  • 1. Data: 2008-05-06 05:48:50
    Temat: Panom z ZAIKS już podziękujemy
    Od: Tapatik <t...@b...adresu>

    Witam,

    Kilka dni temu w sklepie spożywczym zobaczyłem duuuużą kartkę z napisem:
    "W tym sklepie jest nadawana muzyka tła firmy XXX. Kontrolerom z ZAIKS i
    innych organizacji dziękujemy".
    Pisałem z pamięci, więc treść może być nieco inna.

    Czy rzeczywiście można tak zrobić?

    Swoją drogą, to czy gdybym nagrał na magnetofonie swój śpiew i puścił w
    sklepie, to mogą się do mnie przyczepić czy nie?

    --
    Pozdrawiam,
    Zaciekawiony

    PS.Obiecuję, że nie będę śpiewał.

  • 2. Data: 2008-05-06 07:00:18
    Temat: Re: Panom z ZAIKS już podziękujemy
    Od: SlawcioD <s...@p...onet.pl>

    Tapatik pisze:
> [...]
    >
    > Swoją drogą, to czy gdybym nagrał na magnetofonie swój śpiew i puścił w
    > sklepie, to mogą się do mnie przyczepić czy nie?

    Twoj spiew nie moga. jezeli sklep z firma xxx podpisal umowe a ta
    dysponuje majatkowym prawem autorskim (jezeli dobrze pamietam z wykladow
    z prawa autorskiego i pokrewnych) do nagrania to po okazaniu tej umowy
    panowie z Zaiks'u powinni oddalic sie w sobie znana strone (czyt spadac
    na drzewo)

    pozdrawiam
    SlawcioD

  • 3. Data: 2008-05-06 07:40:04
    Od: "LukaszS" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    > to po okazaniu tej umowy panowie z Zaiks'u powinni oddalic sie w sobie znana
    > strone (czyt spadac na drzewo)

    A czy faktycznie trzeba okazywać im umowę? W końcu to oni są od tego, żeby
    wykazać, że nielegalnie puszczane są "ich" utwory. Właściciel wystawiając kartkę
    wysłał ich na drzewo już na dzień dobry i imho nie ma żadnych innych obowiązków.

    --
    Lukasz

  • 4. Data: 2008-05-06 07:54:13
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Tue, 06 May 2008 09:40:04 +0200, LukaszS napisał(a):

> [...]
    > żeby wykazać, że nielegalnie puszczane są "ich" utwory. Właściciel
    > wystawiając kartkę wysłał ich na drzewo już na dzień dobry i imho nie ma

    Domyślnie utwór 'podlega' pod zaiksy. Zatem jeśli masz nagranie wokalizy
    i je odtwarzasz to musisz mieć możliwość wykazania, że autor/wykonawca
    dał Ci na to zgodę -- albo płacisz zaiksom.
    Kiedyś myślały one, że im za dużo w zw. z tym wolno i po sprawie
    Brathanków nosa im ucięło. Czyli już dziś wykonawca może powiedzieć
    'zaiksom dzienki'.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    czytej Lege Artis ==> http://olgierd.bblog.pl/ <==

  • 5. Data: 2008-05-06 08:25:19
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 06.05.2008 Olgierd <n...@r...org> napisał/a:

> [...]
    > Kiedyś myślały one, że im za dużo w zw. z tym wolno i po sprawie
    > Brathanków nosa im ucięło. Czyli już dziś wykonawca może powiedzieć

    "sprawie Brathanków"?
    --
    Samotnik
    Kosmetyki: http://www.pachnidelko.pl/

  • 6. Data: 2008-05-06 08:38:22
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Tue, 06 May 2008 08:25:19 +0000, Samotnik napisał(a):

    > "sprawie Brathanków"?

    http://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/
    zespol;brathanki;doniosl;na;zaiks;i;wygral,67,0,4409
    9.html

    http://prawo.vagla.pl/node/7610

  • 7. Data: 2008-05-06 10:06:53
    Od: Mikaichi <m...@v...pl>

    Użytkownik SlawcioD napisał:

    > Twoj spiew nie moga.

    Jak nie jak tak? Jest artysta? JEST! Spiewa? TAK! To trzeba:
    a) od wlasciciela sklepu zabrac 500 zlotych na bidnych artystow
    b) artyscie (czyli temu samemu czlowiekowi) wyplacic nalezne mu tantiemy
    w wysokosci 5 złotych.
    TAK BEDZIE SPRAWIEDLIWIE!

    ;)