  • 1. Data: 2003-07-24 07:34:26
    Temat: Nieskonsumowane malzenstwo
    Od: p...@p...fm

    Chcialabym sie dowiedziec jak sad koscielny moze rozpatrzyc taka sytuacje:

    Mlodzi mieszkali ze soba 6 lat przed slubem, doszlo do slubu konkordatowego i
    malzenstwo przestalo istniec - czyli nie podjeli pozycia po slubie.

    Staraja sie o uniewaznienie malzenstwa.

    Czy fakt pozycia przed slubem moze byc przeszkoda w uniewaznieniu takiego
    malzenstwa??

    Pozdrowienia
    Pola

  • 2. Data: 2003-07-24 09:19:56
    Temat: Re: Nieskonsumowane malzenstwo
    Od: "Vicky" <b...@a...pl>

    Użytkownik <p...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Chcialabym sie dowiedziec jak sad koscielny moze rozpatrzyc taka sytuacje:

    Podobno są trzy przypadki kiedy można otrzymać rozwód kościelny
    - kiedy małżeństwo nie zostało "skonsumowane" :)
    - kiedy jedna z osób ukrywała chorobę psychiczną lub bezpłodność
    - kiedy jedna z osób ukrywała związek zalegalizowany z drugą osobą bądź też
    ukryła ciąże (z kimś innym)

    Ale jak to się dalej ma to nie mam pojęcia :)
    Być może są też inne przypadki - o tych w/w słyszałam z 10 lat temu - mogło
    się coś zmienić.

    Na "chłopski rozum" jeśli kościól nie dopuszcza współżycia przed słubem więc
    ten aspekt chyba nie powinien grać roli.
    W końcu każdy popełnia błędy :]]]
    Według kościoła głównym "celem" zawarcia związku małżeńskiego jest
    posiadanie dzieci.
    I chyba "liczy się" to od ślubu. - chociaż mogę się mylić.
    Spróbuj napisać na pl.soc.religia

    Pozdrawiam
    Vicky

  • 3. Data: 2003-07-24 09:27:47
    Od: "Vicky" <b...@a...pl>

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl> napisał w
    wiadomości news:bfo8nv$oma$1@galaxy.uci.agh.edu.pl...

    > Użytkownik "Vicky" <b...@a...pl> napisał w wiadomości

    > sytuacje:

    > tak dla formalnosci...
    > Niemozna dozrac ROZWODU koscielnego...
    > Mozna stwierdzic jego niewaznosc...poprostu - nie bylo go
    > Boguslaw

    Racja - sorry :))

    Pozdrawiam
    Vicky

  • 4. Data: 2003-07-24 09:30:18
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

  • 5. Data: 2003-07-24 09:36:47
    Od: "jola" <b...@w...pl>

    > Czy fakt pozycia przed slubem moze byc przeszkoda w uniewaznieniu takiego
    > malzenstwa??

    Pytanie czy są w stanie udowodnić brak pozycia
    po ślubie, skoro przyznają, że przed ślubem było.

    Logicznie rozumując - (wulgarnie dla podkreślenia absurdu)
    bzykali przed - zawarli związek.
    po zawarciu bzykać przestali, li tylko po to, aby
    udowodnić, że nieskonsumowany związek jest nieważny.

    Małżeństwo to umowa ... zaś przy rozpatrywaniu umowy
    sąd kieruje się zgodnym celem stron, które ją zawarły.
    Jeżeli zatem strony zgodnie będą twierdzić, że umowę zawarły
    wyłącznie po to... aby (np.dla kaprysu) sprawdzić czy możliwym
    będzie jej unieważnienie ?
    A może umowa miała na celu zrobienie "piskusa rodzicom" ?????
    A może chodziło o dowcip , lub zakład, lub etc.etc.

    Jeżeli chodzi o klechów to ja bym się nimi nie przejmowała.

    pzdr
    jola

  • 6. Data: 2003-07-24 09:42:49
    Od: "Tomasz Stawarz" <t...@o...pl>

    > W końcu każdy popełnia błędy :]]]

    I musi za nie placic, wiec moze raczej nie :]]] a tylko :///

  • 7. Data: 2003-07-24 09:45:56
    Od: "Tomasz Stawarz" <t...@o...pl>

    Użytkownik "jola" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Jeżeli zatem strony zgodnie będą twierdzić, że umowę zawarły
    > wyłącznie po to... aby (np.dla kaprysu) sprawdzić czy możliwym

    Zawsze są ukryte podsłuchy i kamery,
    sa tez metody mniej techniczne a bardziej socjotechniczne,
    podstep ? Krzyrzowy ogien pytan, etc

    > A może umowa miała na celu zrobienie "piskusa rodzicom" ?????

    Hm

    KW art xxx kto zlosliwe wprowadza inna osobę w błąd podlega .... :>
    > A może chodziło o dowcip , lub zakład, lub etc.etc.

    zaklad karny ;)

    > Jeżeli chodzi o klechów to ja bym się nimi nie przejmowała.

    hmmm antykoscielna jola ?

  • 8. Data: 2003-07-24 09:57:27
    Od: p...@p...fm

    informacje, o ktorych mowisz sa zawarte na pl.soc.rodzina

    pozdrawiam
    Pola

  • 9. Data: 2003-07-24 09:58:05
    Od: "Vicky" <b...@a...pl>

    Użytkownik "Tomasz Stawarz" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    > I musi za nie placic, wiec moze raczej nie :]]] a tylko :///

    Pisząc "błędy" miałam na myśli fakt pożycia przed słubem więc :]]]

    Pozdrawiam
    Vicky

  • 10. Data: 2003-07-24 10:00:00
    Od: w...@p...onet.pl