  • 1. Data: 2007-12-03 15:19:20
    Temat: Reklamacja - zwrot gotowki
    Od: r...@g...com

    Witam

    towar oddany ze wzgledu na wady odkryte podczas uzytkowania. Procedura
    reklamacjii w toku, z zadaniem zwrotu pieniedzy. Pani w sklepie
    powiedziala ze raczej wszystko powinno byc w porzadku (dostane kase)
    ale mam miec karte ktora placilem za towar. Pomijajac fakt, ze mam, to
    czy oni moga stawiac takie warunki wogole? przeciez od zakupu do
    reklamacjii moglem 5 razy zmienic bank, zgubic karte, cokolwiek. Jakas
    podstawa prawna?

  • 2. Data: 2007-12-03 16:25:43
    Od: "Pawel " <p...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam,

> [...]
    > czy oni moga stawiac takie warunki wogole? przeciez od zakupu do
    > reklamacjii moglem 5 razy zmienic bank, zgubic karte, cokolwiek. Jakas

    A z jakiego tytulu reklamowalas towar?

    Jesli z tytulu gwarancji to wazne co jest w niej napisane. Jesli napisali tam,
    ze zwrot pieniedzy mozliwy jest w Londynie w kazdy czwartek w poludnie, to
    musisz sie do tego dostosowac. Ale najczesciej gwarancje nie reguluja takich
    detali, wiec analogicznie do punktu kolejnego.

    Jesli reklamacja byla z tytulu niezgodnosci z umowa to nie znalazlem w ustawie
    dodatkowych wymogow odnosnie formy zwrotu pieniedzy. Czyli w tej kwestii
    sprzedawca umawia sie z kupujacym (czyli nie moze Ci niczego narzucic).

    A tak swoja droga, z tego co sie orientuje w procedurach bankowych, dokonanie
    tzw. chargeback - zwrotu srodkow - nie wymaga posiadania karty.

    --
    Pozdrawiam,
    Pawel

  • 3. Data: 2007-12-03 16:35:19
    Od: "Pawel " <p...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam,

    Poprawiam sie: chargeback chyba jednak wymaga posiadania karty, a wrecz jej
    aktywnosci w chwili przeprowadzania transakcji. Stad pewnie taki wymog jaki
    podal sprzedawca (sytuacja o ktorej myslalem ma miejsce tylko w kilka dni od
    dokonania platnosci, dopoki nie zostala ona w pelni zrealizowana).

    Na Twoim miejscu po prostu bym nalegal, aby otrzymac srodki do reki. Tym
    bardziej, ze bedzie to tansze dla sprzedawcy.

    --
    Pozdrawiam,
    Pawel

  • 4. Data: 2007-12-03 17:02:48
    Temat: Re: Reklamacja - zwrot gotowki
    Od: <s...@a...pl>

    > zrealizowana). Na Twoim miejscu po prostu bym nalegal, aby otrzymac
    > srodki do reki. Tym bardziej, ze bedzie to tansze dla sprzedawcy.

    Chyba droższe. Przy anulowaniu płatnosci sprzedawca nie zapłaci prowizji -
    tak mi się wydaje.

  • 5. Data: 2007-12-03 21:17:22
    Od: "Pawel " <p...@W...gazeta.pl>

    Witam,

    > Chyba droższe. Przy anulowaniu płatnosci sprzedawca nie zapłaci prowizji -
    > tak mi się wydaje.

    To nie jest anulowanie platnosci (chyba, ze nie minelo kilka dni od
    transakcji, wtedy byc moze sie uda samo anulowanie, przed ksiegowaniem), tylko
    tzw. "chargeback", czyli platnosc karta pod prad :-). Organizacje platnicze
    zycza sobie za to zwykle dodatkowe oplaty.

    Tak przynajmniej wynika z mojej niespecjalnie zglebianej wiedzy w tym temacie.

    --
    Pozdrawiam,
    Pawel

  • 6. Data: 2007-12-04 05:33:37
    Od: darw <d...@g...com>

> [...]
    > tzw. "chargeback", czyli platnosc karta pod prad :-). Organizacje platnicze
    > zycza sobie za to zwykle dodatkowe oplaty.

    To nie tak...
    Klient płaci w sklepie 1000 zł kartą, sklep płaci 20 zł prowizji.
    Czyli sklep dostał od klienta 980 zł.
    Jeśli w wyniku reklamacji zwróci gotówkę (1000 zł) to będzie do tyłu o
    te 20 zł prowizji.
    Jeśli zaś zrobi uznanie karty jako zwrot transakcji to pomniejszy on
    prowizję w danym miesiącu. Więc w takiej sytuacji sklep wychodzi na
    zero.

    Sklep wymaga karty, ale nie dokładnie tej karty którą płacono, tylko
    karty... Jeśli na paragonie widnieje napis VISA - to mogą chcieć kartę
    org. VISA.

    Darek