    From: Buster <r...@w...p.lodz.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Rowerzysta a prawo drogowe
    Date: Fri, 06 Jul 2007 08:22:03 +0200

    Witam.
    Mam następującą wątpliwość prawną odnośnie kodeksu drogowego. Otóż.
    Kodeks drogowy, nakłada na mnie jako rowerzystę obowiązek poruszania się
    rowerem ulicą w przypadku braku ścieżki rowerowej, czyli wg kodeksu
    drogowego mam zakaz poruszania się rowerem po chodniku. Ale ja nie mam
    prawa jazdy, czyli nie znam dokładnie przepisów ruchu drogowego.
    Dodatkowo kodeks drogowy zniósł obowiązek czegoś takiego jak karta
    rowerowa dla osób powyżej 18 roku życia. Jeżdżąc rowerem, poruszam się
    różnie. Raz chodnikiem, raz jezdnią. Przepisy znam tyle o ile. Ale
    załóżmy hipotetyczną sytuację. Jadę sobie rowerkiem po ulicy, przy
    prawym krawężniku. Nagle widzę przed sobą dziurę w jezdni, taką że jak w
    nią wjadę na bank koło do wymiany. Ratuję się przed tym i skręcam ostro
    na środek jezdni. Widzi to drogówka i mnie zatrzymuje. I co dalej?
    Pouczenie, mandat? Przecież nie mam prawa jazdy, więc na dobrą sprawę
    nie znam przepisów ruchu drogowego na tyle, żeby wiedzieć jak się
    zachować. Albo inny przykład. Jadę sobie jak wyżej i jest korek.
    Większość kierowców stoi tak, że ja mogę przejechać tą prawą stroną.
    Jednakże jakiś debil stanął tuż przy krawężniku. Ale mam miejsce, żeby
    go wyminąć, więc to robię. I znowu drogówka. Czy mógłby ktoś mi
    wytłumaczyć jak podejść do problemu?? Ja wiem, można przestać jeździć
    rowerem, ale to nie jest rozwiązanie. :-)

    --
    Pozdrowienia
    Radek Dobrowolski vel Buster