    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zwolnienie z pracy - zaległy urlop
    Date: Tue, 21 Aug 2007 15:40:48 +0200

    W wiadomości news:faej4r$9bq$1@news.onet.pl Piotrek
    <w...@a...krakow.pl_no_spam> pisze:

    > chciałbym od 15 lutego 2008r zakończyć współpracę z obecnym pracodawcą
    > (zwolnić się) z którym mam podpisaną umowę o pracę, myślę że bez
    > problemów załatwimy to w formie porozumienia stron, czyli bez
    > wymaganego okresu wypowiedzenia. Jako że nie przechodzę na żaden inny
    > etat (zakładam własną DG) chciałby wykorzystać zaległy urlop za 2007
    > rok oraz ten do którego nabędę prawo po 1 styczniu 2008r. Zatem de
    > facto aby to wszystko wykorzystać musiałbym iść już na urlop ok 15
    > grudnia 2007r. Czy jest to możliwe prawnie?
    Tak.

    >, czy pracodawca może mieć jakieś zastrzeżenia?
    Tak.

    >, ewentualnie nie zgodzić się na takie rozwiązanie?
    Tak.

    > proszę o poradę
    Od pracodawcy zależy, czy w ogóle udzieli ci urlopu przed 15.02.2008 (za
    wyj. 4 dni w trybie art. 167^2 KP). Zgodnie bowiem z art. 168 urlop musi
    zostać wykorzystany do końca pierwszego kwartału następnego roku (jest
    wprawdzie odwołanie do art. 163, no i jest też art. 161 ale to łatwo
    ominąć). Jeśli pracodawcy będzie się bardziej opłacało wypłacić ci
    ekwiwalent za 2007 i ten kawałek 2008 niż dać urlop, to zrobi to zgodnie z
    prawem.

    --
    Jotte