  • 1. Data: 2003-05-05 20:05:36
    Temat: licencja na windows
    Od: "Werter07" <w...@p...com>

    Windows XP Home Edition - do uzytku domowego
    Windows XP Prof. - dla firm

    dobrze rozumuje? a gdzie to jest napisane?
    chodzi o to ze mam dzialalnosc i chcem sobie dokupis legalny soft, ale
    roznice
    w cenie miedzy home, a prof. sa duze...

    dzieki za wszelkie info

    Werter07

  • 2. Data: 2003-05-05 20:10:25
    Temat: Re: licencja na windows
    Od: Grzegorz Mejlun <g...@n...plusnet.pl>

    On Mon, 5 May 2003 22:05:36 +0200, "Werter07" <w...@p...com>
    wrote:

    >Windows XP Home Edition - do uzytku domowego
    >Windows XP Prof. - dla firm
    >
    >dobrze rozumuje? a gdzie to jest napisane?

    Dotychczas wydawalo mi sie, ze to jest tylko zalecenie microsoftu i
    nie nalezy na to zwracac uwagi. Home jest nieco bardziej uproszczony i
    dlatego wlasnie nazywa sie home ;) Ja bym kupowal home i bylbym pewny,
    ze wszystko gra.
    Przeciez mozesz tez sobie kupic windowsME - nie ma ograniczen uzywania
    tego w firmie/domu.

    Grzegorz

  • 3. Data: 2003-05-05 20:38:57
    Od: "kachna.pl" <k...@p...onet.pl>

    Werter07 wrote:

> [...]
    >
    >dobrze rozumuje? a gdzie to jest napisane?
    >chodzi o to ze mam dzialalnosc i chcem sobie dokupis legalny soft, ale

    To tylko nazwy handlowe związane sugerujące domyślne przeznaczenie.
    Licencja użytkownika wersji 'Home' nie określa prywatnego
    użytku, w związku z czym wersja ta *może* być używana w firmie.

    Różnice między wersjami dotyczą m.in. tego, że Home Edition
    nie obsługuje stacji wieloprocesorowych, pracy w domenie,
    szyfrowania EFS na partycjach NTFS.

    http://www.microsoft.com/poland/windowsxp/pytania.as

    Kasia :)
    <mailto: kathreen3@poczta.onet.pl>
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 4. Data: 2003-05-05 20:42:24
    Od: "Werter07" <w...@p...com>

    jak kupie Home i bede mial kontrole legalnosci softu w firmie to mi tego nie
    zakwestionuja???

  • 5. Data: 2003-05-05 20:45:12
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <r...@r...com>

    "Werter07" <w...@p...com> wrote in

    > jak kupie Home i bede mial kontrole legalnosci softu w firmie to
    > mi tego nie zakwestionuja???

    Moze poprostu zadzwon do jakiegos oddzialu MalegoMietkiego i spytaj ?

    --
    Rafał 'Raf256' Maj
    http://www.raf256.com

  • 6. Data: 2003-05-05 20:51:31
    Od: "kachna.pl" <k...@p...onet.pl>

    Werter07 wrote:

    >jak kupie Home i bede mial kontrole legalnosci softu w firmie to mi tego nie
    >zakwestionuja???

    Nie.

    Infoserwis Microsoftu (22) 43 11 999 lub 0 801 308 801

  • 7. Data: 2003-05-05 20:57:41
    Od: Grzegorz Mejlun <g...@n...plusnet.pl>

    On Mon, 5 May 2003 22:42:24 +0200, "Werter07" <w...@p...com>
    wrote:

    >jak kupie Home i bede mial kontrole legalnosci softu w firmie to mi tego nie
    >zakwestionuja???

    Ano... Ale dopilnuj reszty softu ;)
    Grzegorz

  • 8. Data: 2003-05-05 21:00:26
    Od: "Werter07" <w...@p...com>

    > Ano... Ale dopilnuj reszty softu ;)
    > Grzegorz

    a przy okazji jak to wyglada z wersjami shareware?
    Werter07

  • 9. Data: 2003-05-05 21:10:17
    Od: Grzegorz Mejlun <g...@n...plusnet.pl>

    On Mon, 5 May 2003 23:00:26 +0200, "Werter07" <w...@p...com>
    wrote:

    >a przy okazji jak to wyglada z wersjami shareware?
    >Werter07

    Jesli shareware zeznaje, ze mozna uzywac bezplatnie 30 dni, to potem
    uzywanie tego softu jest tez NIELEGALNE.
    Nawet niektore freeware maja ograniczenia, ze nie moga byc uzywane do
    celow sluzbowych/zarobkowych bez oplacenia licencji.

    Rozne shareware roznie zeznaja - musisz poczytac licencje kazdego
    konkretnego przypadku.
    Grzegorz

  • 10. Data: 2003-05-06 00:09:22
    Od: "Werter07" <w...@p...com>

    > Rozne shareware roznie zeznaja - musisz poczytac licencje kazdego
    > konkretnego przypadku.
    > Grzegorz

    i wszystko jasne...

    dzieki wielkie za pomoc