  • 1. Data: 2002-02-13 17:50:08
    Temat: Rejestracja rozmow telefonicznych
    Od: "Maciej Muran" <mailto:tytoos@faq.net.pl>

    Cześć,
    jak wygląda od strony formalno-prawnej ta kwestia ?
    Chodzi mi w szczególności o to czy:
    - prezes firmy ma obowiazek powiadomic pracownikow o _uruchomieniu_ systemu
    rejestracji rozmow (zapowiedz, ze bedzie cos takiego byla tyle, ze bez
    podania terminu wdrozenia) ?
    - wobec dzialajacego systemu rejestracji nie nalezaloby umiescic komunikatu
    glosowego na liniach przychodzacych ?
    Rozumiem, ze rozmowy moga byc rejestrowane w firmie ale chyba ludzie
    telefonujacy _DO FIRMY_ powinni byc o tym fakcie uprzedzeni, czy nie ? :)
    --
    tytoos <at> faq.net.pl

  • 2. Data: 2002-02-14 07:36:26
    Temat: Re: Rejestracja rozmow telefonicznych
    Od: "Tatuasz" <t...@w...pl>

    Użytkownik "Maciej Muran" <mailto:tytoos@faq.net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Rozumiem, ze rozmowy moga byc rejestrowane w firmie ale chyba ludzie
    > telefonujacy _DO FIRMY_ powinni byc o tym fakcie uprzedzeni, czy nie ? :)

    nie ma takiego obowiązku. Dopasuj swoje pytanie do identyfikacji i
    wchodzących i wychodzących rozmów na jakikolwiek telefon komurkowy. To jak
    to ma być Twoim zdaniem? każdy posiadacz telefonu ma informować
    potencjalnych dzwoniących że jest identyfikowany i rejestrowany no i gdzie i
    na jakiej ścianie ma byc przyczepione to ogłoszenie?
    A tak na prawdę to co? problem, że nie można juz bezkarnie wydawać
    pieniędzy firmy na swoje potrzeby?
    A czy np Ty wywiesiłeś ogłoszenie, że będziesz wydawał pieniądze firmy
    na swoje prywatne cele?
    tatuasz

  • 3. Data: 2002-02-14 07:48:52
    Od: "Maciej Muran" <mailto:tytoos@faq.net.pl>

    "Tatuasz" <t...@w...pl> wrote
    > nie ma takiego obowiązku. Dopasuj swoje pytanie do identyfikacji i
    > wchodzących i wychodzących rozmów na jakikolwiek telefon komurkowy.

    KomÓrkowy ...

    > To jak
    > to ma być Twoim zdaniem? każdy posiadacz telefonu ma informować
    > potencjalnych dzwoniących że jest identyfikowany i rejestrowany

    Identyfikacja numeru (CLIP) to co innego niż podsłuch, nie uważasz ?

    > no i gdzie i
    > na jakiej ścianie ma byc przyczepione to ogłoszenie?

    Nie na scianie. Wyobraź sobie, ze istnieją centrale abonenckie posiadające
    odpowiednie moduły pozwalające na nagranie dowolnego komunikatu, który
    będzie słyszany przez osobę dzwoniącą do firmy.
    Widać, ze nie telefonowałeś nigdy do banku ...

    > A tak na prawdę to co? problem, że nie można juz bezkarnie wydawać
    > pieniędzy firmy na swoje potrzeby?

    Nie o to chodzi. Co innego rejestracja rozmów a co innego ich taryfikacja.
    Billingi dostajemy co miesiąc i w razie gdy jest za dużo wydzwonione
    oddajemy część kasy. Nie bądź taki hej do przodu jak nie wiesz o czym jest
    mowa ...

    > A czy np Ty wywiesiłeś ogłoszenie, że będziesz wydawał pieniądze firmy
    > na swoje prywatne cele?

    Bez komentarza bo aż mi się smutno zrobiło ...
    --
    tytoos <at> faq.net.pl

  • 4. Data: 2002-02-14 08:20:19
    Od: "Tatuasz" <t...@w...pl>

    > Billingi dostajemy co miesiąc i w razie gdy jest za dużo wydzwonione
    > oddajemy część kasy. Nie bądź taki hej do przodu jak nie wiesz o czym jest
    > mowa ...
    to proszę mnie oświecić. Czy chodzi Ci o rejestrację połączeń czy
    też treści rozmów, oczywiście o podsłuchu nie ma tu mowy bowiem podsłuch
    dotyczył by linii obcej a nie swojej własnej. Jeżeli natomiast w firmie
    decydujesz się na wykorzystywanie czyjejś własności i czasu za który Ci
    firma płaci do prywatnych celów to nie bądź taki hej do przodu. Pytanko? Czy
    obecną korespondencję prowadzisz z domu z własnego sprzętu i za własne
    pieniądze, czy też z pracy? Ja wykorzystuję własny sprzęt własne połączenie
    i własny czas. A Ty?
    tatuasz

  • 5. Data: 2002-02-14 08:44:19
    Od: "Maciej Muran" <mailto:tytoos@faq.net.pl>

    "Tatuasz" <t...@w...pl> wrote
    > to proszę mnie oświecić.

    Proszę bardzo. System rejestracji rozmów telefonicznych (rozmów a nie
    połączeń) działa na zasadzie nagrywania na twardy dysk ROZMÓW telefonicznych
    przeprowadzanych przez pracowników. Czy rozmowy te są później odsłuchiwane
    czy nie - to inna sprawa. Liczy się fakt NAGRYWANIA ROZMÓW. Nie moja wina,
    że technologia nazywana jest REJESTRACJĄ :(

    > Czy chodzi Ci o rejestrację połączeń czy
    > też treści rozmów, oczywiście o podsłuchu nie ma tu mowy bowiem podsłuch
    > dotyczył by linii obcej a nie swojej własnej.

    Wyjasniłem (mam nadzieję) powyżej ...

    > Jeżeli natomiast w firmie
    > decydujesz się na wykorzystywanie czyjejś własności i czasu za który Ci
    > firma płaci do prywatnych celów to nie bądź taki hej do przodu.

    Nie jestem. Ciekawe co powiesz na wykorzystywanie mojej prywatnej własności
    do służbowych celów ?

    > Pytanko? Czy
    > obecną korespondencję prowadzisz z domu z własnego sprzętu i za własne
    > pieniądze, czy też z pracy?

    Oczywiście, że z pracy. A wiesz czemu ? Po temat, który poruszyłem jest
    zgodny z moimi obowiązkami służbowymi i zainteresowaniami zawodowymi. Masz
    coś jeszcze do powiedzenia na ten temat ? ;->

    > Ja wykorzystuję własny sprzęt własne połączenie
    > i własny czas. A Ty?

    Jak wyżej. Nie moja wina, ze administrator zablokował Ci mozliwość
    rozsądnego korzystania z mediów w pracy. W sumie przestaję się dziwić, że
    tak zrobił ...
    --
    tytoos <at> faq.net.pl

  • 6. Data: 2002-02-14 09:19:49
    Od: "Tatuasz" <t...@w...pl>

> [...]
    > czy nie - to inna sprawa. Liczy się fakt NAGRYWANIA ROZMÓW. Nie moja wina,
    > że technologia nazywana jest REJESTRACJĄ :

    Pewnie że to nie Twoja wina - nagrywanie rozmów prowadzonych na
    własnej - firmowej linii nie jest sprzeczne z prawem.

    > Nie jestem. Ciekawe co powiesz na wykorzystywanie mojej prywatnej
    własności
    > do służbowych celów ?

    Zapewne nikt bez Twojej zgody z Twojej własności nie korzysta. Jeśli
    wyrażasz na to zgodę to Twoja sprawa. Kwestia ta nie dotyczy podstawowego
    wątku.

    > Oczywiście, że z pracy. A wiesz czemu ? Po temat, który poruszyłem jest
    > zgodny z moimi obowiązkami służbowymi i zainteresowaniami zawodowymi. Masz
    > coś jeszcze do powiedzenia na ten temat ? ;->

    Tak mam:
    Jeżeli temat został zlecony przez właściciela, czy też szefa to doradzam
    skontaktować się w sprawie z radcą prawnym. Szukanie odpowiedzi na grupie
    dyskusyjnej to strata czasu, a nie wykonywanie obowiązków słuzbowych.
    Jeżeli nie jesteś przekonany, to traść naszej korespondencji pokaż
    szefowi, a On Cię o tym utwierdzi.

    > Jak wyżej. Nie moja wina, ze administrator zablokował Ci mozliwość
    > rozsądnego korzystania z mediów w pracy. W sumie przestaję się dziwić, że
    > tak zrobił ...

    Wyciągasz błędne wnioski - pokaż wyniki swej pracy szefowi a zapewne odetnie
    Ci możliwości pierdusienia o niczym w pracy. A może się mylę i Cię pochwali
    .

    Życzę miłego dnia i wyników w pracy. Następnego wątku nie podejmuję
    aby Twojego szefa nie narażać na dalsze straty. Ciebie jak widzę nie
    przekonam.
    tatuasz

  • 7. Data: 2002-02-14 16:37:40
    Od: "poreba" <d...@p...com>

    Użytkownik Tatuasz <t...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a4fv3j$rj9$...@z...man.szczecin.pl...

    Wiesz, co zajadliwość Wasza? A ja sobie NIE ŻYCZĘ
    by moje rozmowy (z domku, misiu, z domku) do firmy ABC
    były nagrywane BEZ MOJEJ WIEDZY I ZGODY!
    jak służbowy czas wykorzystują pracownicy ABC
    guzik mnie obchodzi, mnie mają ałatwić szybko i
    kompetentnie. Jeżeli ich szef wątpi w to, że tak będzie
    i zamierza kontrolować czy rozmawiają ze mną KLIENTEM,
    czy z Jadzią o plackach, Józkiem o dupie Maryni i chce
    to kontrolować nagrywając MOJĄ rozmowę to powinien
    chyba mnie chociaż uprzedzić!
    Ale jak ktoś maprzekonanie, że jego podwładni to
    totalne lenie, łobuzy i obiboki, czekające tylko na
    okazję by orżnąć swego chlebodawcą - przekonanie
    oparte na własnym doświadczeniu z czasów gdy sam
    był pracownikiem.....

    życzę mniej czupurności
    ///
    /poreba
    ///robert

  • 8. Data: 2002-02-16 08:04:04
    Od: d...@w...sobie.to

    poreba <d...@p...com> wrote:

> [...]
    > okazję by orżnąć swego chlebodawcą - przekonanie
    > oparte na własnym doświadczeniu z czasów gdy sam

    Moze ma z czasow, kiedy kogos na tym zlapal?

    D.

    --
    50 ways to FREAK your roommate:
    30. While your roommate is out, glue your shoes to the ceiling. When

  • 9. Data: 2002-02-16 08:25:06
    Od: "Arek" <Use-Author-Address-Header@[127.1]>

    In article <a4l3pk$sbp$1@sklad.atcom.net.pl>
    d...@w...sobie.to wrote:

    > Moze ma z czasow, kiedy kogos na tym zlapal?

    Raczej to pierwsze zgodnie z regula ze zlodziej wyrasta na kutwe,
    podobnie jak najlepsze zamki projektuja wlamywacze.

    ----
    Arek