eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoRękojmia a wymiana telefonu - Długie. › Rękojmia a wymiana telefonu - Długie.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.internetia.pl!newsfeed.tpintern
    et.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: Galin <g...@N...poczta.fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Rękojmia a wymiana telefonu - Długie.
    Date: Tue, 28 Sep 2004 14:37:09 +0200
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 60
    Message-ID: <4...@N...poczta.fm>
    NNTP-Posting-Host: host202-76.crowley.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: nemesis.news.tpi.pl 1096375234 722 62.89.76.202 (28 Sep 2004 12:40:34 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 28 Sep 2004 12:40:34 +0000 (UTC)
    X-Mailer: Mozilla 4.8 [en] (Windows NT 5.0; U)
    X-Accept-Language: en
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:244104
    [ ukryj nagłówki ]

    Witam
    W sierpniu 2003 nabyłem telefon Nokia 6610 u dealera Idei podpisujšc
    jednocześnie 24 miesięcznš prolongatę umowy o świadzczenie usług
    telekomunikacyjnych (był to warunek nabycia telefonu w promocyjnej
    cenie).
    26 lipca 2004 zwróciłem się do salonu w którym go nabyłem reklamujšc go
    z tytułu rękojmi (nie gwarancji) i żšdajšc wymiany na nowy (telefon jest
    kupiony na firmę a zatem nie ma zastosowania ustawa o sprzedaży
    konsumenckiej z 01 stycznia 2003 tylko KC art 556-566). Telefon został
    przesłany do expertyzy, która wykazała uszkodzenie nie powstałe z winy
    użytkownika. Salon stwierdził więc że możliwa jest wymiana ale jest
    problem bo tego modelu nie ma już w ofercie Idei. W zwišzku z tym mogš
    mi go naprawić gwarancyjnie lub odstšpić od umowy kupna sprzedaży.
    Próbowałem jeszcze przekonać ich do wymiany telefonu na inny model mnie
    satysfakcjonujšcy ale wszystkie propozycje zostały odrzucone. Z ich
    strony padła z kolei propozycja wymiany na telefon który mnie
    niesatysfakcjonował (był gorszy od reklamowanego - w momencie kupna
    miałem oba do wyboru i na ten się nie zdecydowałem to dlaczego teraz
    miałbym).
    Po długich pertraktacjach zrezygnowany zgodziłem się aby mi naprawili
    mój telefon.
    Telefon został 24 sierpnia ponownie przesłany do serwisu (tego samego co
    poprzednio) lecz tym razem ekspertyza przednaprawcza wykazała "obecność
    cieczy zawierajšcej zwišzki mineralne powodujšce korozję" a tym samym
    utratę praw gwarancyjnych.
    We wrześniu pojawił się w sieci Idea nowy aparat Nokia 6610i. Wyglšda
    tak samo jak mój, funkcje ma takie same, nazwę też odziedziczył po moim
    - jedynš różnicš jest dodany aparat. Jest to jakby bezpośredni następca
    mojego modelu.
    Próbowałem w zwišzku z tym przekonać salon do wymiany na tenże model.
    Niestety Salon kontaktuje się z jakimś (nie miałem z nim kontaktu mimo
    prób) managerem pracujšcym w PTK Centertel zatrudnionym właśnie do
    kontaktów z dealerami i ten gość twierdzi że sš to dwa różne telefony i
    w zwišzku z tym nie mam możliwości takiej wymiany.

    Odstšpienie od umowy kupna -sprzedaży było by dla mnie satysfakcjonujšce
    pod warunkiem jednoczesnego rozwišzania 24 miesięcznej prolongaty. Z
    mojego punktu widzenia obie umowy (kupna-sprzedaży i prolongata) sš
    ściśle ze sobš powišzane - jedna bez drugiej nie miała by racji bytu,
    obie zostały podpisane w tym samym czasie i miejscu. Idea twierdzi
    jednak że sš one rozłšczne ponieważ dotyczš dwóch odrębnych rzeczy i na
    takie coś się nie chce zgodzić...

    W tym momencie sytuacja jest taka że:
    - od 2 miesięcy nie mam telefonu.
    - jest on cały czas niesprawny
    - utracona została na niego gwarancja
    - salon nie chce mi wymienić na nowy ani anulawać umowy (całkowicie
    anulować razem z prolongatš)

    Moje pytanie - co mogę w tej sytuacji zrobić? jakie mam szanse wskurania
    czegokolwiek?
    Czy sš jakieś przepisy pozwalajšce mi wyegzekwować coś od salonu w
    przypadku gdy podczas pobytu telefonu u nich doznał on uszkodzeń
    eliminujšcych gwarancję?

    Dzięki za rady
    Pozdrawiam Galin


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 29.09.04 06:32 L.
  • 29.09.04 08:06 fi5h

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1