję za odpowiedź...
    Bogdan

    -> http://usenet.pomocprawna.info