  • 1. Data: 2008-10-27 20:22:44
    Temat: Rejestracja organizacji społecznej
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    chce wraz kilkoma osobami założyć organizacje społeczna. I szukam
    wymogów i ścieżki zakładania. znalazłem tylko informacje o fundacjach i
    Stowarzyszeniach. Te pierwsze nas ie interesują zostały Stowarzyszenia
    które są takie całkiem duże i serio. 15 osób będzie bardzo trudno zebrać.
    Jak pamiętam jeszcze z zajęć WOS w LO kilka lat temu to były takie
    mniejsze organizacje, zupełnie pozbawione budżetu z wymogiem chyba tylko
    3 osób. Jednak nie mogę niczego takiego odnaleźć. Już nie ma?
    Ile trwa założenie takiej organizacji?

  • 2. Data: 2008-10-27 20:30:06
    Temat: Re: Rejestracja organizacji społecznej
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Osadnik napisał:
    [..]
    > Ile trwa założenie takiej organizacji?

    Masz 1000 zł ?
    To jutro przekazuję Ci gotowe stowarzyszenie, dam Ci pełnomocnictwo,
    jakbyś już chciał działać i zrobię uchwałę o zmianie zarządu itd.

    A jak chcesz od początku to zrobię Ci za 2,5 tys.

    --

    pozdrawiam
    Arek

    http://www.reputacja.net

  • 3. Data: 2008-10-27 20:43:32
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    Arek pisze:
> [...]
    > jakbyś już chciał działać i zrobię uchwałę o zmianie zarządu itd.
    >
    > A jak chcesz od początku to zrobię Ci za 2,5 tys.

    To pl.soc.prawo.rynek?
    nie mam tylu Złotówek ;) Czyżby czas rejestracji wszystkiego t była
    droga przez mękę?

  • 4. Data: 2008-10-28 08:19:03
    Od: Adam Kłobukowski <a...@k...pl>

    Osadnik pisze:
> [...]
    > mniejsze organizacje, zupełnie pozbawione budżetu z wymogiem chyba tylko
    > 3 osób. Jednak nie mogę niczego takiego odnaleźć. Już nie ma?

    http://www.prawo.lex.pl/bap/student/Dz.U.2001.79.855
    .html Rozdział 6,
    "Stowarzyszenia Zwykłe"

    Adam Klobukowski

  • 5. Data: 2008-10-28 12:24:58
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Osadnik napisał:
    > To pl.soc.prawo.rynek?
    > nie mam tylu Złotówek ;) Czyżby czas rejestracji wszystkiego t była
    > droga przez mękę?

    No jest to mała udręka, dziś niestety trochę trwająca i jak najbardziej
    kosztująca.
    Musisz zebrać co najmniej 15 osób, opracować statut, uchwały,
    wypełnić papiery do KRSu, dokonać opłat - kilkaset złotych do 1,5 tys. ,
    załatwić Regon, NIP.

    Kiedyś zakładałem stowarzyszenia dosłownie w tydzień.
    Teraz coś się popieprzyło, sąd przekazuje papiery do prezydenta miasta
    czy też marszałka województwa do zaopiniowania czy cóś.
    Nie wiem po kie licho i na jakiej podstawie, ale przedłużyło to bardzo
    czas rejestracji.

    > nie mam tylu Złotówek ;)
    To chyba nie ma sensu tego robić? Kasa to krew instytucji.
    Jak jej nie masz to zdychasz takoż każda instytucja.

    1000 złotych to kwota, do której będziesz wzdychał z rozrzewnieniem :)
    Samemu będzie Cię to kosztowało więcej czasu, kasy i nerwów.

    --

    pozdrawiam
    Arek

    http://www.reputacja.net