    From: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Rejestracja dzialalnosci gospodarczej w gminie- wniosek
    Date: Sun, 13 Oct 2002 03:16:20 +0200

    On Sat, 12 Oct 2002, derski wrote:

    >+ Nie trzeba tego umieszczac, gdyz od 2001 r. wspolnicy spolki cywilnej
    >+ zobowiazani sa zarejestrowac dzialalnosc gospodarcza kazdy na siebie

    IMO występują tu dwa różne punkty:
    - wspólnicy muszą rejestrować DG na siebie (prawda bezwzględna)
    - nie trzeba umieszczać informacji o S.C. (tylko w szczególnych
    przypadkach, IMO - a *zazwyczaj* trzeba będzie; inna sprawa to
    "praktyka urzędnicza", czyli "mi powiedzieli" - ale "dura lex...").

    >+ (jednoosobowa dzialalnosc gospodarcza). Umowa spolki cywilnej to stosunek
    >+ wewnetrzny laczacy kilka osob prowadzacych zarejestrowana dzialalnosc godsp.

    Poproszę cię uprzejmie o skomentowanie dyskusji na *.podatki
    w ww. temacie (jestem "zamieszany"), temat:
    "DG (nazwa S.C. a dwie rejestracje)"
    - a rozwinęło się z "DG" (i tam jest początek dyskusji) :)

    Chodzi o drobny wymóg - DG musi mieć nazwę...
    Wymóg jest ustawowy - Prawo Działalności Gospodarczej
    (nr artykułu w wątku), IMHO nigdzie nie ma zwolnienia.
    Nie zaprzeczam - jeśli jeden wspólnik prowadzi DG o nazwie
    "Buty naprawa Jan Kowalski" a drugi "Buty naprawa Jerzy Nowak"
    - to problemu 'rejestracyjnego' z "Buty naprawa S.C. Jan
    Kowalski Jerzy Nowak" nie ma - ale to się rzadko zdarza,
    choć "da się zrobić" - Jacek zeznał że "on tak ma" !

    Dla porządku dodam że poszło o pieniądze :) - bo "od wpisu"
    (albo inaczej mówiąc: "od każdej działalności") udziela się
    Skarbowi Państwa pożyczki w postaci "nadwymiarowego
    podatku zdrowotnego" !

    Pozdrowienia, Gotfryd