  • 1. Data: 2005-02-04 09:34:54
    Temat: wypowiedzenie umowy o prace
    Od: "ag" <a...@p...onet.pl>

    Witam
    byłam zatrudniona na czas nieokreslony, w tej firmie pracowałam 6 m-cy;
    otrzymałam wypowiedznie warunków pracy i płacy bez podania przyczyny. Czy w
    takim razie mogę się odwołać? jeśli tak, czy mogę wystąpić o odszkodowanie czy
    tylko o przywrócenie do pracy?
    proszę o poradę.
    dziękuję

  • 2. Data: 2005-02-04 18:22:56
    Temat: Re: wypowiedzenie umowy o prace
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:7228.000011bb.420341be@newsgate.onet.pl ag
    <a...@p...onet.pl> pisze:

    > byłam zatrudniona na czas nieokreslony, w tej firmie pracowałam 6 m-cy;
    > otrzymałam wypowiedznie warunków pracy i płacy bez podania przyczyny.
    KP
    art. 30
    § 4. W oświadczeniu pracodawcy o wypowiedzeniu umowy o pracę zawartej na
    czas nie określony lub o rozwiązaniu umowy o pracę bez wypowiedzenia powinna
    być wskazana przyczyna uzasadniająca wypowiedzenie lub rozwiązanie umowy.

    art. 42.
    § 1. Przepisy o wypowiedzeniu umowy o pracę stosuje się odpowiednio do
    wypowiedzenia wynikających z umowy warunków pracy i płacy.

    art. 45.
    § 1. W razie ustalenia, że wypowiedzenie umowy o pracę zawartej na czas nie
    określony jest nieuzasadnione lub narusza przepisy o wypowiadaniu umów o
    pracę, sąd pracy - stosownie do żądania pracownika - orzeka o
    bezskuteczności wypowiedzenia, a jeżeli umowa uległa już rozwiązaniu - o
    przywróceniu pracownika do pracy na poprzednich warunkach albo o
    odszkodowaniu.

    § 2. Sąd pracy może nie uwzględnić żądania pracownika uznania wypowiedzenia
    za bezskuteczne lub przywrócenia do pracy, jeżeli ustali, że uwzględnienie
    takiego żądania jest niemożliwe lub niecelowe; w takim przypadku sąd pracy
    orzeka o odszkodowaniu.

    Czy już wszystko jasne? ;)

    Jotte