  • 1. Data: 2009-10-07 09:59:19
    Temat: Roboty drogowe, firma traci znaczna czesc zyskow - czy jest szansa na rekompensatę?
    Od: "Michał Gut" <m...@w...pl>

    Witam

    mam problem i proszę o pomoc/podpowiedź/wskazówke:
    Prowadzę małe przedsiębiorstwo zajmujące się handlem i usługami.
    Urząd gminy remontował drogę prowadzącą do mojej firmy (znaczy nadal
    remontuje). Mozna się do niej dostać ale od strony obrzeża miasta (od strony
    pól rolniczych:)). Przez kilka miesięcy robót przychody mojego sklepu spadły
    o połowę (a po odliczeniu klientów na stałe umowy to przychód nie osiagnal
    nawet 40% analogicznego okresu ub roku (mimo, ze systematycznie z roku na
    rok rósł)). Na domiar złego spłacam zadłużenie w ZUS i generalnie zamkniecie
    tej drogi mocno mi podcięło skrzydła - sytuacja zrobiła się nieciekawa.
    Plotka grzmiała, że mają zamknąć po tym remoncie drugą drogę główną miasta -
    ruch poszedłby wtedy prawie w całości koło mojego sklepu = w czasie trwania
    robót udałoby mi się odzyskać pozycję i przywrócić stabilną pracę firmie. W
    poniedziałek dowiedziałem się, że niestety nie dość że nie zamkną tamtej
    drogi (nie 'odkuję się') to jeszcze okazalo się (tym razem juz nie plotka)
    że w czerwcu przyszłego roku mają na ok 3-4 miesiące całkowicie rozkopać
    drogę przy mojej firmie i stracę dojazd całkowicie....
    Konsekwencje tego są dość łatwe do przewidzenia. Nawet jeśli wykorzystają
    mały prywatny mostek do którego można się dostać przez osiedle - nikt
    absolutnie nie da rady do mnie dojechać...

    Jestem teraz w kropce i nie wiem co robić.... Nie mogę zamknąć firmy
    (zawiesić działalnosci) na 4 miesiace bo mam podpisane umowy i firma musi
    działac. Samego sklepu tez nie zamkne - czynsz musze placic, a pracownik
    musi tez miec za co zyc - przeciez go nie zwolnie na 4 miesiace.... Moge sie
    dogadac i na miesiac wyslac go na urlop - a dalej?....

    Moje pytanie jest nastepujace: czy mam szanse na jakas rekompensate np od
    urzedu miasta i gminy? googlalem za tym tematem ale niczego sensownego nie
    znalazlem.... tylko informacje o padajacych firmach z takiej przyczyny
    (slawetna lodz i jej rozkopane ulice). Czy mozna cos takiego uzyskac
    metodami pokojowymi lub pozwem?
    Droga i remontowany most naleza do gminy. Gdzie z takim tematem sie probowac
    udac - burmistrz? rada miejska?

    bede wdzieczny za wszelkie podpowiedzi....

    --
    -
    pozdrawiający

  • 2. Data: 2009-10-07 15:35:44
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 7 Paź, 11:59, "Michał Gut"
    <m...@w...pl> wrote:
> [...]
    > udac - burmistrz? rada miejska?
    >
    > bede wdzieczny za wszelkie podpowiedzi....

    Musisz wykazac ze roboty wykonywane sa za dlugo. Czyli ze moglyby byc
    zrobione w miesiac lub dwa a beda trwaly 3-4. To samo z planowanymi
    dzialaniami. Jesli planuja je na 4 miesiace to czy z powodow
    technicznych (nie wiem, ziemia dlugo stygnie) czy z powodow ze placa
    im od RBH a firma jest szwagra wiceburmistrza.

  • 3. Data: 2009-10-07 17:29:18
    Od: "Michał Gut" <m...@w...pl>

[...]

    tego nie wykaze - nie mam jak. ogolnie prace ida dosc sprawnie i moze
    skoncza przed terminem ale dla mnie to i tak porazka bo to juz kilka
    miesiecy. a te planowane roboty nie wiadomo ile potrwaja faktycznie....

    sir