  • 1. Data: 2005-12-25 20:30:20
    Temat: Rozdzielność majatkowa
    Od: "Monika" <a...@a...pl>

    Bardzo prosze osoby znające temat o odpowiedź na nurtujacy mnie problem.
    Chciałabym otworzyć własną działaność. ma to być sp. z o.o. Oczywiscie boję
    się ze może mi sie nie udać i nie chciałabym stracić dorobku całego życia.
    Myślę o rozdzielności majątlowej z mężem i to co mam przepisac na niego. Czy
    w przypadku kiedy nie -daj Boże- nie uda mi się mój interes ustrzegę męża i
    dzieci od odpowiedzialności materialnej za moje niepowodzenia? Jeśli tak to
    kiedy i jak się taki proces przeprowadza?

    Z poważaniem

    Monika

  • 2. Data: 2005-12-25 21:26:47
    Temat: Re: Rozdzielność majatkowa
    Od: "vertret" <vertret@@@op.pl>

    Użytkownik "Monika" <a...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Chciałabym otworzyć własną działaność. ma to być sp. z o.o. Oczywiscie boję
    > się ze może mi sie nie udać i nie chciałabym stracić dorobku całego życia.

    Co wiesz na temat spółki z o.o.?

    --
    vertret

  • 3. Data: 2005-12-26 13:29:25
    Od: "dan" <j...@p...fm>

> [...]
    > dzieci od odpowiedzialności materialnej za moje niepowodzenia? Jeśli tak
    > kiedy i jak się taki proces przeprowadza?

    Zakladam , ze pytasz w kontekscie odpowiedzialnosci subsydiarnej czlonka
    zarzadu sp. zoo. Rozdzielnosc majatkowa bedzie skuteczna od chwili jej
    ustanowienia i pod warunkiem, ze wierzyciel o tej rozdzielnosci wiedzial.
    Dlatego wymagane byloby informowanie kazdego wierzyciela spolki o
    ustanowieniu rozdzielnosci majatkowej przez czlonka zarzadu i to w taki
    sposob zeby posiadac na to dowod. W rejestrze sadowym dla spolek
    kapitalowych nie ma zdaje sie rubryki o ustroju malzenskim czlonkow zarzadu
    wiec ten sposob powiadomienia odpada (taka rubryka jest np. co do wspolnikow
    spolek osobowych). Umowe o wylaczeniu wspolnosci majatkowej zawiera sie w
    formie aktu notarialnego.

    Dan.