  • 1. Data: 2005-04-10 10:23:54
    Temat: Rozwiązanie umowy i kara umowna - jak wybrnąć ?
    Od: "MrA" <m...@o...pl>

    Witam

    Od pewnego czasu (od 2 miesięcy) uczęszczam do nieodpłatnej szkoły
    (Placówka
    Kształcenia Zawodowego) Warunkiem dostania się była umowa o pracę.
    Rozwiązanie umowy grozi kosztami w wysokości 3.000zł
    Tak się złożyło, że nie jestem w stanie uczęszczać do tej szkoły
    ponieważ mogę
    starcić pracę (zmiany w firmie). Egzaminy wypadają nie tylko w soboty
    ale również
    w dni powszednie (w umowie nie było o tym mowy).
    Zadzwoniłem do głownej placówki tej szkoły - powiedziano mi, że musze
    zapłacić
    conajmniej 20% od umownej Kary, pozatym powiedziano mi, że szkoła jest
    nieodpłatna i moge zrezygnować z pracy !!! - to jakaś paranoja (mam na
    utrzymaniu rodzinę i dom).
    Powiedziano mi również, że to ogromny problem aby znaleźć kogoś na
    moje
    miejsce (pomimo iż Ci ludzie wiedzą, że od poczatku nauki uczęszcza
    wolny
    słuchacz, który może wejsc na moje miejsce)
    Proszę o pomoc w tej sprawie - czy da się rozwiązać taką umowę bez
    ponoszenia
    kosztów ?

    Z poważaniem
    Andrzej

  • 2. Data: 2005-04-10 12:37:38
    Temat: Re: Rozwiązanie umowy i kara umowna - jak wybrnąć ?
    Od: "Grzes" <f...@p...onet.pl>

    Użytkownik "MrA" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Kształcenia Zawodowego) Warunkiem dostania się była umowa o pracę.
    > Rozwiązanie umowy grozi kosztami w wysokości 3.000zł
    A co bedzie w przypadku jak nie rozwiazesz umowy
    i przestaniesz uczeszxczac na zajecia?
    Moze oni rozwiaza?
    NIkt nie zna tresci twojej umowy to ciezko bedzie cos doradzic
    Grzes

  • 3. Data: 2005-04-10 14:25:31
    Od: "MrA" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Grzes" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > i przestaniesz uczeszxczac na zajecia?
    > Moze oni rozwiaza?
    > NIkt nie zna tresci twojej umowy to ciezko bedzie cos doradzic

    Par.6
    "Uczesnik moze wypowiedziec umowe jedynie z ważnych powodów, takich jak:
    choroba uniemożliwiająca wykonanie umowy, z zachowaniem 7 dniowego okresu
    wypowiedzenia w terninie 14 dni od dnia zaistnienia przyczyny wypowiedzenia
    w formie pisemnej, pod rygorem nieważności z rzetelnym udokumentowania jej
    wystąpienia."

    Par7.
    "W wypadku niewykonania lub nienależytego wykonania umowy, uczestnik
    zobowiązany będzie do zapłaty na rzecz Świadczącego kary umownej w wysokości
    3.000zł

    Andrzej