  • 1. Data: 2007-02-20 21:49:18
    Temat: Reklama Renault
    Od: Ajgor <o...@s...eu>

    Witam.
    Wlasnie w telewizji widzialem reklame Renault, w ktorej mowia o
    bezpieczenstwie, i po kolei pokazuja znaki firmowe
    chyba z 6 innych firm jako gorszych od wlasnej. Mercedesa, Toyoty, Opla,
    Forda, Volvo i bodajze Volkswagena.
    A ja mam pytanie. Czy to nie jest zlamanie jakicchs przepisow? Rozumiem,
    ze istnieje reklama porownawcza. Ale na pokazanie znakow firmowych musieli
    by miec zgode wlascicieli. A watpie, zeby taki Mercedes zgodzil sie na
    pokazanie swojego znaku jako gorszej marki. Jak to z tym jest?

  • 2. Data: 2007-02-20 22:28:37
    Temat: Re: Reklama Renault
    Od: "JohnyBravo" <j...@b...net>

    To jest wlasnie reklama !
    Nie wazne co sie mowi wazne ze sie mowi!

  • 3. Data: 2007-02-20 22:45:22
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Ajgor napisał(a):

> [...]
    > by miec zgode wlascicieli. A watpie, zeby taki Mercedes zgodzil sie na
    > pokazanie swojego znaku jako gorszej marki. Jak to z tym jest?

    Po pierwsze jak inaczej chcesz zrobic reklame porownawcza nie uzywajac
    nazwy czy logo konkurenta?

    Po drugie z tej reklamy wcale nie wynika ze Mercedes czy BMW to gorsze
    marki.

    Jacek

  • 4. Data: 2007-02-21 06:41:14
    Od: ps <p...@g...pl>

    Ajgor napisał(a):
    > Witam.
    > Wlasnie w telewizji widzialem reklame Renault, w ktorej mowia o
    > bezpieczenstwie, i po kolei pokazuja znaki firmowe

    A ja ostatnio widziałem reklamę Orange, w której mówią o telefonie na
    kartę za złotówkę. Oczekując haczyka udałem się do punktu obsługi, gdzie
    miły pan poinformował mnie, że muszę jednak podpisać zobowiązanie (na 3
    lata), a w reklamie specjalnie nie mówią o tym, bo gdy już klient trafi
    do punktu obsługi, to przeważnie da się go namówić :)

  • 5. Data: 2007-02-21 08:24:51
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 21-02-2007 o 07:41:14 ps <p...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > lata), a w reklamie specjalnie nie mówią o tym, bo gdy już klient trafi
    > do punktu obsługi, to przeważnie da się go namówić :)

    Namowic latwo ... ale nie kazdy nosi przy sobie wystarczajaco duzo
    dokumentow, zeby mu pozwolili podpisac umowe :)

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 6. Data: 2007-02-21 15:53:11
    Od: lukasz <a...@n...spam.o2.pl>

    Ajgor napisał(a):
> [...]
    > musieli by miec zgode wlascicieli. A watpie, zeby taki Mercedes zgodzil
    > sie na pokazanie swojego znaku jako gorszej marki. Jak to z tym jest?

    ostatnio mialem kurs z metod sprzedazy
    jezeli dana marka chce pokazac siebie jako lepsza na tle innych to musi
    to pozniej udokumetnowac

    nie przygladlaem sie dokladnie wspominanej przez Ciebie reklamie

    ale np blend-a-med robi jakies sympozjum na temat past dla stomatologow
    i bierze w nim udzial powiedzmy 100 ludzi, po sympozjum 90 stwierdzilo
    ze ta pasta jest lepsza, pozniej w reklamie slyszymy ze 9 na 10 poleca
    ta paste i to juz jest legalne.

    podsumowujac mozna swoja marke pokazywac jako lepsza od konkurencji pod
    warunkiem posiadania pewnego rodzaju potwierdzenia

    pzdrw

  • 7. Data: 2007-02-21 23:08:11
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    lukasz napisał(a):

    > podsumowujac mozna swoja marke pokazywac jako lepsza od konkurencji pod
    > warunkiem posiadania pewnego rodzaju potwierdzenia

    Potwierdzenie jest w postaci oficjalnych testow zderzeniewych :)

    Jacek

  • 8. Data: 2007-02-21 23:08:43
    Od: Ajgor <o...@s...eu>

    Dnia 21-02-2007 o 16:53:11 lukasz <a...@n...spam.o2.pl> napisał(a):

    > podsumowujac mozna swoja marke pokazywac jako lepsza od konkurencji pod
    > warunkiem posiadania pewnego rodzaju potwierdzenia

    No tutaj oni maja raczej potwierdzenie, bo reklama jest oparta na jakichs
    miedzynarodowych testach bezpieczenstwa.

  • 9. Data: 2007-02-23 15:21:54
    Od: lukasz <a...@n...spam.o2.pl>

    castrol napisał(a):

    > Potwierdzenie jest w postaci oficjalnych testow zderzeniewych :)

    wlasnie widzialem te reklae, jest jak najbardziej "prawnie prawidlowa"

  • 10. Data: 2007-02-24 21:43:07
    Od: km<l...@w...pl>

    No tak prawnie poprawna, ale logicznie... nie wiem na co mieli nadzieje
    porównując, się do tak doskonałych i uznanych marek jak BMW czy Mercedes, i
    jeszcze z kontekstu wynika jednoznacznie - "jesteśmy lepsi w
    bezpieczeństwie"...to żałosne, nie wiem kto na to pójdzie...wyrzucone pieniądze
    na taką reklame i tyle:)

    -> http://usenet.pomocprawna.info