    From: "Krzysztof" <k...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Reklama piwa skierowana do dziecka
    Date: Fri, 16 May 2003 18:47:51 +0200

    Witam!

    Dwukrotnie na mój numer telefonu dzwonił dzisiaj automat
    reklamowy firmy Heineken.

    Telefon odbierała osoba niepełnoletnia. Na początku reklamy
    piwa Heineken oraz promocji Heineken-Matrix-Reaktywacja nie
    ma pytania o wiek odbierającego telefon.

    Zadzwoniłem do Heinekena informując, że z telefonu, na który
    dzwonią (tu podałem numer) korzysta obecnie niepełnoletnie
    dziecko i że kolejny taki telefon skończy się zgłoszeniem do
    prokuratury. Poinformowano mnie, że nie będą już dzwonić.
    Mimo to zadzwonili po raz trzeci.

    Czy mogę coś zrobić? Jak zredagować zgłoszenie do
    prokuratury? Jakie przepisy łamie taka reklama?

    Byłbym wdzięczny za pomoc. Uważam, że reklama piwa kierowana
    do dzieci bez weryfikacji wieku jest niedopuszczalna. Czy
    mam rację?

    Pozdrawiam,
    Krzysztof