  • 1. Data: 2006-01-09 21:51:47
    Temat: Renoma - kontrola w KM
    Od: ObywatelX <o...@a...email>

    Witam.

    Mam pewien problem przedstawiam go w calości. Niektóre miejsca i czas
    został celowo zmieniony.

    Jechałem sobie niedawno w W-wie pociągiem KM, mając bilet
    okresowy-czasowy. Niestety skończył mi się on w chwili wsiadania do
    pociągu, na następnej stacji wsiadł kontroler, sprawa wyszla na jaw,
    wysiadlem z renomowanym klientem na stacji. Oczywiście akcja "nie mam
    dokumentów", jednak renoma (jeden i samotny kontrolller) nie dał ku temu
    wiary i zadzwonił po kolegę i policję. W tym czasie zeszliśmy z peronu i
    wyszliśmy poza teren stacji, tu zaczął wydzwaniać dalej, ja probowałem
    ulotnić się, a on stosując chamskie metody przytrzymywania nie pozwolił
    mi na to. Po mniej więcej godzinie szarpania, szamotaniny (ludzie
    dookoła nie reagowali, bo przecież prawo i sprawiedliwość, więc każdy
    silny może tłuc słabszegoi, nie?), przyjechał jakiś znajomek tego
    kontrolllera i załatwił spod ziemi dzielnicowego z okolicy. W tym
    momencie, muszę dodać, że kontrollller ani razu na moje wielokrotne
    prośby nie okazał swojej legitymacji uprawniającej go do kontrolowania
    osób na i poza terenem pkp. Po przybyciu dzielnicowego (okazał samą
    odznakę bez legitymacji na moją prośbę, ale podobnoć tak można...,)
    przeszliśmy na komisariat dzielnicowy, gdzie wyszło, że policjant stoi
    jawnie po stronie kontroli i:
    - nie reaguje na fakt braku świadków, którzy stwierdziliby, że
    faktycznie byłem w tym pociągu bez biletu (mój został mi zabrany)
    - nie reaguje na moje zgłaszanie napadu na moją osobę przez kontrolllera
    poza stacją, unieruchamianie i przytrzymywanie bez prawa do takich
    działań.
    Niestety, nie mogłem już nic więcej zrobić i pomimo nalegania, oraz
    przypominania o Ustawie o ochronie danych osobowych, mój dowód po
    spisaniu przez polllicjanta został przekazany kontrolllerowi. Podpisałem
    (w celu uzyskania numeru ID kontrollllera) mandacik, ale kiedy chciałem
    sprawdzić to ID na pieczątce z legitymacją, spotkałem się z wyjściem
    kontrolllllera oraz niemalże wyrzucaniem za drzwi przez pana Władzę
    pollllicjanta...

    Proszę o Wasze opinie w tej sprawie co mogę zrobić i jak, dodam, że
    bardzo bym chciał odwołać się do pkp, gdyż ich pracownik nadużył swoich
    praw w stosunku do mnie, poniżając mnie i narażajac na straty moralne
    oraz czasowe.

    I na koniec dopisek z mandatu:
    "Brak biletu za przejazd" (był, ale przeterminowany)
    "Podrózny był wulgarny i agresywny" (fakt, ja mam 163cm wzrostu w
    kapeluszu, renomiarz raptem >185...)

    Pozdrawiam
    ObywatelX
    P.S.
    Takiego zakłamania dawno nie widziałem, ale z pełnym poparciem policji?
    To już na 13 posterunku byli lepsi policjanci niż ten dzielnicowy...
    P.S.2 Musicie mi wybaczyć anonima, ale boję się renomiarzy od kilku
    godzin wraz z ich pachołkami dzielnicowymi.

  • 2. Data: 2006-01-09 22:06:22
    Temat: Re: Renoma - kontrola w KM
    Od: "Marcin Wasilewski" <radmar@usun_to.gorzow.mm.pl>

> [...]
    > P.S.2 Musicie mi wybaczyć anonima, ale boję się renomiarzy od kilku
    > godzin wraz z ich pachołkami dzielnicowymi.

    Złóż skargę na pOLICJANTA, złóż pisemnie doniesienie do prokuratury, na
    bezprawne ograniczenie wolności Twojej osoby. Jeśli masz jakieś ślady po
    szamotaninie zrób obdukcję, nagłośnij w mediach. Prawda jest taka, że nikt
    nie ma prawa kontroli, poza pociągiem, autobusem, etc. Tak więc uprawnienia
    kontrolerów kończą się po wyjściu z pociągu. A na drugi raz w ramach obrony
    koniecznej (kiedy był jeszcze sam) serwujesz kopa między nogi w tzw.
    potocznie jaja i w nogi.

  • 3. Data: 2006-01-09 22:08:43
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Marcin Wasilewski napisał(a):
> [...]
    > nikt nie ma prawa kontroli, poza pociągiem, autobusem, etc. Tak więc
    > uprawnienia kontrolerów kończą się po wyjściu z pociągu.

    Czyli kontrola biletów przed wejściem do pojazdu jest niedopuszczalna?

    KG

  • 4. Data: 2006-01-09 22:17:56
    Od: scream <n...@p...pl>

    kam napisał(a):
    > Czyli kontrola biletów przed wejściem do pojazdu jest niedopuszczalna?

    Przed wejściem do pojazdu? Oczywiście. A czy nigdy nie pomagałeś komuś
    wnieść torby do pociągu? Ja tak. Wniosłem i zaraz wyszedłem spowrotem na
    peron. O ile pamiętam, opłata dotyczy przejazdu, a nie samego
    przebywania w pociągu. Nie jest tak?

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 5. Data: 2006-01-09 22:18:17
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    ObywatelX napisał(a):
> [...]
    > (...)
    > I na koniec dopisek z mandatu:
    > "Brak biletu za przejazd" (był, ale przeterminowany)
    Reasumujac. Jechales bez biletu (tak, byl wazny, rozumiem ze moge Ci
    zaplacic bankotem 100zl sprzed denominacji - w koncu to banknot a ze juz
    nieuzywany to nieistotne) i okropny kanar chcial Ci dac mandat, nie
    pozwolil Ci uciec a wredny policjant wzial strone kanara i uwierzyl mu
    na slowo ze nie miales biletu (bo de facto nie miales). W czym problem?
    Poza "chamskim" zachowaniem kanara, ktory nie chcial sie przedstawic,
    podac nr legitymacji itp (ale biorac pod uwage sposob napisania maila,
    ciezko bez relacji z drugiej strony ocenic czy opisales zachowanie
    kanara takie jakie bylo)
    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 6. Data: 2006-01-09 22:20:10
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    scream napisał(a):
> [...]
    > wnieść torby do pociągu? Ja tak. Wniosłem i zaraz wyszedłem spowrotem na
    > peron. O ile pamiętam, opłata dotyczy przejazdu, a nie samego

    Nie ma przeszkód by było inaczej. Patrz choćby warszawskie metro, gdzie
    opłata jest za samo przebywanie - nikt nie wymaga podróży.
    Nie istnieje też żaden przepis, który ogranicza kontrolę biletów do
    czasu trwania podróży, stąd pojawiające się co jakiś czas twierdzenia,
    że poza pojazdem kontroler nie ma już żadnych praw, nie mają podstaw.
    Umowa przewozu była i jej skutki trwają nawet jeśli pasażer opuścił pojazd.

    KG

  • 7. Data: 2006-01-09 22:34:03
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    kam napisał(a):

> [...]
    > że poza pojazdem kontroler nie ma już żadnych praw, nie mają podstaw.
    > Umowa przewozu była i jej skutki trwają nawet jeśli pasażer opuścił pojazd.

    Ale zdaje się, że w odróżnieniu od wszelkiego rodzaju zobowiązań, nie ma
    obowiązku przechowywania biletów przez 3 czy 10 lat? ;-P

    M.

  • 8. Data: 2006-01-09 22:35:00
    Od: ObywatelX <o...@a...email>

    Dnia Mon, 09 Jan 2006 23:18:17 +0100, badzio napisał(a):

> [...]
    > podac nr legitymacji itp (ale biorac pod uwage sposob napisania maila,
    > ciezko bez relacji z drugiej strony ocenic czy opisales zachowanie

    Chwileczkę. Ja nie uważąm, ze jestem super fair, wiem, że zrobiłem coś
    nie tak, powinienem mieć bilet na kolejne 30 minut jazdy pociągiem - OK.
    W moim poście natomiast pisałem o zachowaniu kontrolllera z renomy
    zatrudnianego przez KM, oraz o zachownaiu pannnna polllicjanta. I o nie
    mi właśnie chodziło.

    I tak na koniec... Nawet jakbym miał 10 dzieci ze sobą i 20 dorosłych -
    wszyscy bez biletów, to nawet i kompania kontrolerów *NIE MA PRAWA MNIE
    NAWET DOTKNĄĆ*. Oni mogą mnie prosić o to bym został na peronie do czasu
    rpzyjazdy policji aby mnie wylegitymować, ale ja mogę się zrobić głuchy
    i... to olać. Zgodnie z PRAWEM.
    Pan kontrolller złamał prawo, co zostało uznane przez policjanta, który
    pomógł mu jeszcze zdobyć moje dane osobowe (nie wiem co z nimi zrobi).

    Chyba nie muszę wspominać o braku interwencji ze strony władzy, w
    sprawie naruszenia moich dóbr cielesnych i moralnych, bo za to ten
    pollllicjant nie powinien już nigdy więcej nosić tej swojej odznaki. To
    *nie jest* 13 Posterunek, to jest Real Life. I jak ktoś woli grać w 13
    Posterunku, to niech się zgłosi do producenta serialu, a nie robi burdel
    z polskiej Policji.

    Jeśli się uniosłem (pewnie tak) - przepraszam.
    Dodam, że wszystko to co napisałem powyżej jest zgodne z prawdą, mam
    również świadka na szarpanie się ze mną kontrolllera. Tym bardziej, że
    gdyby umiał, to by miał podpisane papierki w 10 minut bez problemów,
    policji i szarpania się, oraz naruszania prawa.

    Pozdrawiam
    ObywatelX
    P.S. Czyż nie jest dziwnym, że osoba, która łapie za nieprzestrzeganie
    przepisów, prawa ('brak biletu') itp, sama ich nie przestrzega i ma je
    głęboko... w poważaniu?

  • 9. Data: 2006-01-09 22:36:49
    Od: ObywatelX <o...@a...email>

    Dnia Mon, 09 Jan 2006 23:20:10 +0100, kam napisał(a):

> [...]
    > że poza pojazdem kontroler nie ma już żadnych praw, nie mają podstaw.
    > Umowa przewozu była i jej skutki trwają nawet jeśli pasażer opuścił pojazd.

    Wskaż bramki kontrolujące w metrze a w pkp?
    Czy przebywanie na peronie metra wymaga więc biletu? Tak.
    A to samo na peronie PKP? Nie.
    Wnioski?

    Pozdrawiam
    OX

  • 10. Data: 2006-01-09 22:36:53
    Od: "Marcin Wasilewski" <radmar@usun_to.gorzow.mm.pl>

    > Czyli kontrola biletów przed wejściem do pojazdu jest niedopuszczalna?

    Zależy co przez to rozumiesz :)

    Jeśli kierowca, kontroler sprawdza bilety przy wchodzeniu np. do
    autobusu to OK. Natomiast jeśli ludzie stoją na przystanku, a renomiarz
    krzyczy - bileciki do kontroli, to niech sobie krzyczy. Tak samo jeśli po
    opuszczeniu pojazdu kontroler chce jakieś bilety, na jakiej podstawie?