  • 11. Data: 2004-03-31 06:16:05
    Temat: Re: Reklamacja.....
    Od: "Marcin" <m...@m...brak.pl>

    Użytkownik "Mrowka" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:c4co1t$2p2r$1@news.atman.pl...
    > Kumpel ma problem i bardzo prosze o rade:
    >
    > "bylem dzis w sklepie komputerowym WROCLAW PRO LINE ul BISKUPIA 10A .
    > kupilem tam nagrywarke w MAJU 2002r. gwarancja obejmuje 2 lata ale
    wyjasnili
    > mi ze na rok

    Jak sie nie uda z gwarancja, to zawsze mozna reklamowac z tytulu
    niezgodnosci towaru z umowa - przez 2 lata.

    --
    Marcin

  • 12. Data: 2004-03-31 06:31:17
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <c4dnjo$r8q$1@inews.gazeta.pl>, Marcin wrote:
    > Użytkownik "Mrowka" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > wyjasnili
    >
    > Jak sie nie uda z gwarancja, to zawsze mozna reklamowac z tytulu
    > niezgodnosci towaru z umowa - przez 2 lata.

    Nie bardzo. Zakupu dokonano AD 2002. Obowiązywała wtedy roczna rękojmia.
    Zresztą z tymi dwoma latami niezgodności z umową też jest daleko od
    różowości.

    --
    Marcin

  • 13. Data: 2004-03-31 06:34:42
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    Marcin wrote:
    > Jak sie nie uda z gwarancja, to zawsze mozna reklamowac z tytulu
    > niezgodnosci towaru z umowa - przez 2 lata.

    nie
    "kupilem tam nagrywarke w MAJU 2002r."

    KG

  • 14. Data: 2004-03-31 06:58:33
    Od: "Mrowka" <m...@o...pl>

    > Ale teraz olśnienie. Przecież to chodzi o nagrywarkę. To jaka wersja OEM?!
    > Obowiązuje taki termin, jaki jest w dokumencie gwarancyjnym. Masz go?

    Tak jak pisalam to problem kompla.On ma paragon nie ma wypelnionej karty
    gwarancyjnej,zapomnial a panowie nie przypomnieli bo i po co :-)

    Pozdrawiam.Magda

  • 15. Data: 2004-03-31 07:00:27
    Od: "Mrowka" <m...@o...pl>

    wiadomości news:c4csae$bsu$1@news2.ipartners.pl...

    > Gwarancją i pudełkiem ;)
    >
    > Płacisz więcej-dostajesz więcej.

    :-)
    No to juz rozumiem,dzieki :-)

    Pozdrawiam.Magda

  • 16. Data: 2004-03-31 07:01:38
    Od: "Mrowka" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Marcin" <m...@m...brak.pl> napisał w wiadomości

    > Jak sie nie uda z gwarancja, to zawsze mozna reklamowac z tytulu
    > niezgodnosci towaru z umowa - przez 2 lata.

    Aha no to super,przekaze to kumplowi.Dziekuje :-)

    Pozdrawiam.Magda

  • 17. Data: 2004-03-31 07:02:32
    Od: "Mrowka" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...notrix.net> napisał w
    wiadomości news:l65qj1-8co.ln1@ziutka.router...

    > Nie bardzo. Zakupu dokonano AD 2002. Obowiązywała wtedy roczna rękojmia.
    > Zresztą z tymi dwoma latami niezgodności z umową też jest daleko od
    > różowości.

    Hm,czyli za szybko sie ucieszylam :(

    --
    Pozdrawiam.Magda

  • 18. Data: 2004-03-31 08:31:41
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Tak jak pisalam to problem kompla.On ma paragon nie ma wypelnionej karty
    > gwarancyjnej,zapomnial a panowie nie przypomnieli bo i po co :-)

    Jeśli chodzi o dokument gwarancyjny, to powinien on zostać wypełniony w
    chwili zakupu i jest to obowiązek sklepu. Dowód zakupu jest w postaci
    paragonu. Skoro sklep piętrzy trudności, to ja bym pismo do
    przedstawiciela krajowego tej marki napisał opisując sytuację. W końcu
    gwarancji w imieniu producenta oni udzielili i nie jest winą klienta, ze
    sklep odmawia wypisania gwarancji twierdząc, że paragon wystarcza. A sklep
    nie jest w stanie z tego mata wyjść, bo mieli obowiązek wypełnienia karty
    gwarancyjnej w chwili wydania sprzętu niezależnie od znanej nam wszystkim
    praktyki podbijania tego po kilku dniach. Pismo wysyłasz poleconym i
    zostawiasz sobie potwierdzenie.

    Jeśli to nie pomoże to zostaje powiatowy rzecznik konsumenta. Można
    oczywiście samemu z tym do sądu iść, ale po co.

  • 19. Data: 2004-03-31 08:34:46
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "adas" <p...@a...w.stopce> napisał w wiadomości

    OEM?!

    > Taka normalna - do sprzedaży z nowym komputerem...

    A od kiedy na nagrywarkę jest potrzebna licencja? Mnie się dotąd wydawało,
    że potrzebna ona jest na oprogramowanie. Coś się ostatnio zmieniło, co
    umknęło mi?

    > Ma, niestety.

    > Oczywiście. Nie jestem w stanie skorzystać z NeroExpress pod linuksem,
    więc
    > nie używam.

    > Przez okres gwarancji. Dla BOX 2 lata, dla OEM przez rok.

    Ale Ty piszesz o oprogramowaniu, a jak rozumiem zepsułą się nagrywarka, a
    nie oprogramowanie. Co ma piernik do wiatraka?

    > BTW: kupowałeś kiedyś dysk twardy? Na rocznej, dwu lub trzyletniej
    > gwarancji?

    Pewnie, że kupowałem. Ale licencji na jego użytkowanie nigdy nie dostałem.
    Dysk, to dysk - kawałek żelastwa wzbogaconego elektroniką. Od kiedy
    potrzebna jest do jego użytkowania licencja?

  • 20. Data: 2004-03-31 08:37:16
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...notrix.net> napisał w
    wiadomości news:cqhpj1-38n.ln1@ziutka.router...

    > OEM = Other Equipment Manufacturer co w praktyce zwykle oznacza jedną z
    > 2ch rzeczy:
    > - nagrywarkę "firmuje" jakaś poważniejsza firma co nie oznacza że tam ją
    > wykonano (wlaczajac w to ze wszystkie komponenty sa dokladnie te same,
    > po prostu skladane poza firma),
    > - nagrywarka zawiera bebechy innej firmy niz wynika to z jej nalepki.

    A tego skrutu nie znałem. Jeśli tak, to faktycznie ma to sens. Z tym, że
    nie można do takiej nagrywarki dołączać karty gwarancyjnej na dwa lata i
    odmawiać jej podbicia po sprzedaży twierdząc, że gwarancja jest na rok, bo
    to zaczyna pachnieć oszustwem.