    From: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Renta socjalna - ZUS - opiekun prawny
    Date: Fri, 17 Oct 2003 17:35:56 +0200

    Witam,
    Dotychczas rentę socjalną mojej częściowo ubezwłasnowolnionej córki
    MOPR wpłacał na mój rachunek bankowy. Teraz ZUS nie może(?) tego
    zrobić gdyż podpierając się Dz.U. 162 poz 1118 art. 130 ust. 2 ustawy
    z dn. 17.12.1998 r.
    http://www.abc.com.pl/serwis/du/1998/1118.htm
    twierdzi, że mogą tylko:
    1. Do rąk (pocztą) osoby uprawnionej do renty.
    2. Na rachunek bankowy osoby uprawnionej do renty.

    Opcji - osoba_uprawniona_ubezwłasnowolniona i opiekun_kurator_prawny
    po prostu nie ma. Jest "coś podobnego", ale dotyczy to rent rodzinnych.

    Błędne koło zaczęło się w ZUS'ie, a kończy się w banku który nie może
    otworzyć rachunku osobie ubezwłasnowolnonej. :)
    (mógłbym tego nie zgłaszać, ale i tak nie uśmiecha się mi płacenie
    za dodatkowe konto)

    Jak na ironię przekaz pocztowy z rentą socjalną figuruje na Agnieszka K.,
    ale z adnotacją iż "DR" (do rąk) Andrzeja K.
    Czyli idąc "za ciosem", ZUS wyłamuje się z pod tej ustawy która nie mówi
    nic o opiekunie i jednak jemu (mnie) wypłaca świadczenie, ale twardo
    obstaje iż nie może temu opiekunowi wpłacać tego na rachunek. Paranoja!.

    Może ktoś zna jakąś "furtkę" aby ten absurd obejść. Wiem, że są jeszcze
    sądy,
    ale przecież to trwa...

    Dziękuję za rzeczowe i pomocne odpowiedzi.

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "...ile lat ma pański dwudziestoletni syn?"