  • 1. Data: 2005-02-04 10:01:21
    Temat: Rozmowa kwalifikacyjna u konkurencji
    Od: "Belm" <b...@l...pl.bezspamu.pl>

    Zostałem zaproszony na rozmową kwalifikacyjną do konkurencji. Firma w
    której obecnie opracuje, oferuje specjalistyczne oprogramowanie,
    konkurencja ma ofertę nieco szerszą, ale podobną. Obie firmy ostro ze soba
    walczą. Tak więc, skuszono mnie lepszymi warunkami, i zaproszono na
    rozmowę. I pojawia się problem - czy rozmawiając o projektach które
    wykonałem, lub wykonuję - nie naruszam tajemnicy służbowej? Ile, i co mogę
    powiedziać na takiej rozmowie, aby nie złamać prawa?

    Belm

  • 2. Data: 2005-02-04 10:09:03
    Temat: Re: Rozmowa kwalifikacyjna u konkurencji
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    Belm wrote:
> [...]
    > wykonałem, lub wykonuję - nie naruszam tajemnicy służbowej? Ile, i co mogę
    > powiedziać na takiej rozmowie, aby nie złamać prawa?

    zależy co podpisywałeś

    zyga

  • 3. Data: 2005-02-04 10:11:22
    Od: maHo <m...@p...net>

    Belm wrote:
> [...]
    > wykonałem, lub wykonuję - nie naruszam tajemnicy służbowej? Ile, i co mogę
    > powiedziać na takiej rozmowie, aby nie złamać prawa?

    najlepiej jeżeli będziesz rozmawiał ogólnie, bez wdawania się w
    szczegóły które by mogły przynieść uszczerbek twojej obecnej firmie

    i myślę też, że jeżeli powiesz "przepraszam, ale jeszcze pracuję w
    firmie XXXX, więc nie mogę ujawniać takich szczegółów" to jeżeli chcą
    cię naprawdę zatrudnić, to to docenią - w końcu pewnie też by woleli
    żeby ich pracownicy nie chlapali na prawo i lewo o ich "wnętrznościach".
    A jeżeli nie, to może chcą mieć za darmo wywiad nt. konkurencji.

    pozdrav

    maHo

  • 4. Data: 2005-02-04 10:31:22
    Od: "Belm" <b...@l...pl.bezspamu.pl>

    "Zygmunt M. Zarzecki"
    <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.n
    a.com> napisał(a):

    > zależy co podpisywałeś

    Normalną umowę o pracę, nie podpisywałem tak zwanej "lojalki".

    Belm

  • 5. Data: 2005-02-04 10:53:52
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

> [...]
    > żeby ich pracownicy nie chlapali na prawo i lewo o ich "wnętrznościach".
    > A jeżeli nie, to może chcą mieć za darmo wywiad nt. konkurencji.

    amen

    zyga

  • 6. Data: 2005-02-04 11:07:04
    Od: _ValteR_ <s...@n...thx>

    *Belm* wrote in
    .pl> :

    a.com> napisał(a):

    > Normalną umowę o pracę, nie podpisywałem tak zwanej "lojalki".

    to pierdol to i zrób to co dla ciebie jest bardziej korzystne - ta
    firma nie należy do ciebie, ty tylko tam pracujesz. Jak bedą kłopoty
    to i tak cie wywalą bez skrupułów. Lojalność to droga dwukierunkowa.

    --
    Związki są jak opony - na niektórych można zrobić więcej kilometrów,
    ale w końcu i tak wszystkie się ścierają.

  • 7. Data: 2005-02-04 11:18:49
    Od: "idiom" <i...@w...pl>

    Użytkownik "_ValteR_" <s...@n...thx> napisał w wiadomości
    > to pierdol to i zrób to co dla ciebie jest bardziej korzystne - ta
    > firma nie należy do ciebie, ty tylko tam pracujesz. Jak bedą kłopoty
    > to i tak cie wywalą bez skrupułów. Lojalność to droga dwukierunkowa.

    Popatrz na post maHo - żeby przypadkiem Belm nie wyszedł na frajera-darmowe
    źródło infomacji.

    pozdr

    Monika

  • 8. Data: 2005-02-04 12:18:14
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    <ciach bo dobrze gada>

    Ja dorzucę tylko jeszcze, że takie podkupywanie pracowników to śliska
    sprawa.
    Jak się sprzedał - to pewnie zrobi to jeszcze nie raz. Po co zatrudniać
    kogoś, kto potem może "wynieść" informacje/klientów?

    --
    Pozdro
    Massai

  • 9. Data: 2005-02-04 15:55:29
    Od: "Jacek" <j...@w...pl>

    Użytkownik "maHo" <m...@p...net> napisał w wiadomości
> [...]
    > żeby ich pracownicy nie chlapali na prawo i lewo o ich "wnętrznościach".
    > A jeżeli nie, to może chcą mieć za darmo wywiad nt. konkurencji.

    Zdecydowanie popieram,

    pamiętaj że w trakcie rozmowy jesteś pracownikiem obecnej firmy
    zawsze możesz porozmawiać z kim chcesz ale jeśli wychlapiesz jakieś
    szczegóły
    a oni to wykorzystają to możesz nie dostać nowej a i stara wcale nie musi
    długo myśleć gdy jakis dobry duszek powie skad sie dowiedzieli.

    Pamiętaj że często na poziomie najwyższym istnieją dobre relacje pomiędzy
    prezesami,
    które dla szarego pracownika mogą być niezauważalne, i tam może nastąpić
    przepływ informacji
    w drugą stronę.

    Pozdrawiam

    Jacek

  • 10. Data: 2005-02-04 17:17:31
    Od: Janusz <h...@p...com>

    Dnia Fri, 04 Feb 2005 11:01:21 +0100, Belm napisał(a):

> [...]
    > wykonałem, lub wykonuję - nie naruszam tajemnicy służbowej? Ile, i co mogę
    > powiedziać na takiej rozmowie, aby nie złamać prawa?

    Masz racje dokładnie im wszystko opowiedz ,a oni ci podziekują i powiedzą
    ,że nie nadajesz sie do pracy mo masz za długi język,ja napewno bym tak
    zrobił.A jeszcze poinformowałbym szefa firmy w której aktualnie pracujesz.
    To jest dobry sposób na niszczenie konkurencji.
    Nowa firma wie co chciała,a ta twoja strciła pracownika - mam nadzieję
    dobrego.
    Więc skoro pracujesz w takiej firmie to logika ci nie obca.
    JanuszHr