  • Data: 2016-09-29 09:01:55
    Temat: Rękojmia - brak reakcji
    Od: JaceK <JaceK@wu_pe.pe_el> szukaj wiadomości tego autora

    Otrzymałem przedmiot z defektem kupiony na allegro od osoby prywatnej.
    Próbuję skorzystać z prawa rękojmi, ale sprzedawca w ogóle nie odpowiada
    na korespondencję (na razie e-mailową) oraz nie odbiera telefonu. Czy
    tak prowadzona korespondencja jest wystarczająca aby była uznana za
    skuteczną (kontakt przedsprzedażowy i posprzedażowy był w tej samej
    formie) czy też powinienem wysmarować polecony? Chciałbym, aby
    sprzedawca albo usunął usterkę albo obniżył cenę a ja ją usunę we
    własnym zakresie - czy właśnie takie roszczenie powinno się znaleźć w
    piśmie do niego? Czy w przypadku dalszego braku kontaktu mogę naprawić
    usterkę we własnym zakresie i wystąpić o zwrot kosztów? Czy wymagana
    jest opinia rzeczoznawcy czy też wystarczy opinia serwisu? Uprzejmie
    proszę o wskazówki jak takie postępowanie przeprowadzić "z głową" czyli
    skutecznie.

    JaceK