    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zwrot dokumentów z uczelni
    Date: Mon, 13 Jul 2009 14:30:31 -0500

    d...@g...pl wrote:
    > Gdzie? mi kiedy? przemkn?? po oczach post nt niecheci w zwrocie dokumentów
    > kandydata na studia, który zrezygnowa?, ale tego nie zg?osi?.
    >
    > O temat poprosi?a mnie znajoma, a temat wygl?da tak:
    > - kandydat na studia przeszed? rekrutacje na studia
    > - zap?aci? za I semestr, ale nie chodzi? (czyli nie zda?),
    > - w II semestrze postanowi? odebraae dokumenty, a pani z dziekanatu
    > uzale?ni?a to od zap?aty za ten?e semestr chyba z jaki? 1000 z? lub tam
    > jakie? pisania do dziekana.
    >
    > Znajomej poradzi?em, aby zapyta?a pania z dziekanatu o podstawe prawn?, ale
> [...]

    Jeśli nie zaliczył pierwszego semestru, to nie może być studentem
    drugiego, czyli nikt nie moze od niego chciec pieniedzy za drugi semestr.
    Oddania dokumentow nie można również uzależniać od dokonania zapłaty za
    pierwszy semestr. Od tego są inne procedury i sąd.

    Najprostszym rozwiązaniem jest po prostu zadzwonienie na policję od razu
    z dziekanatu. gdyby nie wiedzieli co mają robić to można im podsunąć to

    Art. 276 kodeksu karnego.
    Kto niszczy, uszkadza, czyni bezużytecznym, ukrywa lub usuwa dokument,
    którym nie ma prawa wyłącznie rozporządzać, podlega grzywnie, karze
    ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2.

    Temat na grupie poruszany wielokrotnie. Jak pogooglasz to znajdziesz.