  • 1. Data: 2007-08-09 06:19:06
    Temat: Reklamacja nie rozpatrzona w terminie - ciąg dalszy
    Od: "jaQbek" <j...@s...eu>

    Jak już na grupie pisałem (wątek z 18 lipca - Reklamacja nie rozpatrzona w
    terminie ), 17 czerwca wysłałem do Wielkopolskiego Zakładu Przewozów
    Regionalnych pismo reklamacyjne domagając się zwrotu pieniędzy za bilet, którego
    nie wykorzystałem z winy PKP, a którego zwrócić nie mogłem.
    Jako, że reklamacja nie została rozpatrzona w ciągu 30 dni, 24 lipca wysłałem,
    za zwrotnym potwierdzeniem odbioru, wezwanie do zapłaty, domagając się w nim
    zwrotu, w ciągu 5 dni od otrzymania wezwania, kwoty postulowanej w piśmie
    reklamacyjnym oraz zwrotu kosztów wysłania wezwania.
    6 sierpnia dotarło do mnie potwierdzenie odbioru wezwania, wysłane z Poznania 26
    lipca, oraz pismo z dnia 31 lipca, w którym Zakład uznaje reklamację i
    zobowiązuje się przelać pieniądze na wskazane przeze mnie w piśmie reklamacyjnym
    konto.
    I tu pojawiają się 2 problemy:
    1. Pismo uznające reklamację zostało wysłane już po otrzymaniu wezwania do
    zapłaty, a więc można wnioskować, że wezwnanie było znane Zakładowi w momencie
    wysłania pisma. Do dziś dnia jednak pieniądze na moje konto nie trafiły - a
    minęło już 9 dni od wysłania pisma uznającego reklamację i 14 dni od otrzymania
    wezwania do zapłaty.
    2. Zakład zobowiązał się, że przeleje jedynie koszt samego biletu (czyli kwotę
    postulowaną w piśmie reklamacyjnym). Ja w wezwaniu domagałem się również zwrotu
    kosztów wezwania.

    Jak zatem mogę wysępić od nich również zwrot kosztów poniesionych w związku z tą
    sprawą reklamacyjną, i czy powiniennem czekać w tej sytuacji na pieniądze od
    nich, czy kierować sprawę do sądu ?