  • 1. Data: 2009-10-07 09:11:37
    Temat: Mieszkanie w spadku po prababci
    Od: "Kuba Stasiak" <m...@o...pl>

    Witam

    Mieszkanie własnościowe należy do prababci. U notariusza spisalismy
    testament, w którym jedynym spadkobiercą jestem ja (prawnuczek). W tym
    mieszkaniu oprócz prababci (główny najemca) zameldowany jestem jeszcze ja
    oraz jej córka.

    Czy po śmierci córka ma jakieś prawa do tego mieszkania czy należy tylko do
    mnie?

  • 2. Data: 2009-10-07 09:36:09
    Temat: Re: Mieszkanie w spadku po prababci
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 07 Oct 2009 11:11:37 +0200, Kuba Stasiak napisał(a):

    > Czy po śmierci córka ma jakieś prawa do tego mieszkania czy należy tylko
    > do mnie?

    Szukaj pod hasłami "zachowek" oraz "wydziedziczenie". W archiwum na ten
    przykład.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 3. Data: 2009-10-07 09:39:25
    Od: " GK" <k...@W...gazeta.pl>

    Kuba Stasiak <m...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > testament, w którym jedynym spadkobiercą jestem ja (prawnuczek). W tym
    > mieszkaniu oprócz prababci (główny najemca) zameldowany jestem jeszcze ja

    Albo mieszkanie własnościowe, albo główny najemca. Jeśli masz ochotę, to
    wyjaśnij.:)

    GK

  • 4. Data: 2009-10-07 13:22:35
    Od: "Kuba Stasiak" <m...@o...pl>

    > Albo mieszkanie własnościowe, albo główny najemca. Jeśli masz ochotę, to
    > wyjaśnij.:)

    Własnościowe z wpisem do księgi wieczystej mojej prababci. Myślałem, że
    nadal nazywa się wtedy właściciel głównynajemca. Nie znam się na tym więc
    pytam znawców :)

  • 5. Data: 2009-10-07 13:54:40
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Kuba Stasiak wrote:
    > Witam
    >
    > Mieszkanie w?asno?ciowe nale?y do prababci. U notariusza spisalismy
    > testament, w którym jedynym spadkobierc? jestem ja (prawnuczek). W tym
    > mieszkaniu oprócz prababci (g?ówny najemca) zameldowany jestem jeszcze ja
    > oraz jej córka.
    >
    > Czy po ?mierci córka ma jakie? prawa do tego mieszkania czy nale?y tylko do
    > mnie?

    do mieszkania (rzeczownik) nie. Bedziesz jedynym wlascicielem
    Do mieszkania (czasownik) czyli zamieszkiwania tak jak do tej pory.
    Dostaniesz po prostu mieszkanie z lokatorem i bedziesz jej mógl
    wyznaczyć czynsz.
    Po za tym córka ma prawo upomniec sie o zachowek u ciebie, czyli
    zadośćuczynienie finansowe. Połowę tego co by dostała, a nie dostała bo
    był testament. Ponieważ dostałaby mieszkanie, którego nie dostała, wiec
    50% wartości mieszkania bedziesz jej musiał w gotówce odpalić.

  • 6. Data: 2009-10-07 17:06:47
    Od: " GK" <k...@W...gazeta.pl>

    Ejże, wyznaczając zachowek dla córki założyłeś, że prócz córki prababci nie
    ma żadnych innych spadkobierców. Wiemy co najmniej tyle, że jest prawnuk,
    który skądś się wziął - musiał mieć rodziców i dziadków. Bez info nt. innych
    uprawnionych do dziedziczenia po prababci, dziadkach itd. i ewentualnie
    kolejności ich zgonów nie jesteś w stanie określić udziału córki prababci
    (która niekoniecznie musi być babcią wątkotwórcy), jak i wątkotwórcy przy
    dziedziczeniu z ustawy.

    GK

  • 7. Data: 2009-10-07 17:28:14
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    GK wrote:
> [...]
    > (która niekoniecznie musi być babcią wątkotwórcy), jak i wątkotwórcy przy

    W zasadzie założyłem.
    Co za różnica czy zapłaci jeden duzy zachowek, czy kilka mniejszych.
    Kwotowo wyjdzie go podobnie.
    Chociaż zmienia. W zasadzie jego babcia/dziadek czy mama chyba się o
    zachowek u niego nie upomni. Wiec można napisać ze pół wartości
    mieszkania to maksymalna kwota graniczna. Może wyjść mniej.

  • 8. Data: 2009-10-07 18:25:00
    Od: " GK" <k...@W...gazeta.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> napisał(a):

    > W zasadzie założyłem.
    > Co za różnica czy zapłaci jeden duzy zachowek, czy kilka mniejszych.
    > Kwotowo wyjdzie go podobnie.
    Może nie wyjść.:) Przecież wstępni wątkotwórcy też coś pewni dziedziczyli po
    drodze.

    > Wiec można napisać ze pół wartości
    > mieszkania to maksymalna kwota graniczna. Może wyjść mniej.
    Niby tak, ale nie można chłopaka aż tak straszyć. Już tylko przy założeniu,
    że wątkotwórca ma babcię inną niż córka prababci zachowek zmniejsza się o
    połowę.

    GK

  • 9. Data: 2009-10-07 18:34:41
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    " GK" <k...@W...gazeta.pl> writes:

    > Niby tak, ale nie można chłopaka aż tak straszyć. Już tylko przy założeniu,
    > że wątkotwórca ma babcię inną niż córka prababci zachowek zmniejsza się o
    > połowę.

    Babcia mogła mieć 10 dzieci i teraz 9 ciotek wystąpi o zachowek 8-).

    MJ

  • 10. Data: 2009-10-11 16:31:59
    Od: "andreas" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Kuba Stasiak" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > W tym mieszkaniu oprócz prababci (główny najemca) zameldowany jestem jeszcze
    > ja oraz jej córka.

    Zamiast informować o pierdołach, napisz lepiej, kto tym mieszkaniu mieszka.

    --
    andreas