  • 1. Data: 2005-01-09 12:44:16
    Temat: Reader's digest
    Od: Jan <a...@a...pl>

    Znajomy wprowadził się do nowego domu jakieś 10 dni temu i tego samego dnia
    zameldował się tam.
    Przedwczoraj dostał list imiennie od Reader's Digest. Skąd oni mogli mieć
    jego dane? Czy Reader's Digest dopuszcza się czynów niedozwolonych aby
    zdobyć dane osobowe?
    --
    Jan

  • 2. Data: 2005-01-09 16:30:16
    Temat: Re: Reader's digest
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    Dnia 09/01/2005 13:44, Jan wrote :
> [...]
    > Przedwczoraj dostał list imiennie od Reader's Digest. Skąd oni mogli mieć
    > jego dane? Czy Reader's Digest dopuszcza się czynów niedozwolonych aby

    Czy to był może domek jednorodzinny, czy mieszkanie?

    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    When I was ten, I read fairy tales in secret and would have been ashamed

  • 3. Data: 2005-01-09 21:55:55
    Od: kkk<e...@w...pl>

    Ja zameldowałam się w mieszkaniu w listopadzie 2004 a w styczniu
    dostałam kartkę i list na nowy adres. Skąd adres??? Podejrzewam, ze
    z Urzędu Gminy, bo nikt inny tego adresu oficjalnie nie miał, bo nawet
    budynek wcześniej nie był odebrany....
    I jak sie ma ochrona danych osobowych???

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 4. Data: 2005-01-10 08:50:11
    Od: Jan <a...@a...pl>

    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki wrote:

    > Czy to był może domek jednorodzinny, czy mieszkanie?

    Domek.

    --
    Jan

  • 5. Data: 2005-01-11 17:29:30
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    Dnia 10/01/2005 09:50, Jan wrote :

    > Domek.

    Dane o właścicielach działek zawarte w lokalnym wydziale geodezji i
    kartografii są publicznie dostępne. Pewnie zatem stąd człowiek od
    Reader's Digest wiedział. (A jeśli nie stąd to pewnie tak by się
    tłumaczył oskarżony o czyn niedozwolony).

    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    To kill a man in a paroxysm of passion is understandable, but to have

  • 6. Data: 2005-01-11 18:06:34
    Od: Jan <a...@a...pl>

> [...]

    > Reader's Digest wiedział. (A jeśli nie stąd to pewnie tak by się
    > tłumaczył oskarżony o czyn niedozwolony).

    A czy to nie jest przypadkiem tak, że uzyskanie danych z wydziału geodezji
    to jedno, a ich wykorzystanie do celów marketingowych już wymaga zgody
    osoby której dane dotyczą?

    pozdrawiam

    --
    Jan

  • 7. Data: 2005-01-11 18:56:33
    Od: "Rafal M" <m...@p...gazeta_NO_SPAM_.pl>

    Użytkownik "Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki"
> [...]
    > kartografii są publicznie dostępne. Pewnie zatem stąd człowiek od Reader's
    > Digest wiedział. (A jeśli nie stąd to pewnie tak by się tłumaczył

    Co nie oznacza, ze mozna je wykorzystywac w celach marketingowych czy
    sprzedazy.

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 8. Data: 2005-01-12 18:13:22
    Od: Daniel Wieszczycki <d...@N...pl>

    Jan wrote:
    > A czy to nie jest przypadkiem tak, że uzyskanie danych z wydziału geodezji
    > to jedno, a ich wykorzystanie do celów marketingowych już wymaga zgody
    > osoby której dane dotyczą?

    Niestety nie zawsze. Ustawa o ODO zezwala na wykorzystywanie danych
    m.in. w usprawiedliwionych celach administratora danych. Takim celem dla
    firmy marketingowej jest wysyłka materiałów reklamowych. Tak więc zgody
    mieć nie muszą. Oczywiście można złożyć sprzeciw na wykorzystywanie
    swoich danych w celach marketingowych. I _powinni_ go uwzględnić.
    JAk jest w rzeczywistości większość z nas wie.

    W opisanym przypadku ja bym spróbował nieco inaczej - wystąpiłbym z
    żądaniem udzielenia informacji skąd mają dane. Na pewno jako źródło
    podadzą firmę OTTO, lub jakąś spółkę w RPA lub na Sri Lance...

    I generalnie wtedy można napisać skargę do GIODO - bo mamy _dowód_, że
    kłamią jak z nut. Może tym razem Dep. Skarg w GIODO się ruszy. Może...

    --
    Daniel Wieszczycki
    DataSec Consulting - Bezpieczenstwo Informacji