  • 1. Data: 2006-01-09 20:30:43
    Temat: Prawo Śniegu
    Od: "Yusek" <y...@w...pl>

    onet.pl:
    "Ustawa o korzystaniu z nieruchomości na cele związane z narciarstwem, czyli
    tzw. prawo śniegu, ma pomóc w rozwoju turystyki - powiedział poseł LPR
    Radosław Parda. Podkreślił, że projekt ustawy nie ma związku z
    uwłaszczeniem.
    (...)
    "Jeżeli jest właściciel wyciągu i w okolicach jest teren, którego właściciel
    nie zgadza się na to, by korzystali z niego narciarze, to jeżeli spadnie
    śnieg albo zostanie on sztucznie wytworzony przez armatki, wówczas będą
    mogli narciarze i właściciel wyciągu korzystać z tego terenu" - powiedział
    poseł."

    Czyli w pewnym sensie ustawa ta zabraniałaby mi ogrodzenia betonowym murem
    mojej działki tak?

  • 2. Data: 2006-01-09 20:44:59
    Temat: Re: Prawo Śniegu
    Od: scream <n...@p...pl>

    Yusek napisał(a):
    > Czyli w pewnym sensie ustawa ta zabraniałaby mi ogrodzenia betonowym murem
    > mojej działki tak?

    Ta ustawa to jakiś chory twór, który w cywilizowanym kraju w ogóle nie
    powinien powstać, a co dopiero zostać przyjęty lub obowiązywać. Sam
    zauważyłeś, jakie to jest debilne. Pewnie TK zablokuje tą głupią ustawę.
    A jak nie TK, to komisja UE. Oby... Oby...

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 3. Data: 2006-01-09 20:57:51
    Od: "Yusek" <y...@w...pl>

    To jest na zasadzie jakby pozwolili komuś przechodzić przez mój ogród
    podczas turystyki pieszej, albo przechodzić przez mój dom gdy inaczej sie
    nie da na drugą stronę... paranoja

  • 4. Data: 2006-01-09 21:28:51
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <dpuiqq$lq3$1@nemesis.news.tpi.pl>, Yusek wrote:
    > To jest na zasadzie jakby pozwolili komuś przechodzić przez mój ogród
    > podczas turystyki pieszej,

    A nie ma takich przepisów? Szlaki turystyczne wiodą często przez
    czyjąś własność. Czy regulują to jakieś przepisy, czy jak się
    właściciel zgodzi, to ma szlak, a jak nie, to szlak musi iść gdzie
    indziej?

    Renata

  • 5. Data: 2006-01-09 21:44:30
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Yusek [###y...@w...pl.###] napisał:
> [...]
    ogród
    > podczas turystyki pieszej, albo przechodzić przez mój dom gdy

    Inicjatywa uważam słuszna, ale dziecko cokolwiek wylane z kąpielą.
    Ustawa powinna otwierać drogę dla ewentualnego uznania przez sąd, że
    na danym tereni może być ustanowiona służebność. I to miało by sen.
    Trzeba by było dopracować w szczegółach, na czyją rzecz ta służebność
    powinna być ustanawiana. Pewnie najrozsądniej by było na rzecz
    prowadzącego tam działalność gospodarczą (wyciąg), albo na rzecz gminy
    (choć to z kolei mogło by prowadzić do korupcji)

    Celem jej było by ukrócenie pieniactwa, bo czasem cała miejscowość
    traci na tym, że jakaś jedna osoba upiera się przy zakazie korzystania
    z kawałka ugoru w sytuacji, gdy nie wynika to z jakichkolwiek
    przesłanek merytorycznych i jest czystym przejawem pieniactwa. Poza
    tym ustawa powinna ograniczać się do terenów nieogrodzonych, czyli do
    takich, na które wejście nie jest de facto zakazane prawem karnym. No
    bo nakazywanie komuś rozbierania płotu na zimę i udostępniania
    przydomowego ogródka w celu uprawiania narciarstwa, to przegięcie.

  • 6. Data: 2006-01-10 01:05:40
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Yusek wrote:
    > To jest na zasadzie jakby pozwolili komuś przechodzić przez mój ogród
    > podczas turystyki pieszej, albo przechodzić przez mój dom gdy inaczej sie
    > nie da na drugą stronę... paranoja

    minister giertych.

    jezeli wlasciwy organ wytyczy przez twoj ogrod z jablkami szlak
    turystyczny, to wowczas zerwanie jablka z jabloni przechodzacej
    najblizej szlaku nie jest uznawana za kradziez.

  • 7. Data: 2006-01-10 08:25:21
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Mon, 9 Jan 2006 21:30:43 +0100,
    Yusek <y...@w...pl> screamed:
> [...]
    > poseł."
    >
    > Czyli w pewnym sensie ustawa ta zabraniałaby mi ogrodzenia betonowym murem

    A ja się zastanawiam, czy wyjściem dla właściciela z tej sytuacji byłoby
    postawienie kilku obiektów na działce w lecie - np. paru murków w poprzek.
    (-:

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:218B ]
    [ 09:24:34 user up 10852 days, 21:19, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    If anything can go wrong, it will.

  • 8. Data: 2006-01-10 08:43:00
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    "Artur M. Piwko" wrote:

    > A ja się zastanawiam, czy wyjściem dla właściciela z tej sytuacji byłoby
    > postawienie kilku obiektów na działce w lecie - np. paru murków w poprzek.
    > (-:

    Albo przykucie do skały niedzwiedzia na grubym łancuchu ;)

    --
    Troche krytyki o rodzimej SF/F ................. http://tiny.pl/xdp4
    Grzedowicz, Grzedowicz, Grzedowicz :) .......... http://tiny.pl/xdp8

  • 9. Data: 2006-01-10 09:06:11
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Hikikomori San wrote:

    > Albo przykucie do skały niedzwiedzia na grubym łancuchu ;)

    Zasadzenie lasu i zawołanie ekologów na pomoc.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 10. Data: 2006-01-10 10:00:02
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > jezeli wlasciwy organ wytyczy przez twoj ogrod z jablkami szlak
    > turystyczny, to wowczas zerwanie jablka z jabloni przechodzacej najblizej
    > szlaku nie jest uznawana za kradziez.

    poczekaj az poszerza obrone konieczna, beda zbierac zniwa absurdalnych
    przepisow.

    P.