  • 1. Data: 2002-04-14 09:18:53
    Temat: Rozdzielność majątkowa
    Od: "lxaga" <l...@p...onet.pl>

    W związku z niemożliwością dalszego wspólnego życia z moją żoną, chciałbym
    uporządkować nasze sprawy min. wprowadzić rozdzielność majątkowoą. Jak
    rozumię z ustawy o wynagrodzeniach notariuszy za spisanie rozdzeilności
    majątkowej notariusz pobiera max. 400 zł? Czy należy najpierw pójść z żoną i
    ustalić przy nim treśc umowy ( moga być poblemy) czy jeśli ja pójdę i
    zaproponuję treść będzie lepiej, a potem spróbować ją przekonać do
    podpisania. A co jeśli nie podpisze czy można wnieść do sądu, czy dopiero po
    rozwodzie, separacji. Co z opłatami do tego czasu?
    Ona wtej chwili nie łoży wogóle na utzrymanie domu ( pracuje i zarabia
    mniej odemnie ale nie najgorzej), wszelkie opłaty ponoszę ja ( krdyty są na
    nas, opłaty za energię itp. na mnie), jak można ją zmusić do pokrywania
    wspólnych kosztów. Czy po uzyskaniu rozdzielności majątkowej wspólnie
    zaciągnięty kredyt przechodzi na jedną ze stron czy należy to dopiero
    uregulować w banku.
    Dużo pytań ale teraz to mój problem nr1. Dzięki za wysłuchanie
    Lxaga

  • 2. Data: 2002-04-14 20:39:01
    Temat: Re: Rozdzielność majątkowa
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik "lxaga" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    po
    > rozwodzie, separacji. Co z opłatami do tego czasu?

    majątkowej np.

> [...]
    na
    > nas, opłaty za energię itp. na mnie), jak można ją zmusić do pokrywania

    wnieść wniosek o wypłatę części wynagrodzenia do rąk drugiego małżonka...

    zasady :-) tak ich nie pojmę .
    Pozdrowienia Sandra

  • 3. Data: 2002-04-15 19:40:53
    Od: "lxaga" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik Sandra <d...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a9cp6l$drc$...@a...dialog.net.pl...

    > Użytkownik "lxaga" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > po

    > majątkowej np.

    Ciach..............

    A moglabyś napisać jak to się załatwia ( notariusz, sąd)? I co z
    zobowiązaniami dotychczasowymi?

  • 4. Data: 2002-04-16 07:03:32
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    > Użytkownik Sandra <d...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
> [...]

    coś pod Twoje dyktando może ma swoją opinię na ten temat

    czy
    > dopiero

    rozpatrywać spraw majątkowych przy rozwodzie ale wam może się uda trafić na
    sędziego ,który rozstrzygnie to przy ...w innym wypadku pouczy Was ,że o
    podział majątku należy złożyć do sądu cywilnego po prawomocności orzeczenia
    .

    > wspólności

    określić datę jaką proponujesz co pozwoli na to ,że nabyty majątek od tej
    daty przez ciebie jest twoim majątkiem i odwrotnie. A reszta do tej daty
    wspólnym majątkiem do podziału . Między wierszami wnioskuję ,że twoja
    małżonka jest niechętna twoim pomysłom . Notarialny podział wcale nie
    rozwiązuje problemu małżonków ,którzy nie mogą już z sobą prowadzić
    wspólnego gospodarstwa ...

    Zdrowa , rzeczowa ,spokojna rozmowa z partnerką pozwoli ci na podjecie
    własciwych decyzji ... Wyczuj stosowny moment ,zrób żonce i sobie kawkę ,
    przeprowadź spokojnie , rzeczowo rozmowę z żonką na powyższe tematy a
    łatwiej Wam pójdzie rozwiązać problem dot. waszego wspólnego związku .
    Sandra

  • 5. Data: 2002-04-16 19:40:54
    Od: "lxaga" <l...@p...onet.pl>

    Ciach.....
    Dzięki za odpowiedź.
    Żeby to było takie proste- wystarczy rozmowa- to nie pytał bym się o takie
    sprawy.

    Lxaga