  • Data: 2008-06-24 20:26:09
    Temat: Re: zwrot towaru niezgodnego z umowa
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 24 Jun 2008, "Prawicowiec pełną gębą." wrote:

    > no i też sprzedawca może nie odebrać. Zawsze moze nie odebrać. Czy zwrot, czy
    > reklamacja, klient musi odesłać.

    Akurat tu nie jest dla mnie jasne, czy *kolejność* zawsze będzie taka
    sama.

    Przy zwrocie IMO to co piszesz jest oczywiste (klient zwraca towar,
    dostaje kasę), przy czym "zwrot tego co strony sobie świadczyły"
    powoduje taki spór: "sprzedawca oczywiście zwróci konsumentowi wartość
    przesyłki, jak konsument zwróci mu usługę za którą sprzedawca zapłacił".
    IMVHO (niezależnie od wykładni i stosowanej praktyki) - skądinąd
    rozsądne :] (można krytykować :))

    Przy reklamacji:
    - po pierwsze wyraźnie zapisano że wszystkie koszty (w tym transportu)
    ponosi sprzedawca
    - nie zapisano warunku "zwrotu"!

    IMHO oznacza to, że klient może wręcz zażądać *najpierw* wypłacenia
    kosztów demontażu i przesyłki zwrotnej.... "odeślę jak będę miał
    za co".

    > Jak uzna reklamacje musi oddać kase, a czy odda?

    Na tym etapie to już prawda, do sądu :)

    pzdr, Gotfryd