  • 1. Data: 2003-09-15 17:53:16
    Temat: Rozdzielność majątkowa bez zgody 1 ze stron
    Od: "ZIL" <m...@s...eisp.pl>

    Jak można uzyskać rozdzielność majątkową przez sąd, jakie należy złożyć
    dokumenty i w jakim sądzie, oraz czy można ją uzyskać bez zgody jednego z
    małżonków?

  • 2. Data: 2003-09-15 23:55:22
    Temat: Odp: Rozdzielność majątkowa bez zgody 1 ze stron
    Od: "Sandra" <S...@w...pl>

    Użytkownik ZIL <m...@s...eisp.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bk4upg$a81$...@a...news.tpi.pl...
    > Jak można uzyskać rozdzielność majątkową przez sąd, jakie należy złożyć
    > dokumenty i w jakim sądzie, oraz czy można ją uzyskać bez zgody jednego z
    > małżonków?

    W czasie trwania wspólności majątkowej nie jest dopuszczalny podział
    majatku. Podział majątku wspólnego umownego czy sadowego jest dopuszczalny z
    chwila ustania wspólności majątkowej a ta ustaje z chwila
    - śmierci śmierci małżonka
    -rozwiązanie małżeństwa przez rozwód
    - zniesienia przez sad art.52 par.1 i 2 k.r.o
    -orzeczenia ubezwłasnowolnienia jednego z małżonków
    niekiedy ustaje w czasie trwania związku w wypadku zawarcia intercyzy, w
    której małżonkowie wyłącza ustrój wspólności i zastąpią go rozdzielnością
    majątkowa

    tak wiec w Twoim przypadku należałoby zwrócić się do sadu rodzinnego o
    zniesienie wspólności majątkowej z podaniem daty proponowanego zniesienia
    wraz z uzasadnieniem / 3egz. , zaświadczenie o dochodach, akt zawarcia zw.
    małżeńskiego / i ważny powód zniesienia .

    Sandra

  • 3. Data: 2003-09-22 11:18:28
    Od: "Edward Mieczysławowicz" <c...@N...gazeta.pl>

    ciekawe jak długo trwa taka sprawa, bo właśnie chyba muszę też to zrobić. Mam
    jednososobową firmę i chciałem wziąć samochód w leasing (rozwód w toku) i
    okazuje się, że podpis żony jest konieczny.
    pozdrawiam,
    Edward