  • 31. Data: 2005-01-17 15:04:06
    Temat: Re: Rower, motorower czy motocykl?
    Od: PAweł <p...@w...uzyjskrotu.pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Znaczy się rower wodny? ;)

    Idziemy na całość;- poduszkowiec, latający nad wodą i na pedały;)))

    --
    Przy odpowiedzi bezpośrednio do mnie, w adresie użyj zamiast pełnej
    nazwy "wirtualnapolska" jej skrót, tj. "wp" Pozdr.

  • 32. Data: 2005-01-17 15:05:44
    Od: PAweł <p...@w...uzyjskrotu.pl>

    PAweł wrote:

    > Idziemy na całość;- poduszkowiec, latający nad wodą i na pedały;)))

    Urzednik rejestrujący siwieje w 5 minut:)

  • 33. Data: 2005-01-18 21:15:14
    Od: PAweł <p...@w...uzyjskrotu.pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Spełnia. Jest napędzany siłą mięśni 'załogi'. Owszem - nie tylko. Ale
    > definicja ustawowa nie zawiera słowa 'wyłącznie'.

    Szczerze mówiąc spodziewałem się takiej odpowiedzi:)
    Ale jest ona MSZ nieprawidłowa.
    By stwierdzić, czy pojazd jest rowerem należy odpowiedzieć wyczerpująco na
    pytanie, jak jest on napędzany. I jedyna prawidłowa odpowiedź na to pytanie
    w naszym przypadku to: " napędzany siłą mięśni i(!) silnikiem"
    Natomiast w definicji roweru odpowiedź brzmi "siłą mięśni" i kropka!

    W przeciwnym razie, sprowadzając sprawę ad absurdum, jeśli ktoś jechałby
    Porsche 250 km/godz i wychylony (co przy tej prędkośći byłoby niełatwe:)
    dmuchałby do tyłu, to niewątpliwie w ułamku promila napędzałby (i to
    odrzutowo!:) ten pojazd.
    I zgodnie z Twoją logiką mógłby argumentować, że to rower?:))

  • 34. Data: 2005-01-19 08:53:58
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    > IMHO najprościej by było ustalić limity w oparciu o moc napędu

    Silnik ma 0,6 konia mechanicznego.

    > oraz ewentualnie masę pojazdu

    silnik waży 9 kilo + waga roweru

    Pozdrawiam

    Czapla

  • 35. Data: 2005-01-19 10:26:29
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Czapla wrote:

    > Silnik ma 0,6 konia mechanicznego.

    > silnik waży 9 kilo + waga roweru

    Wyślij to do swojego posła ;)

    Bo ja niestety nie mam za bardzo możliwości wprowadzić poprawek w ustawie ;)