  • 1. Data: 2008-01-28 19:34:08
    Temat: zwrot zakupionego towary w PKO BP.
    Od: "Zyga" <zyga.dude[usun_to]@wp.pl>

    Witam
    Nie znam swoich praw konsumenckich i zwracam się do Was po radę:

    Zakupiłem monety kolekcjonerskie w oddziale PKO BP. W domu po dokładnych
    oględzinach na kilku z nich znalazłem skazy. Chciałem je dziś zwrócić lub
    wymienić. Mam dowód zakupu (wydruk z PKO). Pani chętnie by mi je wymieniła
    na inny egzemplarz ale te monety już się skończyły, ja kupiłem ostatnie. O
    zwrocie nie ma mowy. Czy z punktu widzenia prawa mogą nie przyjąć takiego
    zwrotu. Towar jest wadliwy (ma skazy), ja go kupowałem jako
    pełnowartościowy, bez informacji o tych skazach (ciężko się dziwić, kasjerka
    w NBP to tylko kasjerka a nie numizmatyk z lupą), ale ja nie chcę tych
    monet. Co radzicie?

    pozdrawiam
    Zygmunt

  • 2. Data: 2008-01-28 19:46:58
    Temat: Re: zwrot zakupionego towary w PKO BP.
    Od: Sarpedon <f...@b...cy>

    Zyga pisze:

> [...]
    > w NBP to tylko kasjerka a nie numizmatyk z lupą), ale ja nie chcę tych

    idealny przyklad na zakup towaru niezgodnego z umowa ze wzgledu na wade
    wynikla jeszcze po stronie sprzedawcy lub producenta

  • 3. Data: 2008-01-28 19:50:36
    Od: Mr Internet <a...@a...pl>

    Użytkownik Sarpedon napisał:

    > idealny przyklad na zakup towaru niezgodnego z umowa ze wzgledu na wade
    > wynikla jeszcze po stronie sprzedawcy lub producenta

    Z drugiej strony mozna wystawic na allegro jako "limitowana seria z
    unikalna skazą - rarytas kolekcjonerski" i zarobic 10x koszty zakupu ;)

    --
    Ja jestem Internet. Zanim Web 2.0 był jam jest. Stworzyłem posty.
    Stworzyłem flejmy. Stworzyłem tożsamości i miejsca przez nie

  • 4. Data: 2008-01-28 20:12:32
    Od: "Zyga" <zyga.dude[usun_to]@wp.pl>

    Użytkownik "noName" <s...@z...null> napisał w wiadomości
    > Obawiam sie ze jestes "dupa" nie kolekcjoner, monety ze skaza to rarytasy
    > !

    Łatwo ferujesz wyroki.
    Co do monet to rozróżnić trzeba skaze (np paproch który dostanie się pod
    stempel w trakcie bicia) czy uszkodzenie mechaniczne (np ktoś nieumiejętnie
    pakujący monety w kapsel, a monety bile stemplem lustrzanym są bardzo
    wrażliwe) od tak zwanego "destruktu".

    Chcesz to sprzedam Ci te rarytasy po kosztach, będziesz miał łatwy zarobek.

    pozdrawiam

  • 5. Data: 2008-01-28 20:16:05
    Od: "Zyga" <zyga.dude[usun_to]@wp.pl>

    Użytkownik "Sarpedon" <f...@b...cy> napisał w wiadomości

    > idealny przyklad na zakup towaru niezgodnego z umowa ze wzgledu na wade
    > wynikla jeszcze po stronie sprzedawcy lub producenta

    Dzięki za odpowiedź.
    Na co się powołać w rozmowie z kierowniczką? Ustawa o warunkach sprzedaży,
    kodeks cywilny? Nie znam się na tym dlatego pytam.

    pozdrawiam

  • 6. Data: 2008-01-28 21:03:12
    Od: Sarpedon <f...@b...cy>

    Zyga pisze:

    > Dzięki za odpowiedź.
    > Na co się powołać w rozmowie z kierowniczką? Ustawa o warunkach sprzedaży,
    > kodeks cywilny? Nie znam się na tym dlatego pytam.

    art. 8 ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży
    konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego - Dz.U.04.96.959:

    Art. 8
    1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać
    doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę
    albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub
    wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów
    uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień
    stwierdzonej niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności,
    na jakie naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia.

    2. Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że
    sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez
    kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny,
    materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia.

    3. Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie określone w
    ust. 1, nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa
    się, że uznał je za uzasadnione.

    4. Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać
    naprawy ani wymiany albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość
    takiemu żądaniu w odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana
    narażałaby kupującego na znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się
    stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy; od umowy nie może
    odstąpić, gdy niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jest nieistotna.
    Przy określaniu odpowiedniego czasu naprawy lub wymiany uwzględnia się
    rodzaj towaru i cel jego nabycia.

  • 7. Data: 2008-01-28 21:23:08
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    noName pisze:

    > Nie chce mi sie czekac 200 lat az te monety nabiora wartosci .

    Popatrz, okazało się że sam jesteś dupa - jak ktoś fachowo wytłumaczył
    Ci że nie masz racji to nagle się wycofujesz.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 8. Data: 2008-01-28 21:56:48
    Od: "Zyga" <zyga.dude[usun_to]@wp.pl>

    dzięki serdeczne

    pozdrawiam

  • 9. Data: 2008-01-28 22:05:46
    Od: "Zyga" <zyga.dude[usun_to]@wp.pl>

    > Nie jestem kolekcjonerem a wiem ze najcenniejsze rarytasy to te unikalne.
    >
    > Moze zyga powinien zajac sie jakims innym sportem jesli nie ma pojecia o
    > kolekcjonerstwie ?

    Problemy ze zrozumieniem czytanego tekstu? Nie przejmuj się, takie problemy
    ma podobno większa część Polaków.

  • 10. Data: 2008-01-28 23:47:43
    Od: Sarpedon <f...@b...cy>

    Zyga pisze:

    > Problemy ze zrozumieniem czytanego tekstu? Nie przejmuj się, takie problemy
    > ma podobno większa część Polaków.

    w drugim rozwinieciu watku jest podana podstawa prawna, rozwiazujaca
    problem. nie kloccie sie wiec prosze :)

    EOT