  • 1. Data: 2003-07-14 12:07:41
    Temat: Renta rodzinna w drodze wyjątku
    Od: Marta<m...@p...onet.pl>

    Zwracam się do osób, które wnioskowały o rentę rodzinną w drodze
    wyjątku a otrzymały odpowiedź negatywną. Jestem ciekawa czy
    podejmowaliście Państwo jakieś inne kroki w celu wywalczenia
    świadczenia - jeżeli tak to jakie. Tu m.in. mam na myśli art. 82 ustawy
    z dn. 17.12.1998 r. o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń
    Społecznych, mówiący o przyznawaniu w szczególnych przypadkach
    emerytur i rent przez Prezesa Rady Ministrów. Czy oznacza to, że po
    odmowie Prezesa ZUS-u można próbować w Kancelarii Premiera? (nie
    wiem czy dobrze interpretuję treść tego art.) Będę bardzo wdzięczna za
    jakiekolwiek sugestie.

    Z góry dziękuję,

    Marta M.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2003-07-14 15:06:06
    Temat: Odp: Renta rodzinna w drodze wyjątku
    Od: "news.onet.pl" <n...@p...onet.pl>

    Użytkownik Marta <m...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:beu6ed$827$...@n...news.tpi.pl...
> [...]
    > odmowie Prezesa ZUS-u można próbować w Kancelarii Premiera? (nie
    > wiem czy dobrze interpretuję treść tego art.) Będę bardzo wdzięczna za

    Jeśli pisała pani o przyznanie renty rodzinnej do Prezesa ZUS w Warszawie i
    otrzymała odmowną decyzję to następnym krokiem jest ponowienie prośby o
    pozytywne rozpatrzenie i skierowanie jej do tegoż prezesa ZUS. Jeśli odmówi
    ponownie to przysługuje pani prawo skargi na jego decyzję do Naczelnego Sądu
    Administracyjnego w terminie 30 dni od doręczenia decyzji. Ja jestem na
    etapie- ponownej prośby. I chyba klient nie będzie chciał zaskarżać drugiej
    odmownej decyzji do NSA.
    Co do pism do Premiera - to nie wiem, ale teraz bardzo trudno uzyskac rentę
    w drodze wyjątku- jeśli ZUS odmówi.
    pozdrawiam
    Renata.

  • 3. Data: 2003-07-14 19:45:32
    Temat: Re: Renta rodzinna w drodze wyjątku
    Od: "onsok" <onsok@wp_.pl>

    news.onet.pl wrote:

> [...]
    > prezesa ZUS. Jeśli odmówi ponownie to przysługuje pani prawo skargi
    > na jego decyzję do Naczelnego Sądu Administracyjnego w terminie 30

    A moge prosic o podstawe prawna takiego twierdzenia ?
    --
    Pozdrawiam.
    onsok

  • 4. Data: 2003-07-15 09:32:01
    Od: Marta<m...@p...onet.pl>

    Witam,

    nie wiem dokładnie o jaką podstawę prawną chodzi. Czy o tę dającą
    możliwość odwołania sie do NSA? Proszę napisać konkretnie a wtedy z
    chęcią udzielę odpowiedzi.

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2003-07-15 10:27:17
    Od: "onsok" <onsok@wp_.pl>

    Marta wrote:
    > Witam,
    >
    > nie wiem dokładnie o jaką podstawę prawną chodzi. Czy o tę dającą
    > możliwość odwołania sie do NSA? Proszę napisać konkretnie a wtedy z
    > chęcią udzielę odpowiedzi.

    Tak. O podstawe prawna , ze od decyzji uznaniowej przysluguje
    odwolanie.
    --
    Pozdrawiam.
    onsok