    From: "Jakub" <b...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Roszczenia majatkowe a "rozprawa glowna"...
    Date: Tue, 26 Aug 2003 12:03:38 +0000 (UTC)

    Witam!
    Sprawa wyglada nastepujaco: jako pokrzywdzony otrzymalem zawiadomienie o
    przeslaniu aktu oskarzenia z Prokuratury do Sadu Rejonowego, przeciwko
    oskarzonemu o popelnienie przestepstwa z art.286 paragraf 1 kk (oszustwo) W
    pouczeniu na odwrocie przeczytalem ze: "Pokrzywdzony, az do rozpoczecia
    przewodu sadowego na rozprawie glownej, moze wtoczyc przeciw oskarzonemu
    powodztwo cywilne w celu dochodzenia w postepowaniu karnym roszczen
    majatkowych wynikajacych bezposrednio z popelnienia przestepstwa (art. 62
    kpk)" Mam nastepujace pytania: 1) sprawa dotyczy wplaty pieniedzy na konto
    oskarzonego za towar ktorego nigdy nie otrzymalem, czy na rozprawie glownej
    decyzja sadu automatycznie zostanie zasadzony mi zwrot owej kwoty przez
    oskarzonego, czy tez musze wytoczyc w tym celu kolejna sprawe z powodztwa
    cywilnego o ktorej pisze w pouczeniu (tresc powyzej)? 2) zwrotu jakiej kwoty
    moge zadac na rozprawie glownej o przestepstwo z kk? w wyskokosci wplaty
    jaka dokonalem na konto oskarzonego? powiekszonej o ustawowe odsetki? a co z
    kosztami telefonow do oskarzonego w celu wyjasnienia sprawy? stratami
    moralnymi itp.? 3) ile trwa przecietnie "rozpoczecie przewodu sadowego na
    rozprawie glownej" od otrzymania aktu oskarzenia przez sad?
    Uff, to chyba narazie tyle. Jesli ktos moglby mi pomoc lub doradzic w tej
    sprawie to z gory bardzo dziekuje. Pozdrawiam serdecznie!

    Jakub

    PS. Prosze o odpowiedzi na grupie, z mailem mam czasem problemy.