  • 1. Data: 2006-01-24 12:02:12
    Temat: Rozdzielność majątkowa
    Od: "ezbig" <e...@b...pl>

    Witam

    Popadłem w długi. Mam komornika na karku - wszystko co zarobie idzie do
    niego. Moja żona do tej pory nie pracowała, ale teraz ma pomysł na własną
    działalność. Oboje mamy wspólność majątkową. Tylko z komornikem na plecach
    nie ma sensu nic zaczynać, bo można tylko spalić temat.

    Jeśli teraz ustanowimy rozdzielność majątkową, czy dochody i firma mojej
    żony będzie narażona na komornika?

    Co trzeba zrobić aby ustanowić rozdzielność majątkową, gdzie to załatwić i
    jakie są ew. koszta?

  • 2. Data: 2006-01-24 12:06:20
    Temat: Re: Rozdzielność majątkowa
    Od: "trojden" <t...@v...pl>

    Z chwilą zrobienia rozdzielności majątkowej każdy wytwarza majątek odrębny
    więc to co zarobi żona po ustanowieniu rozdzielności komornik nie zajmie.
    Gorzej jest z majątkiem dotychczasowym...:)

  • 3. Data: 2006-01-24 12:13:42
    Od: "ezbig" <e...@b...pl>

    Użytkownik "trojden" <t...@v...pl> napisał w wiadomości
    >Z chwilą zrobienia rozdzielności majątkowej każdy wytwarza majątek odrębny
    >więc to co zarobi żona po ustanowieniu rozdzielności komornik nie zajmie.
    >Gorzej jest z majątkiem dotychczasowym...:)

    Z tym akurat nie ma problemu, bo póki coś płacę to majątku nam nie rusza.

    Gdzie załatwia się te formalności i czy długo to trwa?

  • 4. Data: 2006-01-24 12:29:39
    Od: "ezbig" <e...@b...pl>

    Użytkownik "trojden" <t...@v...pl> napisał w wiadomości
    >Z chwilą zrobienia rozdzielności majątkowej każdy wytwarza majątek odrębny
    >więc to co zarobi żona po ustanowieniu rozdzielności komornik nie zajmie.

    A co z takim stwierdzeniem: "trzeba jednak pamiętać, że długi zaciągnięte w
    okresie wspólnoty majątkowej mogą być egzekwowane od obu małżonków,
    niezależnie od tego, który z nich je zaciągnął."

    Żona nie miała wpływu na moje nietrafne decyzje. Była sprawa w sądzie, na
    której sąd pytał moją żonę, czy chce spłacać moje zobowiązania - na co ona
    nie zgodziła się, wyjaśniając to na piśmie. Teraz już jestem w kropce. Niby
    to co zarbi po ustanowieniu rozdzielności jest jej, ale komornik może
    egzekwować zobowiązania z okresu wspólnoty. Czyli firma żony może być jednak
    zagrożona.

    Długi mam z poręczenia kredytu i z tytułu poręczenia wekslowego.

    Jak to ugryźć?

  • 5. Data: 2006-01-24 14:17:47
    Od: "ezbig" <e...@b...pl>

    Użytkownik "ezbig" <e...@b...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nie ma sensu nic zaczynać, bo można tylko spalić temat.
    >
    > Jeśli teraz ustanowimy rozdzielność majątkową, czy dochody i firma mojej

    Znalazłem w google wiele przykładowych pozwów o zniesienie wspólności
    majątkowej, ale wszystkie w jednym tonie. Mąż to łajdak, pijak, hazardzista,
    ma kochankę, nie łoży na utrzymanie rodziny itd. Czy tylko takie są zasadne
    powody aby znieść wspólność majątkową?
    Nie jesteśmy małżeństwem w fazie rozpadu i nie zamierzamy się rozwodzić,
    jakimś cudem utrzymuję dom, ale przez to pracuję tylko na odsteki. Żona nie
    chce zarabiać na komornika, który pojawia się tylko z mojej winy
    (przystąpiłem do długu bez jej zgody i wiedzy oraz podpisałem weksel do
    umowy o współpracę również sam). Na prowadzoną działalność może uzyskać
    jednorazowe dofinansowanie na start, a moja sytuacja tu nie pomaga.

  • 6. Data: 2006-01-24 17:38:00
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    ezbig wrote:

    > Co trzeba zrobić aby ustanowić rozdzielność majątkową, gdzie to załatwić i
    > jakie są ew. koszta?

    Notariusz.
    Pewnie teraz to już jakieś 600 zł.

  • 7. Data: 2006-01-24 20:34:19
    Od: "JC" <j...@w...pl>

> [...]
    hazardzista,
    > ma kochankę, nie łoży na utrzymanie rodziny itd. Czy tylko takie są

    Mam z żoną rozdzielność majątkową, ale o ile sobie przypominam (było to
    kilkanaście lat temu) nikt nie pytał o powody. Tak więc imho jesli się nic
    nie zmieniło, nie trzeba podawać żadnych powodów. Trzeba się tylko umówić z
    notariuszem i po sprawie. Co do kosztów, to nie mam zielonego pojęcia, ile
    wynosi stawka notarialna za sporządzenie intercyzy, ale myślę, że gdzieś w
    sieci znajdziesz tabele opłat notarialnych.

    --
    Jacek