eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › Reklamacja usługi płatnej SMSem
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 7

  • 1. Data: 2006-11-20 12:14:43
    Temat: Reklamacja usługi płatnej SMSem
    Od: "Adam" <a...@g...com>

    Witam!
    Chciałem skorzystać z usługi internetowej oferowanej przez pewnego
    usługodawcę (A) płatnej za pomocą SMS Premium. Obsługę kodów dla

    A oferuje oczywiście pośrednik (B). Opłatę wnoszę operatorowi (C),

    który uwzględnił ją na fakturze.
    Problem polega na tym, że SMSa wysłałem ale kodu nie dostałem.
    Zatem nie mogłem skorzystać z usługi A. Pośrednik B udaje głupa i
    raczej u niego nic nie wskóram. Operator A twierdzi, że z jego strony

    wszystko gra i muszę iść gdzie indziej. Jak zatem należy
    postępować dalej? Kto według polskiego prawa jest sprzedawcą
    wspomnianej usługi? Czy skoro na fakturze jest opłata za SMS Premium,

    oznacza to, że to operator C sprzedał mi tę usługę i zatem to on
    odpowiada za jej nienależyte dostarczenie? Czy może SMS jest tu tylko

    nośnikiem (kodu), za który płacę, a sama usługa jest formalnie za
    darmo? Jakie przepisy to regulują?
    Pozdrawiam.
    Adam.


  • 2. Data: 2006-11-20 12:25:16
    Temat: Re: Reklamacja usługi płatnej SMSem
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia 20 Nov 2006 04:14:43 -0800, Adam napisał(a):

    > (...) Jakie przepisy to regulują?

    Czemu nie wniosłeś reklamacji do operatora C, który pobrał od Ciebie opłate
    za usługę? To operator zajmuje sie dostarczeniem Ci działającego kodu.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl
    Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.


  • 3. Data: 2006-11-20 13:47:40
    Temat: Re: Reklamacja usługi płatnej SMSem
    Od: "axell" <a...@p...onet.pl>

    >> (...) Jakie przepisy to regulują?
    >
    > Czemu nie wniosłeś reklamacji do operatora C, który pobrał od Ciebie
    > opłate
    > za usługę? To operator zajmuje sie dostarczeniem Ci działającego kodu.
    >

    Usługa SMS jest chyba najbardziej nieuczciwą usługa operatorów GSM w
    stosunku do klientów na rynku - płaci się tylko i wyłącznie za wysłanie
    sms, żadne dostarczanie zwrotne kodów, co więcej nawet dostarczenie tego
    sms'a do adresata nie jest gwarantowane. Sprawa jest identyczna jak w
    przypadku wysyłki listu zwykłego - wrzucasz do skrzynki i tylko za próbę
    dostarczenia płacisz za nic więcej. Jednak w tej sytuacji, skoro
    operator A wymusza zapłatę przy pomocy sms to już on powinien
    interweniować u operatora B z Twoją reklamacją, przecież Tobie nic do
    tego w zasadzie nie musisz nawet wiedzieć ze A i B to odmienny podmiot.

    pozdrawiam
    axell


  • 4. Data: 2006-11-20 14:02:16
    Temat: Re: Reklamacja usługi płatnej SMSem
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 20 Nov 2006 14:47:40 +0100, axell napisał(a):

    > Usługa SMS jest chyba najbardziej nieuczciwą usługa operatorów GSM w
    > stosunku do klientów na rynku - płaci się tylko i wyłącznie za wysłanie
    > sms, żadne dostarczanie zwrotne kodów, co więcej nawet dostarczenie tego
    > sms'a do adresata nie jest gwarantowane (...)

    Prosiłbym żebyś nie wypowiadał sie na tematy o których nie masz pojęcia.
    Jeszcze chyba nie było przypadku, żeby operator nie uwzględnił reklamacji
    jeśli sms został rzeczywiście wysłany a kod nie został dostarczony. Co tu
    nieuczciwego?

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl
    Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.


  • 5. Data: 2006-11-20 15:04:35
    Temat: Re: Reklamacja usługi płatnej SMSem
    Od: "axell" <a...@p...onet.pl>

    >> Usługa SMS jest chyba najbardziej nieuczciwą usługa operatorów GSM w
    >> stosunku do klientów na rynku - płaci się tylko i wyłącznie za
    >> wysłanie
    >> sms, żadne dostarczanie zwrotne kodów, co więcej nawet dostarczenie
    >> tego
    >> sms'a do adresata nie jest gwarantowane (...)
    >
    > Prosiłbym żebyś nie wypowiadał sie na tematy o których nie masz
    > pojęcia.
    > Jeszcze chyba nie było przypadku, żeby operator nie uwzględnił
    > reklamacji
    > jeśli sms został rzeczywiście wysłany a kod nie został dostarczony. Co
    > tu
    > nieuczciwego?
    >

    Nie wiem, nie miałem okazji reklamować, bo smsy wysyłam naprawdę bardzo
    sporadycznie, może regulaminy się zmieniły pod tym względem, ale to
    rzecznik prasowy jednego z operatorów się wypowiadał kilka lat temu
    właśnie tak w tej sprawie. Sprawa dotyczyła co prawda dostarczenia
    zwykłych sms (nie premium) do osoby która była poza granicą kraju i smsy
    nie dotarły (podobno winien był operator zagraniczny, ale kasę pobierał
    operator lokalny), a reklamacja została oczywiście rozpatrzona
    negatywnie bo regulamin właśnie tak właśnie to precyzował.
    Inna sprawa że sms'y premium to tak naprawdę usługa przesyłania
    pieniędzy (oczywiście z wielką marżą operatora) to powiedz mi dlaczego w
    regulaminach jest zawarty zapis, ze jeśli wyślesz sms na numer pod który
    nie jest podpięta żadna usługa to również jest pobierana cała opłata
    (zamiast np niewielkiej opłaty manipulacyjnej) - komu wtedy operator
    przesyła pieniądze ?


    pozdrawiam
    axell


  • 6. Data: 2006-11-20 20:20:25
    Temat: Re: Reklamacja usługi płatnej SMSem
    Od: o`rety <o`rety@pl.pl>

    Użytkownik scream napisał:


    > Prosiłbym żebyś nie wypowiadał sie na tematy o których nie masz pojęcia.
    > Jeszcze chyba nie było przypadku...


    chyba robi wielka roznice...


  • 7. Data: 2006-11-21 06:33:16
    Temat: Re: Reklamacja usługi płatnej SMSem
    Od: "Adam" <a...@g...com>


    axell wrote:
    > Usługa SMS jest chyba najbardziej nieuczciwą usługa operatorów GSM w
    > stosunku do klientów na rynku - płaci się tylko i wyłącznie za wysłanie
    > sms, żadne dostarczanie zwrotne kodów,

    To chyba niestety prawda. Ja mam umowę z operatorem GSM (C) tylko na
    świadczenie uslug telekomunikacyjnych (czyli przesyłu sygnałów -
    Prawo telekomunikacyjne). Z tego co się orientuję, konstrukcja prawna
    płatności przez sms (Premijm SMS) jest nieco "naciągana". Chodzi o
    to, że operator GSM odkupuje faktyczną uslugę od usługodawcy (A) i
    odsprzedaje końcowemu konsumentowi w postaci usługi
    telekomunikacyjnej. Oznacza to, że formalnie konument płaci jedynie
    za przesył sygnałów, tj. za medium, a przesyłaną treść otrzymuje
    nieodpłatnie. Poza tym nie występuje jakiekolwiek związanie umową
    między konsumentemn a operatorem GSM co do zakupu tej konkretnie
    uslugi. Podobno temat jest dokładnie omówiony w najnowszym numerze
    kwartalnika "Prawo teleinformatyczne" ale kto czyta takie rzeczy?? :-)
    Z powyższego wynika, że jedynym podmiotem zobowiązanym do
    rozpatrzenia mojej reklamacji jest faktyczny usługodawca (w moim
    przypadku pit.pl), bo, jak rozumiem, klikając po ich stronie zawarłem
    umowę kupna-sprzedaży jakiegoś tam formularza. A że kodu nie
    dostalem, formularza nie ściągnąłem, więc mówimy tu o
    "niewykonaniu usługi". Jest natomiast dla mnie pewne, że pośrednika
    (B czyli w moim przypadku wapacz.pl) całkowicie mogę olać, bo, jak
    pisałeś, nie muszę nawet wiedzieć, że taki pośrednik występuje.
    Nie zawierałem z nim w żadnym momencie żadnej umowy. Na stronach
    pit.pl jest jedynie wzmianka, że "W przypadku wysłania
    mikropłatności SMS o poprawnej treści oraz braku SMS-a zwrotnego z
    kodem proszę o przesłanie na adres r...@w...pl
    następujących informacji [...]", co według mnie w żaden sposób nie
    może być traktowane jak informacja, że istnieje jakiś osobny
    pośrednik, z którym ja wchodzę w jakąkolwiek umowę.
    Czy dobrze kombinuję, że reklamację musi rozpatrywac pit.pl?
    Adam

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1