eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawozwrot notebooka z powodu niepełnej informacji ze strony sprzadawcy możliwy? › Re: zwrot notebooka z powodu niepełnej informacji ze strony sprzadawcy możliwy?
  • Data: 2008-10-08 23:08:35
    Temat: Re: zwrot notebooka z powodu niepełnej informacji ze strony sprzadawcy możliwy?
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia 08.10.2008 Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> napisał/a:
    > Marcin Debowski pisze:
    >> To zalezy (patrz moj wczesniejszy post w tym wątku). Istotna jest
    >> MZ deklaracja sprzedawcy i czy towar posiada typowe (w danym kontekscie)
    >> cechy. Typowym zachowaniem dystrybujci łindołs nie jest konieczność
    >> tworzenia dodatkowej kopii tej dystrybucji z użyciem dodatkowego
    >> oprogramowania (sterowników).
    >
    > Nie wiem na ile polityka Microsoftu się w tej dziedzinie zmieniła, ale
    > jeszcze jakiś czas temu instalacja systemu operacyjnego nie była przez
    > nich uważana za czynność wykonywaną przez użytkownika ( i były to
    > właśnie czasy XP ).

    Niezaleznie od intencji czy praktyki producenta, takie instalacje na ogół
    przebiegały nieco inaczej niż z koniecznością samodzielnego tworzenia
    pakietu. To, że potem trzeba było zainstalować dodatkowe sterowniki, to MZ
    już typowe zachowanie.

    > To jest tak jak z samochodem - kupuje się go i niby jest on
    > serwisowalny. Można sobie do niego kupić np. tarczę sprzęgła i nawet nie
    > dostanie się do niej instrukcji wymiany, bo to nie jest czynność dla
    > użytkownika. Trzeba mieć wiedzę i narzędzia.
    > Próba zwrócenia dealerowi samochodu z powodu że ja nie umiem wymienić
    > tarczy sprzęgła, będzie podobnym pomysłem.
    > Tego Windowsa zapewne również z chęcią i bez problemu zainstaluje serwis.

    Ale tu kupiłeś samochód, który nie dał się w ogóle w typowy sposób
    uruchomić. Nie wykazywał podstawowej funkcjonalności.

    >> W tym przypadku sprzdawca niczego nie deklarował, ale jeśli by to zrobił
    >> ("nie ma problemu z instalacją") to byłaby to MZ typowa niezgodność.
    > No w zasadzie nie ma... To nie jest żadna kosmiczna wiedza.
    > Przeciętnie zaawansowany użytkownik sobie z tym radzi, zwłaszcza mając
    > dostęp do internetu.

    Patrzysz na to ze swojej perspektywy. Zresztą przeciętnie zaawansowanych
    technicznie użytkowników jest mało. Wiekszość to techniczni analfabeci [1]
    Nikt o tym zapewne lepiej nie wie jak sprzedawca więc nie może on MZ
    domniemywać, że dla przeciętnego klienta "bezproblemowo" oznaczać będzie
    "da się ale trzeba dodatkowo zrobić to to to i tamto".

    [1] nie ubliżając nikomu - nie trzeba się na wszytkim znać, to wyłącznie
    dla zobrazowania poziomu wiedzy.

    --
    Marcin

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1