  • 1. Data: 2006-11-20 11:14:37
    Temat: 14 dni w ustawie konsumenckiej
    Od: "Jaro" <j.a.r.e.c.k.y.WSTAW.MALPKE.a.s.t.e.r.KROPKA.pl.>

    Na podstawie Art 8 ustawy z dnia 27 lipca 2002 r.o szczególnych warunkach
    sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego oddałem do
    reklamacji sprzet elektroniczny - jest tam wzmianka ze sprzedawca ma sie
    ustosunkowac w ciagu 14 dni jesli sie nie ustosunkuje to reklamacja jest
    uznana. Teraz mam pytanie, jesli oddalem sprzet do reklamacji 09.11.2006 to
    te 14 dni mija 24.11.2006 czy to jest 14 dni roboczych i czas mija dopiero
    30.11.2006?

    Pozdrawiam
    Jaro

  • 2. Data: 2006-11-20 15:05:31
    Temat: Re: 14 dni w ustawie konsumenckiej
    Od: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name>

    On 2006-11-20 12:14, Jaro wrote:
> [...]
    > te 14 dni mija 24.11.2006 czy to jest 14 dni roboczych i czas mija dopiero

    14 dni nie-roboczych. Nie jest mi znany termin w polskim prawie cywilnym
    który byłby liczony w dniach roboczych.
    14 dni od 9 listopada upłynie 23 listopada.

    --
    Przemysław Płaskowicki
    Love: A temporary insanity curable by marriage or by the removal of the

  • 3. Data: 2006-11-20 17:54:15
    Od: "Jaro" <j.a.r.e.c.k.y.WSTAW.MALPKE.a.s.t.e.r.KROPKA.pl.>

    >14 dni nie-roboczych. Nie jest mi znany termin w polskim prawie cywilnym
    >który byłby liczony w dniach roboczych.
    >14 dni od 9 listopada upłynie 23 listopada.

    Dzieki bardzo. Czyli jesli sie do 23 listopada nieodezwa do 23:59 to 24
    listopada ide do nich rano po nowy sprzet.

    Pozdrawiam
    Jaro

  • 4. Data: 2006-11-20 18:16:45
    Od: "Angie" <j...@w...interia.pl>

    Użytkownik "Jaro" <j.a.r.e.c.k.y.WSTAW.MALPKE.a.s.t.e.r.KROPKA.pl.> napisał
    w wiadomości news:4561dc32$0$17969$f69f905@mamut2.aster.pl...

    > Dzieki bardzo. Czyli jesli sie do 23 listopada nieodezwa do 23:59 to 24
    > listopada ide do nich rano po nowy sprzet.

    1. a skad wiesz ze sie nie ustosunkowali? moze odpowiedz czeka w sklepie?
    2. co mowi twoja gwarancja?
    3. dokonywales reklamacji z tytulu gwarancji czy niezgodnosci z umowa?
    4. czego sie domagales w owej reklamacji?

    Angie

  • 5. Data: 2006-11-20 18:44:11
    Od: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name>

    On 2006-11-20 19:16, Angie wrote:
    > Użytkownik "Jaro" <j.a.r.e.c.k.y.WSTAW.MALPKE.a.s.t.e.r.KROPKA.pl.> napisał
    > w wiadomości news:4561dc32$0$17969$f69f905@mamut2.aster.pl...

    > 1. a skad wiesz ze sie nie ustosunkowali? moze odpowiedz czeka w sklepie?

    Art. 61 § 1 kc (no chyba, że się umówili, że ustosunkowanie będzie do
    wglądu w sklepie).

    --
    Przemysław Płaskowicki
    What is truth? (Pontius Pilate)

  • 6. Data: 2006-11-20 18:48:59
    Od: "Jaro" <j.a.r.e.c.k.y.WSTAW.MALPKE.a.s.t.e.r.KROPKA.pl.>

    > 1. a skad wiesz ze sie nie ustosunkowali? moze odpowiedz czeka w sklepie?

    Z tego co powiedzial mi rzecznik praw konsumenta to oni maja obowiazek mnie
    poinformowac, na pismie badz w jakikolwiek sposob - to nie moj problem w
    jaki. Jesli tego nie zrobia to przyznaja mi automatycznie racje.

    > 2. co mowi twoja gwarancja?

    Ze kazda usterka zostanie usunieta w terminie do 14 dni od punktu
    dostarczneia sprzetu. Klientowi przysluguje wymiana na nowy jesli serwis
    stwierdzi ze usterka jest niemozliwa do usuniacia. Tak jest napisane w
    gwarancji.

    > 3. dokonywales reklamacji z tytulu gwarancji czy niezgodnosci z umowa?

    Kupilem DVD ktore nie odtwarzalo od nowosci CD (choc powinno), powiedzieli
    ze to pierdolka i naprawili, po 3 dniach znowu niedzialo CD, znowu naprawili
    po kolejnych 3 dniach znowu niedzialalo. Sprzedawca (ktory jest tez
    serwisem) stwierdzil ze oni tak teraz beda to naprawiac do usranej smierci
    az mi sie w koncu znudzi do nich przyjezdzac. Napisalem wiec pismo z prosba
    o wymiane na nowe DVD. Sprzedawca powiedzial ze "zbada" czy faktycznie nie
    da sie raz na dobre naprawic tego DVD.

    > 4. czego sie domagales w owej reklamacji?

    Wymiany na nowe - dzialajace. Tak wogole to firma jest beznadziejna, beda
    teraz sami ponosic koszty napraw, mnie narazac na koszty dojazdow zamiast po
    prostu wymienic na nowe i miec spokoj. Tak czy siak ja juz sie do tej firmy
    i marki tak zrazilem ze nigdy nic juz nie kupie i wszystkim bede odradzal.

    > Angie

    Jaro

  • 7. Data: 2006-11-20 18:51:36
    Od: "Jaro" <j.a.r.e.c.k.y.WSTAW.MALPKE.a.s.t.e.r.KROPKA.pl.>

    >Art. 61 § 1 kc (no chyba, że się umówili, że ustosunkowanie będzie do
    >wglądu w sklepie).
    >Przemysław Płaskowicki

    Nie umowili sie tak :)

    Pozdr
    Jaro

  • 8. Data: 2006-11-20 20:22:28
    Od: "mar.ko" <a...@p...fm>

    Tak czy siak ja juz sie do tej firmy
    | i marki tak zrazilem ze nigdy nic juz nie kupie i wszystkim bede odradzal.

    co to za firma i marka?

    pozdrawiam
    mariusz

  • 9. Data: 2006-11-21 12:09:13
    Od: w...@p...onet.pl

> [...]
    > dostarczneia sprzetu. Klientowi przysluguje wymiana na nowy jesli serwis
    > stwierdzi ze usterka jest niemozliwa do usuniacia. Tak jest napisane w

    a to ciekawe...
    cóż, gwarancja w żaden sposób nie może ograniczać, wyłączać lub zawieszać
    uprawnienia do reklamowania produktu z tytułu niezgodności towaru z umową. Taka
    formułka powinna się również znajdować na dokumencie gwarancyjnym, zgodnie z
    art. 13 ust. 4 ustawy.
    Komentarz do tej jednostki redakcyjnej wyjaśnia sytuacje:
    Treść przedmiotowego zastrzeżenia wynika także z postanowienia art. 11 ustawy,
    który zabrania ograniczenia bądź wyłączenia uprawnień przysługujących nabywcy z
    tytułu niezgodności towaru z umową (zobacz komentarz do art. 11), co dotyczy
    także treści oświadczenia gwarancyjnego, które w żaden sposób nie może pogarszać
    pozycji prawnej kupującego, tj. poprzez eliminację bądź modyfikację uprawnień
    wynikających z ustawy ze względu na niezgodność towaru z umową bądź chociażby
    wpływ na kolejność dochodzenia roszczeń w konkurencji z wynikającymi z
    gwarancji. Ustawowy wymóg wprowadzenia przedmiotowego zastrzeżenia, podobnie jak
    wskazanego w zdaniu pierwszym art. 13 ust. 4, ma walor informacyjny dla
    kupującego, do którego winien należeć wybór uprawnienia i jego realizacji
    pomiędzy wynikającymi z gwarancji bądź niezgodności towaru z umową.

    Krótko mówiąc - jeśli w ogole nie deklarowałeś, na podstawie czego dochodzisz
    roszczeń, bo po prostu sprzedawca nie poinformował Cię, że tak naprawdę
    przysługują Ci 2 drogi dochodzenia roszczeń z czego jedna zasadniczo różni się
    od drugiej, nie może domniemywać, że wybrałeś tę dla siebie gorszą ;)

    niby ma znaczenie, ale jeśli nie deklarował, to IMO nie ma.

> [...]
    > i marki tak zrazilem ze nigdy nic juz nie kupie i wszystkim bede odradzal.

    i slusznie żądałeś. Polecam lekturę komentarza.

    Ustawa, stanowiąc o możliwości żądania przez kupującego, ogranicza jednocześnie
    jego zakres w pierwszej kolejności do naprawy towaru albo do wymiany na nowy.
    Wybór określonego uprawnienia należy do kupującego, samo zaś uprawnienie do
    żądania stosownego zachowania sprzedawcy ma charakter prawokształtujący [Tak np.
    E. Łętowska, Prawo umów konsumenckich, Warszawa 2002, s. 401; W. Katner (w:) J.
    Rajski (red.), System prawa prywatnego. Zobowiązania - część szczegółowa,
    Warszawa 2001, s. 102.]. Wykonanie uprawnienia przez kupującego, tj. złożenie
    sprzedawcy stosownego oświadczenia, kreuje po stronie tego ostatniego obowiązek
    zadośćuczynienia (zgłoszone przez kupującego żądanie stanowi źródło zobowiązania
    sprzedawcy), który może być realizowany także na drodze sądowej [Porównaj w
    kwestii uprawnienia do żądania naprawy rzeczy na tle Kodeksu cywilnego jego
    określenie jako niesamoistne, tj. bez możliwości dochodzenia jego wykonania na
    drodze sądowej - J. Skąpski, Uprawnienia z tytułu rękojmi za wady fizyczne, s.
    1422-1423.]. Sprzedawca może zwolnić się z obowiązku wykonania zgłoszonego
    żądania tylko w przypadkach ustawą przewidzianych i spoczywa na nim ciężar
    dowodu wykazania przesłanek usprawiedliwiających odmowę. Wybór uprawnienia
    należy zatem do kupującego i zgodnie z treścią komentowanego artykułu ma
    charakter rozłączny, tj. zgłoszenie jednego żądania wyklucza jednocześnie
    możliwość dochodzenia wykonania drugiego.

    pozdrawiam
    d.

  • 10. Data: 2006-11-21 15:07:39
    Od: "Jacek Rakowski [www.goldap.info.pl]" <w...@g...net>

    Nie.
    To oznacza, ze uznali reklamację. A terminu jej załatwienia ja w tej ustawie
    nie zauważyłem... Ktoś może mi go podać?

    *******

    > 1. a skad wiesz ze sie nie ustosunkowali? moze odpowiedz czeka w sklepie?
    > 2. co mowi twoja gwarancja?

    Nie czytasz postów.. Jaka gwarancja? Tu jest mowa o niezgodnosci towaru z
    umową i korzystaniu z uprawnień ustawy - a nie z uprawnień z otrzymanej
    ewentualnie gwarancji.

    > 3. dokonywales reklamacji z tytulu gwarancji czy niezgodnosci z umowa?

    Nie czytasz postów.. Jesli Jaro napisał na jakiej podstawie oddał sprzęt