  • 1. Data: 2006-01-24 12:12:24
    Temat: ZAgubienie legitymacji + mandat
    Od: "Wojtek" <wojkoo[nospam]@poczta.onet.pl>

    Witam

    Mam pytanko jesli ktos jezdzi na moja zagubina legitymacje
    to czy ja musze zaplacic za niego mandat za brak biletu w aautobusie?
    Legitymacje zagubilem jeszcze w czasie studiow a
    mandat zostal wystawiony miesiac po zakonczeniu studiow kiedy legitymacja
    byle juz nie wazna.
    Zagubienie zglosilem juz niestety po mandacie kiedy to skladalem w
    dziekanacie wszystkie papiery.
    Wiec sam fakt zgloszenia zagubienianic mi nie pomoze.
    ALe kwestia czy jesli wystawiono mandat na legitymacje ktora w dniu
    wystawiania mandatu
    jest przeterminowana i wlasciwie nie wazna bo ja juz bym nie mogl z niej
    korzystac
    to czy taki mandat jest wazny.

    Dzieki
    Pozdrawiam
    Wojtek

  • 2. Data: 2006-01-24 12:18:42
    Temat: Re: ZAgubienie legitymacji + mandat
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Wojtek napisał(a):
    > Mam pytanko jesli ktos jezdzi na moja zagubina legitymacje
    > to czy ja musze zaplacic za niego mandat za brak biletu w aautobusie?

    1. nie dostałeś mandatu tylko wezwanie do zapłaty
    2. a obowiązek zapłaty nie wynika z tego czy i jaką miałeś legitymację,
    tylko z tego, że jechałeś bez biletu

    KG

  • 3. Data: 2006-01-24 21:24:47
    Od: JFK <s...@g...com>

    Dnia Tue, 24 Jan 2006 13:18:42 +0100, kam napisał(a):

    > 1. nie dostałeś mandatu tylko wezwanie do zapłaty 2. a obowiązek
    > zapłaty nie wynika z tego czy i jaką miałeś legitymację, tylko z
    > tego, że jechałeś bez biletu
    Czy ty czytasz chociaz to co cytujes? ;-) Juz nie mowie ze caly post ale
    chociaz ten kawalek. Z niego juz jasno wynika ze to NIE on jechal bez
    biletu tylko jakis gosc posluzyl sie znaleziona/ukradziona legitymacja.
    Jakub (JFK) Kasica
    kontakt ze mna:
    http://rudy.mif.pg.gda.pl/~jfk/poczta/
    lub(wolniej)na adres z From

  • 4. Data: 2006-01-24 21:33:06
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    JFK napisał(a):
    > Czy ty czytasz chociaz to co cytujes? ;-)

    tym razem nie :)
    ale - nieważność legitymacji nie wpływa bezpośrednio na ważność wezwania
    do zapłaty
    pozostaje kwestia tego, co będzie możliwe do udowodnienia
    zaraz pewnie wpadnie Olo i wyjaśni, że kontrolerzy i tak będą kłamać
    przed sądem ;)

    KG

  • 5. Data: 2006-01-24 22:51:03
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Wojtek wrote:
    > ALe kwestia czy jesli wystawiono mandat na legitymacje [ciach]

    To niech legitymacja płaci :>

    Cokolwiek wystawiono, wystawiono na jakąś osobę. I teraz masz dwie
    możliwości:
    a) osoba która używała twojej legitymacji coś podpisała -- idziesz do
    przewoźnika się z tym zapoznać, mówisz "to nie mój podpis" (najlepiej
    oczywiście pisemnie); tą informacją dzielisz się także z prokuratorem.
    b) nie ma żadnego podpisu -- szukaj świadków, że Ciebie wtedy tam nie było.

    --
    Paweł Sakowski <p...@s...pl>

  • 6. Data: 2006-01-24 23:37:46
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    JFK [###s...@g...com.###] napisał:
> [...]
    bez
    > biletu tylko jakis gosc posluzyl sie znaleziona/ukradziona

    Toteż skoro nie jechał, to i obowiązku zapłaty nie ma. Zakład
    komunikacji złoży zawiadomienie o przestępstwie, powołają grafologa na
    podpis złożony na kopii wezwania do zapłaty i on albo wykluczy albo
    potwierdzi prawdziwość podpisu.

  • 7. Data: 2006-01-25 00:36:48
    Od: JFK <s...@g...com>

    Dnia Tue, 24 Jan 2006 22:33:06 +0100, kam napisał(a):

    > ale - nieważność legitymacji nie wpływa bezpośrednio na ważność
    > wezwania do zapłaty
    Bezposrednio faktycznie nie wplywa ale w tym wypadku wezwanie jest
    niewazne z innego powodu.
    Pewnie ze bedzie sporo zabawy z udowodnieniem tego, ale o ile jestem
    zdecydowanym zwolennikiem placenia albo za bilet albo za jego brak to w
    tym wypadku uwazam ze trzeba sie bic do konca o swoje z powolywaniem
    grafologow wlacznie.
    A na przyszlosc uwazac z dokumentami i zglaszac w razie czego zagubienie
    bo mozna sie jakims lewym kredytem obudzic i wtedy jest malo smiesnie.