    From: "piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zwrot dokumentów z uczelni
    Date: Tue, 14 Jul 2009 09:20:21 +0200

    Użytkownik "BartekK" <s...@N...org> napisał
    > Telefon na policję został skwitowany krótko przez dyżurnego "prosze mi tu
    > głupotami nie zawracać głowy, studentom to sie w ... poprzewracało"...

    Pisałem już kiedyś... Policja ma obowiązek reagować, ale nie przesadzajmy.
    Dyżurny ma jakieś tam załogi, ale w tym samym czasie ma dziesiątki innych,
    bardziej poważnych zgłoszeń, które wymagają natychmiastowych działań i musi
    się głowić jak to obsłużyć. Policja nie powinna być od rozwiązywania naszych
    prywatnych zatargów z urzędem czy uczelnią.
    Jeśli zostało popełnione przestępostwo to polecałbym raczej złożyć
    zawiadomienie pisemne lub samemu się udać do jednostki Policji czy
    Prokuratury. Jest to o tyle lepsze, że można na spokojnie objaśnić o co
    chodzi, tam ktoś może sobie zobaczyć kodeks i inne ustawy, wyrobi sobie
    pogląd prawny na tę dziedzinę itd..
    A jak dzwonimy na 997, to nawet jak ktoś przyjedzie, to jestem przekonany,
    że nie będzie wiedział co z tym zrobić (bo nie sposób, aby kogoś szkolono z
    prawa uczelnianego i obiegu dokumentów w niej): najczęściej albo sam
    przyjazd spowoduje, że uczelnia się dogada albo po prostu policjant napisze
    notatkę i sprawa i tak pójdzie do dochodzeniówki czy prokuratury.

    >Można pewnie zaskarżyć takie postępowanie, ale co z tego.

    właśnie.