  • 1. Data: 2008-10-27 18:00:42
    Temat: Zakup w sklepie internetowym... a nie odebranie przesyłki...
    Od: "Maciek C" <m...@o...pl>

    Witam. Mam pytanie, kupuję coś w sklepie internetowym, za pobraniem
    pocztowym. Powiedzmy że po jakimś czasie rozmyśliłem się i nie chcę już tego
    przedmiotu... Po kontakcie ze sklepem okazuje się, że paczka jest w drodze.
    Pytanie brzmi, czy mogę po prostu nie odebrać paczki? Czy grożą jakieś
    konsekwencje osobie która odmówiła zapłacenia i przyjęcia przesyłki którą
    wcześniej zamówiła?

    Maciej C

  • 2. Data: 2008-10-27 18:44:32
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Maciek C pisze:
> [...]
    > Pytanie brzmi, czy mogę po prostu nie odebrać paczki? Czy grożą jakieś
    > konsekwencje osobie która odmówiła zapłacenia i przyjęcia przesyłki którą

    Mozesz nie odbierac.

    Jacek Kustra

  • 3. Data: 2008-10-27 18:53:19
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 27 październik 2008 19:00
    (autor Maciek C
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <ge4vkc$su5$1@inews.gazeta.pl>):

    > Pytanie brzmi, czy mogę po prostu nie odebrać paczki?

    Tak, są mendy, co tak robią. Potem sklepy nie chcą wysyłać za pobraniem i
    wszyscy się cieszą i życzą tym mendom wszystkiego najlepszego.

    > Czy grożą
    > jakieś konsekwencje osobie która odmówiła zapłacenia i przyjęcia przesyłki
    > którą wcześniej zamówiła?

    Tak, wezwanie do zapłaty.

    --
    Tristan

  • 4. Data: 2008-10-27 18:58:12
    Od: gacek <g...@w...pl>

    castrol wrote:

    > Mozesz nie odbierac.

    A co mu pozwala zerwac umowe?

    Tak mnie (nieprawnika) na watpliwosci wzielo, po przeczytaniu, ze umowe
    mozna wypowiedziec w ciagu 10 dni od _wydania_ rzeczy.

    Tak na marginesie. Jesli sprzedawca nie wyslal mi razem z rzeczą
    informacji o "6) prawie odstąpienia od umowy w terminie dziesięciu dni,
    ze wskazaniem wyjątków, o których mowa w art. 10 ust. 3," - to czy
    termin sie wydluza do 3m?

    Chodzi mi o sytuacje, gdzie zamawiam ksiazke, a sprzedawca informuje
    mnie, ze mam prawo odstapic od umowy, tak po prostu, bez wnikania ze to
    prawo nie przysluguje mi w przypadkach opisanych w 10.3.

    Co oznacza 'brak potwierdzenia informacji' (art. 10 ust. 2)?
    To musi byc wszystko na papierze?

    gacek

  • 5. Data: 2008-10-27 19:01:10
    Od: "Fotelik" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "gacek" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    Mozliwość odstapienia od umowy w ciągu 10 dni :-)
    Poinformuj tylko sprzedawcę że odstepujesz od umowy zgodnie ztym co Ci
    przysługuje :)
    Foti

  • 6. Data: 2008-10-27 19:04:17
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Tristan pisze:

    > Tak, wezwanie do zapłaty.

    Niby za co?

    Jacek Kustra

  • 7. Data: 2008-10-27 19:06:17
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 27 październik 2008 20:04
    (autor castrol
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <490610b8$1@news.home.net.pl>):

    > Niby za co?

    Za przesyłkę... Zamówił, sklep poniósł koszt, należy się zwrot... Pewnie i
    można by za inne, ale za przesyłkę w dwie strony to z marszu.

    --
    Tristan

  • 8. Data: 2008-10-27 19:07:30
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 27 październik 2008 20:01
    (autor Fotelik
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <ge5375$blk$1@news.onet.pl>):

    > Mozliwość odstapienia od umowy w ciągu 10 dni :-)
    > Poinformuj tylko sprzedawcę że odstepujesz od umowy zgodnie ztym co Ci
    > przysługuje :)

    No i dobrze... Towar może zwrócić. Ale koszt przesyłki w obie strony nadal
    się należy...

    Kurde, skąd się biorą takie cwaniaki, co nie chcą odpowiadać za swoją
    pomroczność jasną przy zamawianiu... Zamówiłeś, to miej honor zwrócić kasę.

    --
    Tristan

  • 9. Data: 2008-10-27 21:17:51
    Od: "Fotelik" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Kurde, skąd się biorą takie cwaniaki, co nie chcą odpowiadać za swoją
    > pomroczność jasną przy zamawianiu... Zamówiłeś, to miej honor zwrócić

    Honor to co innego :)
    Foti

  • 10. Data: 2008-10-27 22:16:42
    Od: "matusm" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Maciek C" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jakieś konsekwencje osobie która odmówiła zapłacenia i przyjęcia przesyłki

    Zupelnie sie nie przejmuj ,,,,,,ja zamowilem telewizor i chociaz minal
    termin dostawy nawet nikt mnie nie poinformowal ze sprzedwca sie wycofuje
    (bo zdrozal dolar).Pewnie jakby stanial dolar to bym zaplacil tyle na ile
    sie umowilem

    W internecie panuje wirtualne cwaniactwo,szyte grubymi nicmi,najwyzej mozesz
    laskawie sklamac informujac ,ze przesylka nie doszla wiec odstepujesz od
    umowy
    Co do skupulow to zapomnij o nich ,bo wydasz sie smieszny ,mozna w
    internecie kupowac przedmioty do 20zl.Jak poczytasz na Alegro a jak juz
    zatelefonujesz do sprzedawcy to sie okazuje ze np,telewizorow zupelnie nie
    maja nawet w magazynach ,tylko najpierw masz im wreczyc pieniadze a
    ewentualnie sprowadza Ci towar albo i nie bo akurat nie dojdzie lub jakies
    inne kataklizmy ale bedziesz czekac nie wiadomo na co

    --
    Pozdrowienia
    matusm