  • 1. Data: 2010-09-16 20:08:00
    Temat: Roszczenia finansowe w działalności gospodarczej i majątek wspólny małżonków
    Od: Tomek <t...@g...com>

    Witajcie,
    Chciałbym zasięgnąć informacji jak wygląda kwestia ściągalności
    roszczeń wynikających z wykonywania przedmiotu działalności
    gospodarczej jednego z małżonków z majątku wspólnego tychże.

    Załóżmy, że osoba prowadząca działalność popełnia błąd, z którego
    wynika roszczenie klienta (ponad kwotę ubezpieczenia odpowiedzialności
    zawodowej). Czy w takim przypadku majątek wspólny małżonków może
    zostać obciążony w ramach rozliczenia tego roszczenia, czy wyłącznie
    majątek małżonka prowadzącego ową działalność (majątek pochodzący
    bezpośrednio z wykonywanej działalności - zysk)?

    Prowadzi to bezpośrednio do pytania o sens zawarcia rozdzielności
    mająkowej pomiędzy małżonkami w celu zabezpieczenia majątku wspólnego,
    np. domu. Z rozważań wyłączamy kredyty zaciągane na cele realizacji
    działalności, na które drugi współmałżonek wyraża zgodę.

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 2. Data: 2010-09-17 11:27:18
    Od: Tapatik <t...@b...spamu>

    Użytkownik Tomek napisał:

> [...]
    > np. domu. Z rozważań wyłączamy kredyty zaciągane na cele realizacji
    > działalności, na które drugi współmałżonek wyraża zgodę.

    Teoretycznie rozdzielność majątkowa zabezpiecza majątek współmałżonka i
    jest wręcz koniecznością, jeśli prowadzisz działalność gospodarczą.

    Praktycznie bywa różnie. Działania komorników i sądów są nieprzewidywalne.

    Poszukaj książki "Zasady bezpiecznego biznesu" Wiktora Rębacza i Jana
    Fijora.

    --
    Pozdrawiam,
    Tapatik

  • 3. Data: 2010-09-17 12:26:51
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Tomek pisze:

> [...]
    > majątek małżonka prowadzącego ową działalność (majątek pochodzący
    > bezpośrednio z wykonywanej działalności - zysk)?

    Art. 787 [1] kpc

    --
    @2010 Johnson
    Przeciwko nudzie nawet bogowie walczyli daremnie.

  • 4. Data: 2010-09-17 18:50:37
    Od: kam <...@...pl>

    W dniu 2010-09-17 14:26, Johnson pisze:
    > Art. 787 [1] kpc

    i art.52 par. 1a kro

    KG

  • 5. Data: 2010-09-19 18:53:59
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    kam pisze:

    > i art.52 par. 1a kro

    Jak ja dawno tego kodeksu nie czytałem :)